Bading og kleskifte:)

Hvilken temperatur bruker dere i vannet ? Ser det står alt fra 32 -34 grader til 35-38 grader, prøvde 35 grader sist og innbilte meg at lillegutt likte den temperaturen bedre enn 33 grader...

Har prøvd litt forskjellig. Termometeret vi bruker har 37 som perfekt temperatur, men ifølge Preventadallstudien vi er med på skal barnet bades i 31-32 grader Men synes det virker så kaldt :eek:
 
Deltar inntil videre i preventadall studien her også, men her hater lillegutt badingen. Håper det går seg til for ser at huden blir veldig fin de gangene vi har badet.... Lillegutt er forøvrig snart 3 uker og vi prøver bading annen hver dag... (skal helst bade 5-7 ganger i uken i følge studien).

Ellers har vi ikke begynt med pysj enda;-) Klær byttes ved gulping eller etter behov.

Så gøy at flere er med! Hvordan bader dere babyen? Vår liker seg veldig godt når vi begynte med spedbarnssete i baljen. Har den fra Stokke. Måtte da doble vann og oljemengden til 16 l og 1dl olje, hvis ikke hadde han jo ikke noe vann å bade i :p han liker best når han er så dekket av vann som mulig, hvis ikke ble det bare skriking
 
Så gøy at flere er med! Hvordan bader dere babyen? Vår liker seg veldig godt når vi begynte med spedbarnssete i baljen. Har den fra Stokke. Måtte da doble vann og oljemengden til 16 l og 1dl olje, hvis ikke hadde han jo ikke noe vann å bade i :p han liker best når han er så dekket av vann som mulig, hvis ikke ble det bare skriking

Kanskje vi skal prøve det (å øke vann/olje), har stokke babysete og flexibath... Har brukt spebarnsgrepet og sete under. Blir jo ikke dekket av vann så har bare brukt klut på den delen av kroppen som ikke blir dekket av vann...
 
Kanskje vi skal prøve det (å øke vann/olje), har stokke babysete og flexibath... Har brukt spebarnsgrepet og sete under. Blir jo ikke dekket av vann så har bare brukt klut på den delen av kroppen som ikke blir dekket av vann...

Det er samme som oss. Holder også babyen + sete. Anbefaler å øke vann og oljemengden da :) mini er nå nesten dekket med vann også øser jeg vann over magen hans med den ledige hånda. Det liker han godt. Han er ikke spesielt glad i kluten, så vasker over ansiktet først slik at det ikke blir en negativ opplevelse i badet og bruker en plastkopp til å helle vann over bakhodet
 
Det er samme som oss. Holder også babyen + sete. Anbefaler å øke vann og oljemengden da :) mini er nå nesten dekket med vann også øser jeg vann over magen hans med den ledige hånda. Det liker han godt. Han er ikke spesielt glad i kluten, så vasker over ansiktet først slik at det ikke blir en negativ opplevelse i badet og bruker en plastkopp til å helle vann over bakhodet

Skal prøve dette i kveld :) Må jo få dette til å fungere om vi skal fortsette å bade (øke) hyppigheten.
 
Pleier å sitte på en krakk i dusjen med han et par ganger i uken. Han liker å få vann over seg. Har en sånn mild stråle på dusjhodet.

Ellers skifter vi også klær hvis det blir for mye gulp eller hvis han bæsjer gjennom, men hittil har det gått rolig for seg. :p

Bytter også til pysj, men han blir så fryktelig varm om natten inntil meg. I natt sov han i bare bleia og med dyna si halvveis på. Det var litt bedre bortsett fra at han igjen våknet i en dam av morsmelk (jeg sovner av og får ikke lagt i innleggene igjen :p)
 
Står der noen grunn til at det er bra og badet så mye?

Nope, bare at man kan gjøre det. Jordmoren på barselen sa det samme, mener jeg å huske. Bading er kjekt når gutten gulper så mye, men vi bruker ikke såpe.
 
Hvor ofte bader de små å hva bruker dere i vannet?
Skifter de klær hver dag og bruker de pysj om natta?
Lillemann bader 1-2 gr i uka og bruker da en liten dæsj olje. Han skifter klær annenhver dag eller ved behov og vi bruker ikke pysj ennå. Han legger seg med samme klær han bruker på dag.
Bader 1 gang i uka med litt olje i vannet.
Skifter klær hver dag eller hver andre dag avhengig av om han har gulpet.
Bruker pysj om natta.
 
Bader ca 1 gang i uken. Har begynt på babysvømming nå, så da blir det 2. Bruker olje i vannet. Sover med pysj og skifter klær hver dag.
 
Her bader vi annenhver dag ved kveldsstellet og tar på pysj hver kveld :)
Har natusan bedtime oil i vannet :)
Bruker samme klærne på dagtid i to-tre dager, dersom hun ikke har vært veldig varm/svett i vogna eller har gulpa utover :p :)
 
Er det noen som bruker babysjampo? Babyen min har masse hår, og jeg syns det er fett og har rett og slett begynt å lukte. Har kjøpt en sjampo på Rema, men er usikker på om babyer skal ha det? Hun er en mnd nå
 
Er det noen som bruker babysjampo? Babyen min har masse hår, og jeg syns det er fett og har rett og slett begynt å lukte. Har kjøpt en sjampo på Rema, men er usikker på om babyer skal ha det? Hun er en mnd nå

Da de viste oss bading på sykehuset brukte de en såpe på hodet til lille..:) men vi bruker kun den sykt fete oljen i fra preventadallstudien og ikke noe såpe. Har forstått det som at såpe er ikke bra mens olje er topp! Lille her har dog nesten ikke hår. Det bli fett etter badet, mens neste morgen har han de mykeste lokkene igjen :) har du prøvd med olje bare?
 
Er det noen som bruker babysjampo? Babyen min har masse hår, og jeg syns det er fett og har rett og slett begynt å lukte. Har kjøpt en sjampo på Rema, men er usikker på om babyer skal ha det? Hun er en mnd nå

Hår har selvrensende evne hvis det får luft, skal holde å bare skylle med vann. Men godt mulig det er noen det ikke funker for. Storebror på 3 har aldri hatt sjampo eller såpe i håret, det ser fint ut og lukter absolutt ingenting. Hvis vi skulle brukt sjampo ville jeg hvertfall sett etter en uten parfyme, helst uten silikon og.
 
Vi må også bruke shampo på lillegutt. Kjøpte en Dr. Greve uten parfyme på apoteket. Om vi ikke bruker shampo blir håret kjempe fett. Han har masse hår ;)
 
Da de viste oss bading på sykehuset brukte de en såpe på hodet til lille..:) men vi bruker kun den sykt fete oljen i fra preventadallstudien og ikke noe såpe. Har forstått det som at såpe er ikke bra mens olje er topp! Lille her har dog nesten ikke hår. Det bli fett etter badet, mens neste morgen har han de mykeste lokkene igjen :) har du prøvd med olje bare?

Prøvde med bare olje nå i kveld, får se hvordan det er i morgen :)
 
Back
Topp