Bare morsmelk, legge på seg for mye?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Er det mulig at morsmelkernærte babyer kan legge på seg for mye? Eller er det bare de som får erstatning som kan legge på seg for mye?

Var å veide mini-E i dag, og han har lagt på seg 1,5 kg på 1 mnd :p
Han er veldig urolig for tiden, så jeg tenkte jo han ikke får nok mat.. Det gjør han så absolutt :laughing002
 
De kan ikke legge på seg for mye når det kun er morsmelk de får. Min har lagt på seg 4 kg fra fødsel og til 3 mnd på kun morsmelk.
 
Min har lagt på seg litt i underkant av to kg på en mnd ! Helsesøster mente han var flott og at det er en ekstra trygghet at de har litt å ta av hvis de skulle bli syk eller noe. Normalt vil jeg tro at babyfettet minsker når babyene beveger seg mer, kryper og går osv :)
 
Min har lagt på seg litt i underkant av to kg på en mnd ! Helsesøster mente han var flott og at det er en ekstra trygghet at de har litt å ta av hvis de skulle bli syk eller noe. Normalt vil jeg tro at babyfettet minsker når babyene beveger seg mer, kryper og går osv :)
jeg har ikke peiling på dette da begge mine har fått mme og legger lite på seg.. Men at de mister litt babyfett når de begynner å bevege seg stemmer nok :) Niesen min er født samtidig som mi eldste og hun fikk mm og la på seg masse. Var en skikkelig rund og god baby.. men når hun begynte å bevege seg mer er hun nå mer lik som mi :) De er 1.5 år nå og mi veier 10 kg og niesen min 11 :)
 
jeg har ikke peiling på dette da begge mine har fått mme og legger lite på seg.. Men at de mister litt babyfett når de begynner å bevege seg stemmer nok :) Niesen min er født samtidig som mi eldste og hun fikk mm og la på seg masse. Var en skikkelig rund og god baby.. men når hun begynte å bevege seg mer er hun nå mer lik som mi :) De er 1.5 år nå og mi veier 10 kg og niesen min 11 :)
Ja, tror dette er normalt. Har ikke peiling selv, men så lenge ikke helsesøster sier noe så tror jeg i alle fall ikke det betyr noe.
 
Babyer kan ikke legge på seg for mye av morsmelken. Da er det noe annet som ikke stemmer tenker jeg.
Babyene skal få spise så mye de vil av dette. Det er ikke bare mat men også væske. Vekta gjevne seg ut etterhvert når bevegelsen kommer på plass
Lille her har akkurat hatt en urolig periode med lite søvn på dagen og stort behov for nærhet. Fant ut at dette måtte være utviklingssprang :)
 
Back
Topp