Barnehage og babycall

IngridK

Flørter med forumet
Har et spørsmål til dere som jobber i barnehage og til dere som har barn som sover på dagtid i bhg. Har barnehagene babycall? Og hva mener dere,er dette noe alle bør ha?

Jenta mi sover ute i vogn og i den barnehagen har de ikke babycall. Vognene står slik at de voksne ikke kan se barna fra innsiden og de må fysisk gå ut for å sjekke.

Setter stor pris på alle som tar seg tid til å svare
 
Vi har babycall i bhg jeg jobber. I tillegg er vi innom og sjekker vognene hvert 10.minutt. Vognene står inne i vognstall så vi er avhengig av å kunne høre hvis en våkner. Så ikke alle blir vekt [emoji6] det er unger fra tre avdelinger som sover samtidig så blir sjekka ofte selv om vi har babycall altså. Regner med at barnehagen har en god rutine på å sjekke vognene ofte mens barna sover, selv om de ikke har babycall.

Syns ikke barnehager MÅ ha babycall så lenge rutinene er gode.
 
De brukte babycall i vår bhg når alle var inne , men ikke når de voksne var ute. Da sjekket de til , var alltid voksne rundt hele bygget. De jobbet fantastisk.
Hadde ikke stressa noe mer med det om det ikke fantes babycall der. Regner med de gjør en bra jobb for det ;)
 
Har ikke babycal i bhg her.
Vognene ble plassert sånn at dem med vinduet åpent hører dem om de gråter. Ser ikke vognene, med mindre de går for å se etter. Men de har vognvakt. Men noen legges litt før, noen sover lengre osv.
Aldri sett på eller tenkt på at dette er et problem :p
 
Her er det babycall både hvor jeg jobber og der ungene går. Det er en trygghet selv om en ikke kan stole blindt på dem. Syns barnehagen din burde investere i en babycall for det må være tungvindt å fly fram og tilbake for å sjekke, pluss at det kan jo bli glemt over lenger tid.

Før ungenes barnehage fikk vognskur så stod vognene inn mot vinduene til pauserommet.
 
Nesten alle barnehager jeg har jobbet i og hatt praksis i har hatt vognvakt om de ikke har vognene i umiddelbar nærhet. Tror det er en som ikke har hatt det [emoji4]
Har jobbet 9år i barnehage og hatt praksis under studier, så har vært i noen barnehager [emoji14]
 
Her har de ikke det. Liten bhg, de sover inne 1-3 på hvert rom. Regner med de vurderer fornuftig i de forskjellige bhg. Ville ha spurt om rutinene hvis de sov ute og så de voksne ikke så de fra vinduet.
 
Har en babycall som blir brukt dersom det kun er et barn som sover.
Likevel står vognen mot vinduet slik at de voksne kan se barnet hele tiden.

Ellers er det ALLTID en voksen som er sovevakt og er tilstede i skuret der de sover hele tiden. De går selvsagt inn og leverer barn som har våknet, men er ikke borte mer enn 1-2 min.

Det er veldig viktig at de voksne faktisk ser oppi vognene ganske ofte. Barn kan få falskt krupp, eller det kan oppstå andre situasjoner under soving.
Ville tatt det opp med bhg, kanskje bruke falskt krupp som eksempel?
 
På min jobb har vi to babycaller - én til de som sover ute og én til de som sover inne.
I tillegg vognvakt til alle har sovnet og hyppig sjekk.
 
Ingen babycall her, men det er en der hele tiden mens noen sover. Med unntak av akkurat idet de følger noen inn som har våknet.
 
Ingen babycall der småen går, han legges først og sover lengst. Men de er jo ute og sjekker til han, bekymrer meg overhodet ikke.
 
Ingen babycall der barna går eller der jeg jobber. De sjekker ofte i bhg til mine barn. Min sønn er jeg ikke bekymre for siden han må sove på andre siden av bygget for å ikke vekke de andre barna. Han skriker noe voldsomt. De setter vognene med barna inn mot vinduene så de ser dem om de er inne. Der jeg jobber er det vognvakt.
 
Aldri hørt at har blitt brukt i barnehage.
Vognvakt i vår barnehage og sovetid er likt som utetiden til de store
 
Der jeg jobbet før hadde vi ikke. De stod rett utenfor vinduet. Men vi måtte gå å sjekke hele tiden uansett fordi vi ikke alltid så eller hørte.

Der jeg jobber nå har vi. Og der velsa går har de, fordi de ikke er i nærheten av småbarnsavdelingen
 
Har aldri hatt det der jeg jobber, men de står rett utenfor og vi hører dem godt og sjekker ofte. I sønnen min son barnehage har de, men tror de hadde hørt dem ganske godt der også og det er mange vinduer ut til soveplassen :)
 
Back
Topp