Barnehagetilvenning i disse koronatider

Månemin

Andre møte med forumet
Hei. Flere som skal ha barnehagetilvenning nå? Har dere avtalt med barnehagene hvordan dere skal utføre dagene?

Vi fikk beskjed om at tilvenning ikke var mulig denne uka så venter vidre beskjed..
 
Som regel er tilvenning over noen dager. Hvor mor eller far følger litt første dagen og så får litt tid alene neste dag.
Håper du får den informasjonen du trenger. Nå er det tilvenning for alle i barnehagen. Alle har vært borte og de må prioritere å få gruppen igang. Nå vil de helst ikke ha foreldre så mye inne i barnehagen, så mulig tilvenning vil foregå ute.
Jeg skal ikke ha noe tilvenning nå, men jobber i barnehage. Dette året blir anderledes i barnehagen fra det som er normalt
 
Det varierer veldig hvordan det er lagt opp, vi har ca en ukes tilvenning på min jobb, men må se ann hvert enkle barn da. Foreldrene er mye mer med, de får lengre dager (før var det bare 2-3 timer de første dagene) nå er de der 5-6 timer hver dag den første uka, og foreldrene er mye med de første dagene. Det er de som legger dem, skifter bleie, sitter sammen med de i måltidene, det er på en måte foreldrene som tilvenner barnet. Etterhvert overtar vi mer og mer. Akkurat nå ser jeg for meg at det blir litt vanskelig med tilvenning ja :(
 
Har egentlig plass fra 1.mai, men har fått beskjed om at vi må avvente litt. Viktig for meg at han skal være trygg i barnehagen. Vi starter nå istedenfor i august når lillebror ventes slik at han skal få lov til å venne seg til en ting om gangen. Håper vi får starte snart og med et greit opplegg.
 
Back
Topp