Barn og TV.

Luxx

Glad i forumet
Tøtta på 18 mnd har aldri interessert seg noe særlig for TV, det er kun noen få barnesanger på youtube som er av interesse og selv har jeg aldri tenkt noe om det, synes det er bra at hun ikke trenger eller enser tven og heller leker og aktiviserest på andre måter, men syens heller ikke tv titting er en negativ ting. (Trodde uansett at dette er veldig tidlig for å like tv noe særlig.) Men nå er det flere som synes dette er veldig rart så da spør jeg, hvordan var det hos dere?
 
Han var over 2 år før TV ble intresant.
Kunne se noen min her og der før, men hadde aldri ro til å sitte noe lengre :p
Nå er han 3 år ogvik gjerne se på TV hele dagen lang (får ikke det altså ;))
 
Var samme her på den alderen. Hun ble 2 år i juli, og nå følger hun veldig med og er veeeldig opptatt av fantorangen spesielt. Så det kan plutselig snu.

Hun var heller ikke interessert i bøker o.l før ca 2 år, men nå er hun veldig opptatt av å lese på kvelden :)
 
Var samme her på den alderen. Hun ble 2 år i juli, og nå følger hun veldig med og er veeeldig opptatt av fantorangen spesielt. Så det kan plutselig snu.

Hun var heller ikke interessert i bøker o.l før ca 2 år, men nå er hun veldig opptatt av å lese på kvelden :)
Ja bøker er heller ikke noe av interesse. :)
 
Tror min var rundt 18 mnd da tv-en ble interessant, men kunne sitte litt med sanger på YouTube og bøker før den tid.
 
Både bøker og TV er spennende her. Bøker har hun elska siden hun greide å snu seg over på magen, og TV har blitt mer og mer interessant siden ettårsalderen. Hun er 1,5 år nå.
 
Hadde ikke bekymret meg i alle fall:p min på 13mnd er ikke heller interessert. Tror storesøsteren var rundt to da hun begynte å se på TV etter eget ønske. De fleste oppdager nok TV etterhvert dessverre:p
 
Godt å høre det er flere
 
Hadde ikke bekymret meg i alle fall:p min på 13mnd er ikke heller interessert. Tror storesøsteren var rundt to da hun begynte å se på TV etter eget ønske. De fleste oppdager nok TV etterhvert dessverre:p
Alt I modeerate mengder selvfølgelig men selv er jeg disney NERD til tusen så tegnefilm er man aldri lei av, skal nok siest at blir det interesse for TV er det nok ikke bare tøtta som maser på pappa om å få filmer :D (Har allerede alle klassikerne samlet, samt alt av Ole Brumm osv :D )
 
YouTube sanger holdt lenge og plutselig ble TV interessant... husker ikke når men mener han passerte to år, og etterhvert ble det tøffere å få ham bort ifra skjermen så ikke styr med det. Hjernen må utvikle seg langt nok før de klarer å henge med på TV
 
Eldste så på en fra hu var 1 år. Yngste på 20 be kan se på i noen sek men velger heller å leke på gulvet. Kan se litt lengre på enkelte ting enn andre og selvfølgelig kommer der Ann på hvilken tid det er på døgnet. I går så han på peppa gris i hele 15 min og det var rett før kveldsmat.
 
Back
Topp