Barn og feber

Eeeeh, mener du virkelig handa på panna er bedre enn et pannetermometer? Beklager men det synes jeg bare hørtes helt tullete ut!

Søsteren min har pannetermometer (hun har prøvd øretermometer etc også forøvrig, men med pannetermometer slipper hun å vekke ungen på natta for å måle temp) og den måler ganske nært rektal temp så det må da ærlig talt være bedre enn en hånd på panna. Men noe avvik er det ja, så man må legge på ca 0,2 på det som måles med både pannetermometer og øretermometer. Og i tillegg så burde man med både øretermometer og pannetermometer helst måle 3 ganger for nøyaktighet.

Men ja selvfølgelig om viser pannetermometer også høy temp så måler man jo rektalt i tillegg for å få nøyaktig svar.

Jeg har panne termometer og funnet ut at jeg har bedre følsomhet i min hånd når jeg har dobbelt sjekket med rektalt termometer.
 
Okey :) da hadde frøkna lurt meg litt idag. For hun var rimelig varm i ansikt, men temp sa 36,8. Og jeg selv hadde 38,8 en gang der jeg ikke var varm i ansiktet, kjente det kun på verk i kroppen at jeg hadde feber :) dermed må jeg innrømme at pga mine erfaringer så stoler jeg ikke veeeldig på den :p

Har dobbelt sjekket flere ganger etterpå med rektalt termometer og funnet ut at hånden min gjør en bedre jobb. Dette gjelder kun barna, er nemlig elendig på å vurdere om jeg selv har feber :p
 
Har dobbelt sjekket flere ganger etterpå med rektalt termometer og funnet ut at hånden min gjør en bedre jobb. Dette gjelder kun barna, er nemlig elendig på å vurdere om jeg selv har feber :p
Jeg bruker også håndleddet, men liker godt å måle for å være sikker ifht bhg osv :p men på meg selv må jeg kjenne på kroppen hvis jeg ikke kan måle, funker ikke med håndleddet da :hilarious:
 
Back
Topp