Barnehage-ansatte!

NV94

Blir kjent med forumet
Hei.

Tenkte å høre med dere litt. Jeg har ei datter som begynte på mellomstoravdeling i fjor og jeg har vært seriøst SÅ fornøyd med de voksne. De er to stykker og de har vært helt strålende. Flinke til å gi info, beskjeder, sende bilder, ta seg tid til en prat etc.
Men nå har hu ene som jeg kanskje digga mest, blitt veldig rar. Jeg må dra ting ut av henne, får korte svar typ «ja,nei»-svar også kan hun plutselig bare gå. Det kommer ikke noe info fra henne om dagen. Virker som om hun aller helst skulle vært et annet sted liksom … Det kan være ting på privaten, men det her har vart egentlig ganske lenge. Samboeren min har merket det også (og han er ofte til sjøs med andre ord: ikke mye hjemme).

De to ansatte som jobber der er såpass gode venninner at jeg føler det blir dumt å si det til hu andre? Vet ikke om det er noe vits å si det til henne heller? Fordi hu andre gir MASSE info, tuller, ser foreldrene og barnet og er tilstede. Så jeg får jo vite alt fra henne uansett, men det er rart når hu som er ped.leder plutselig er så lite tilstedeværende ved henting/levering …

Hva hadde dere gjort?
 
Så lenge det virker som barnet har det bra, ville jeg ikke tatt det personlig. Kan være hva som helst som har skjedd i hennes privatliv som hun kanskje ikke vil dele med foresatte i bhg også. Så ved mindre du tror det går utover barnets trivsel ville jeg ikke lagt for mye i det :)
Kan være hun er syk, noen i familien er syke, samlivsbrudd, depresjon eller utbrent osv. er jo også jævlig slitsomt å jobbe i bhg så kan være hun bare trenger en skikkelig ferie :hilarious:
 
Så lenge det virker som barnet har det bra, ville jeg ikke tatt det personlig. Kan være hva som helst som har skjedd i hennes privatliv som hun kanskje ikke vil dele med foresatte i bhg også. Så ved mindre du tror det går utover barnets trivsel ville jeg ikke lagt for mye i det :)
Enig med deg der! Lillemor er så glad i dem begge, så vet hun har det bra. Syns bare det er så rart å gå fra å stå og skravle litt om dagen deres ved henting/levering til å bare si «hei og hade». Føler hu liksom ikke er noe interessert lenger. Men det er som du sier; så lenge barnet trives - det er viktigst <3
 
Kan være at der du har likt åpenheten som ped.leder viser så har andre foresatte reagert med å melde til leder i bhg at de opplever denne ansatte som pågående og masete slik at hun har blitt bedt om å holde seg mer ‘profesjonell’ rettet foresatte generelt :dontknow . Men her kan det jo skyldes mye så blir jo bare ren spekulasjon. Ville nok bare satt det i mente og ikke tenkt noe på det om det ikke oppleves å gå utover barna.
 
Kan være at der du har likt åpenheten som ped.leder viser så har andre foresatte reagert med å melde til leder i bhg at de opplever denne ansatte som pågående og masete slik at hun har blitt bedt om å holde seg mer ‘profesjonell’ rettet foresatte generelt :dontknow . Men her kan det jo skyldes mye så blir jo bare ren spekulasjon. Ville nok bare satt det i mente og ikke tenkt noe på det om det ikke oppleves å gå utover barna.

Det høres mer usannsynlig ut synes jeg :p
De aller aller fleste foreldre vil ha mest mulig info og tilbakemelding om dagen når de henter, særlig om barnet er under 3-3,5 år og ikke kan forklare så mye selv.
 
Back
Topp