Barnehagestart

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
vi er førstegangs så er ganske uvitende om hva vi må ha, ikke minst har noen tips eller praktiske løsninger?

Eneste vi har ordnet er en sovevogn :)
 
De fleste barnehager lager infoskriv til foreldre med tips til hva man trenger, og egentlig er det veldig lite hokuspokus :)

-Dere trenger etterhvert, men kanskje ikke med en gang, en sekk til lille. De er nok ikke på tur helt fra starten så det er ingen hast vil jeg.
-Matboks og drikkeflaske
-Bleier må dere antagelig besørge selv. De fleste bhg vil ikke ha up&go
-Bleiesalve om ungen er mye sår
-Solkrem
-To-tre skift som skal ligge i bhg, og som passer til årstid og vær.
-Ytterøy som passer årstiden. Heldress er ofte smart til de minste, i alle fall når det blir surt/blåser
-Et par sett av lue og votter iht årstid.
-Tøfler til innebruk.
-Regntøy og gummistøvler
-Egnede sko til utebruk
-Solbriller og solhatt på sommeren.

Hvor mye du har liggende i bhg og hva du tar med frem og tilbake hver dag er smak og behag. Vi har dobbelt av alt og har noe i bgh og noe hjemme (feks regntøy).

De fleste bhg tillater ikke skjerf eller jakker med fastsydde hette (fordi det kan henge seg fast i ting). Hetter må i så fall være festet med trykknapper slik at den løsner, og skjerf bør ofte være enten i form av balaclava-lue eller en tubehals. Men dette får dere beskjed om.
 
De fleste barnehager lager infoskriv til foreldre med tips til hva man trenger, og egentlig er det veldig lite hokuspokus :)

-Dere trenger etterhvert, men kanskje ikke med en gang, en sekk til lille. De er nok ikke på tur helt fra starten så det er ingen hast vil jeg.
-Matboks og drikkeflaske
-Bleier må dere antagelig besørge selv. De fleste bhg vil ikke ha up&go
-Bleiesalve om ungen er mye sår
-Solkrem
-To-tre skift som skal ligge i bhg, og som passer til årstid og vær.
-Ytterøy som passer årstiden. Heldress er ofte smart til de minste, i alle fall når det blir surt/blåser
-Et par sett av lue og votter iht årstid.
-Tøfler til innebruk.
-Regntøy og gummistøvler
-Egnede sko til utebruk
-Solbriller og solhatt på sommeren.

Hvor mye du har liggende i bhg og hva du tar med frem og tilbake hver dag er smak og behag. Vi har dobbelt av alt og har noe i bgh og noe hjemme (feks regntøy).

De fleste bhg tillater ikke skjerf eller jakker med fastsydde hette (fordi det kan henge seg fast i ting). Hetter må i så fall være festet med trykknapper slik at den løsner, og skjerf bør ofte være enten i form av balaclava-lue eller en tubehals. Men dette får dere beskjed om.
Supert! Takk for tips!
Tenkte å begynne og handle litt nå for å spre det utover, så kjekt og ha litt "retningslinjer" :)
 
:):)Har vært og kjøpt det mest nødvendige til lillemor her. Dvs dress, regntøy, regnvotter, en god hue, fleecedress, støvler og Goretexsko. Av erfaring blir det fort surt og kaldt når de begynner i bhg i august, like greit å ha det på plass. Jeg pleier også å ha 2-3 ekstra skift i bhg og en ekstra lue. Ellers solkrem, en solhatt, bleier og en bephanthen. Dette har jeg alltid hatt liggende når de har vært liten. Jeg sender nok med for mye noen ganger, men jeg synes så synd på de barna som ikke har skikkelig utetøy eller nok skifteklæro_O Også såklart vogn, vognpose og smokk:)Dere får sikkert infoskriv/liste fra bhg om hva som er nødvendig å ha med?:)
 
Jeg er så usikker! Føles ut som det er et lass de skal ha med seg!! Liksom en ikeabag hver.. pluss sovevogn til minstemann da.
Synes det er vanskelig å bestemme hva som skal ligge i korga i bhg også:p vi har fått liste altså.
Her bruker de ikke sekk. Har ikke matpakke heller:)
 
Back
Topp