Barn på fanget

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Når en kjører bil. Da tenker jeg når dere er sjåføren og lar barnet sitte på fanget deres. Ser flere foreldre gjør det når de leverer/henter barnet i bhg hvor storebror går. De bor i boligområdet rett ovenfor bhg ser det ut til og er 30 sone rundt forbi. Gjør dere dette? Hadde aldri vært aktuelt her selv med så korte avstander (er alt fra 2 til kanskje max 5 min fra bhg til der hvor de fleste bor).
 
Nei, det kunne jeg aldri funnet på å gjøre. :O
Ville tatt en telefon til politistasjonen og og tipset dem.
 
Nei det kunne vi aldri gjort. Hu sitter til å med i eget sete når vi bare skal flytte bilene på gårdsplassen. Da sitter hu i passasjer setet foran, men aldri på fanget til sjaføren og aldri utenfor gårdsplassen.
 
Aldri verden.
 
Hjelpes! Tips politiet, vil tro de ser alvorlig på saken også.
 
Selvsagt ikke, ulovlig, farlig og idiotisk
 
Vi gjør det på vår egen private grusvei innimellom. Men selvsagt aldri på vanlig bilvei.
 
Nei. Eneste gang de fikk sitte i fanget var mens vi var i ferjekø og venta på ferja. Da fikk de styre ratt og kose. Men rett i setet igjen når ferja kom og køen bevega seg :)
 
Niks. Det kommer ikke på tale.
Jeg holdt på å bli påkjørt rett utafor bhg her jeg for snart 5 år siden.... 800 meter hjemmefra.
Hadde jeg hatt et barn på fanget da så hadde det gått galt...
 
Kun når vi kjører ombord på ferja. Kanskje ikke helt innafor, men tenker at hvis noe skjer og bilen går i vannet er det ikke akkurat noen fordel at barna sitter fastspent i baksetet..
 
Kun når vi kjører ombord på ferja. Kanskje ikke helt innafor, men tenker at hvis noe skjer og bilen går i vannet er det ikke akkurat noen fordel at barna sitter fastspent i baksetet..
D fikk vi også gjøre da vi var små noen gang! Kjempestas å få styre ombord i ferja! :) d går jo ikke akkurat fort, og pappa holdt vel rattet mer enn oss, vi trodde nok vi styra mer enn vi faktisk gjorde! ;)
 
Er uaktuelt for oss å ha barna på fanget i bilen mens den er i bevegelse.
 
Nei, det gjør jeg ikke!!! Vi har akkurat det samme her, bor 200m unna bhg og noen foreldre lar barna sitte på fanget, andre har usikrede barn som hopper rundt i bilen. Mammaen i meg blir lei meg, politiet i meg blir skikkelig forbannet!!! Jeg synes ikke noe om det og synes noen ganger det er vanskelig å være politi-naboen. Jeg er jo først og fremst en privatperson som bor her med familien min og vil gjerne at vi skal ha et godt forhold til naboen. Merker det nesten kan mottas bedre fra "vanlige" naboer ;)
 
Er du gal :eek: Ville aldri i verden risikert livet til det aller kjæreste jeg har her i livet på sånt tull! Det er en grunn til at sånt er forbudt, og at det er påbudt med skikkelig bilsikring på små barn.
 
Nei, det gjør jeg ikke!!! Vi har akkurat det samme her, bor 200m unna bhg og noen foreldre lar barna sitte på fanget, andre har usikrede barn som hopper rundt i bilen. Mammaen i meg blir lei meg, politiet i meg blir skikkelig forbannet!!! Jeg synes ikke noe om det og synes noen ganger det er vanskelig å være politi-naboen. Jeg er jo først og fremst en privatperson som bor her med familien min og vil gjerne at vi skal ha et godt forhold til naboen. Merker det nesten kan mottas bedre fra "vanlige" naboer ;)
Hvorfor har ikke politiet flere kontroller rundt bhg når du vet det forekommer der? DU personlig trenger jo ikke være med, men vil da tro dine kollegaer kan ta seg en tur dersom du tipser dem om det? Det er jo ikke akkurat lovlig det disse foreldrene driver med, og man bør jo ta tak når man ser slike ting (spesielt om man selv er politi).. eller?
 
Back
Topp