Barn som leker på P-plass

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
Jeg er veldig frustrert nå. Vi bor i en leilighet med soverom vendt ut mot en P-plass. Her er det alltid biler som står parkert og det er inn og utkjøring hele døgnet. Det er helt greit, MEN de siste 4 mnd har det vært en gjeng med barn fra 3-9 år som leker på denne plassen hver dag, og så sent som til 21.00. Dette fører til MYE støy og i tillegg så driver de ballspill og smeller ballen inn i mettallgjerdene rundt plassen og dette avgir et ekstremt høyt smell ( også pga bygningene rundt som lager en intens akustikk lyd. Dette er så ille at jeg ikke kan lufte når jenta mi på 10 mnd skal sove pga at hyling og smell fra barna vekker henne. Hun legges 18.30. Så hun må sove uten frisk luft i nesten 2,5 time, og det irriterer meg noe GRUSOMT! Jeg mener først og fremst at ikke P-plass er noen lekeplass for barn, og dise leker uten tilsyn fra de voksne ( kanskje de stikker hodet ut av verandaen sin til tider), men jeg er bare så sjokket over at små barn er ute å leker til 21.00 på hverdager også! I tillegg så har det skjedd skader på biler (også vår) , og jeg har prøvd å si i fra til styret, men vurderer nå å ta det til neste steg. Men hva er det? Kan noen hjelpe meg.

Hva skal jeg gjøre?
 
Du må nesten prøve å finne foreldrene og snakke med dem, er vel ikke så mye annet å gjøre :(
Synes du har rett i at barn i skolealder ikke burde leke ute klokken 21, jenta mi på snart 7 legger seg 19.30
Og barn på 3 burde vel ikke leke alene i det hele tatt der det er trafikk :eek:
(nå vet jeg ikke hvor dette er da men, slik jeg forstår utifra det du skriver er det en del trafikk)
 
Du må nesten prøve å finne foreldrene og snakke med dem, er vel ikke så mye annet å gjøre :(
Synes du har rett i at barn i skolealder ikke burde leke ute klokken 21, jenta mi på snart 7 legger seg 19.30
Og barn på 3 burde vel ikke leke alene i det hele tatt der det er trafikk :eek:
(nå vet jeg ikke hvor dette er da men, slik jeg forstår utifra det du skriver er det en del trafikk)

Helt enig med deg. Dette er midt i byen (oslo). Jeg har sagt i fra til foreldrene en gang tidligere , men det hjelper visst ikke:(
 
Helt enig med deg. Dette er midt i byen (oslo). Jeg har sagt i fra til foreldrene en gang tidligere , men det hjelper visst ikke:(

Midt i Oslo! :eek:
hjelpe meg. Jeg lar ikke jenta på 7 gå over hovedveien engang, og vi bor i bygda.
Er det et borettslag eller er det seperate leiligheter?
Kanskje snakke med en eventuelt styrer eller noe?
 
Midt i Oslo! :eek:
hjelpe meg. Jeg lar ikke jenta på 7 gå over hovedveien engang, og vi bor i bygda.
Er det et borettslag eller er det seperate leiligheter?
Kanskje snakke med en eventuelt styrer eller noe?

Det er boretslag. Er helt utrolig. Synes det er så uansvarlig! Må snakke med vårt styre, som må ta det opp med deres kanskje?
 
Det er boretslag. Er helt utrolig. Synes det er så uansvarlig! Må snakke med vårt styre, som må ta det opp med deres kanskje?

Ja, jeg er enig med deg. Samtidig er det vanskelig å vite hvem man skal gå igjennom når foreldrene lukker ørene.
Tror kanskje styret er riktig vei å gå ja, så kan de videreformidle det til deres styre.
 
Ja, jeg er enig med deg. Samtidig er det vanskelig å vite hvem man skal gå igjennom når foreldrene lukker ørene.
Tror kanskje styret er riktig vei å gå ja, så kan de videreformidle det til deres styre.

Får håpe på det:)
 
Du må nesten prøve å finne foreldrene og snakke med dem, er vel ikke så mye annet å gjøre :(
Synes du har rett i at barn i skolealder ikke burde leke ute klokken 21, jenta mi på snart 7 legger seg 19.30
Og barn på 3 burde vel ikke leke alene i det hele tatt der det er trafikk :eek:
(nå vet jeg ikke hvor dette er da men, slik jeg forstår utifra det du skriver er det en del trafikk)
Men for mange er drt ferie og man har forskjellige leggetider.
At 9 åring feks er ute til kl 21 ser jeg ikke problemet med
 
Men for mange er drt ferie og man har forskjellige leggetider.
At 9 åring feks er ute til kl 21 ser jeg ikke problemet med

Det er sant! :)
Men hvis mitt barn hadde vært veldig til plage hadde jeg bedt henne leke en annen plass :) Til tross for at man må forvente seg bråk i en storby er jeg en slik som gjerne ikke vil være til plage for andre om jeg ikke må :p Og synes fortsatt det virker skummelt på en parkeringsplass da (nå vet jeg ikke hvordan den ser ut, men høres ut som om den er ganske trafikert ut ifra ts). Og 3åringer ute og leke alene hadde jeg aldri turt altså :eek:
 
Det er sant! :)
Men hvis mitt barn hadde vært veldig til plage hadde jeg bedt henne leke en annen plass :) Til tross for at man må forvente seg bråk i en storby er jeg en slik som gjerne ikke vil være til plage for andre om jeg ikke må :p Og synes fortsatt det virker skummelt på en parkeringsplass da (nå vet jeg ikke hvordan den ser ut, men høres ut som om den er ganske trafikert ut ifra ts). Og 3åringer ute og leke alene hadde jeg aldri turt altså :eek:
Enig i det altså, en pplass hadde uansett ikke vært greit å leke på.
 
Du skriver jo at du reagerer på at de er lenge oppe.

Hadde det vært kl 21.00 på lekeplass så hadde jeg ikke reagert på samme måte (selvom jeg synes 21:00 er sent å være ute på på en hverdag for en 9 åring og nedover).. Handler om at forldre lar barn henge og bruke P-plass som fritidsklubb/fotballbane. Synes derfor det hele blir veldig uansvarlig;)
 
Back
Topp