Bading i sjøen og basseng..

Lykkepjuska

Elsker forumet
Snakket med venninnen til mamma i går.. Hun er høygravid, med termin om tre uker. Hun sa at man ikke bør bade tidlig i svangerskapet, men mot slutten er det greit. Så fant jeg denne på lommelegen:

http://www.lommelegen.no/legesvar/kan-jeg-bade-i-sj%C3%B8en-n%C3%A5r-jeg-er-gravid

Der sa legen at man trygt kan bade frem til uke 12, men ikke etter.

Men det slutter ikke der, jeg fant dette på klara klok:

http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1889206979

Hvor det ikke er farlig i det hele tatt.. Ei heller i basseng.

Hva gjør DU i sommer? Hopper i havet? Dere som har vært gravide før, noen erfaringer? :-S

Vil nødig ta en risk, liksom. Et kaldt plask er ikke verdt babyen i magen.
 
hehe.. Man finner svarene man vil ha og IKKE vil ha om man søker nok på nett. En leges mening og råd som her blåser jeg i helt ærlig. Jeg badet i basseng sist gang, fikk det anbefalt som trening for bekkenet av min lege. Jeg har denne gangen badet i sjøen allerede og basseng. Kommer til å fortsette med det, beste nedkjølingen som er på varme dager
 
Her badet jeg når jeg hadde lyst sist. Eneste jeg har hørt er at man skal unngå offentlige basseng, bobblebad og sjøbading etter at slimproppen har gått på slutten. For noen går den i uke 34-35 og for andre nærmere termin og noen ser aldri noe til den.
 
Jeg har også bare hørt om at svømming er bra trening for gravide. Kroppen blir lettere i vannet. Men det med at man ikke skal bade hvis slimproppen har gått har jeg også hørt. Så da tenker jeg at før det kan man sikkert bade så mye man vil. Er sikkert lurt å unngå badeplasser som er veldig forurenset som man alltid bør, men tror ellers det går fint.
 
Det med slimproppen er jeg enig, ellers så skal jeg nå hoppe i havet og i bassenget når jeg føler for det :) på internett kan ALT være farlig for gravide, så man må luke ut og finne ut om hvilke ting man skal høre på... Var akkurat i KIna på ferie... Der fikk jeg servert gloovarmt vann til leskedrikk, siden jeg var gravid så skal man ikke drikke kaldt vann, eller dusje i kaldt vann, for da kan fosteret fryse (?) hehe, en annen ting var at etter fødselen så skal man ikke dusje eller vaske seg før om en måned.. For at kroppen skal heale seg bedre.... Poenget er at det er mange kjerringråd der ute :) noen mer fornuftige enn andre ;)
 


FørsteEngel skrev:
Det med slimproppen er jeg enig, ellers så skal jeg nå hoppe i havet og i bassenget når jeg føler for det :) på internett kan ALT være farlig for gravide, så man må luke ut og finne ut om hvilke ting man skal høre på... Var akkurat i KIna på ferie... Der fikk jeg servert gloovarmt vann til leskedrikk, siden jeg var gravid så skal man ikke drikke kaldt vann, eller dusje i kaldt vann, for da kan fosteret fryse (?) hehe, en annen ting var at etter fødselen så skal man ikke dusje eller vaske seg før om en måned.. For at kroppen skal heale seg bedre.... Poenget er at det er mange kjerringråd der ute :) noen mer fornuftige enn andre ;)



ÆSJ! 
 


SunShin skrev:
Her badet jeg når jeg hadde lyst sist. Eneste jeg har hørt er at man skal unngå offentlige basseng, bobblebad og sjøbading etter at slimproppen har gått på slutten. For noen går den i uke 34-35 og for andre nærmere termin og noen ser aldri noe til den.

Signerer denne jeg!
 


Snart2Lykketroll<3 skrev:


SunShin skrev:
Her badet jeg når jeg hadde lyst sist. Eneste jeg har hørt er at man skal unngå offentlige basseng, bobblebad og sjøbading etter at slimproppen har gått på slutten. For noen går den i uke 34-35 og for andre nærmere termin og noen ser aldri noe til den.

Signerer denne jeg!


 
Kan bade så lenge ikke annet tilsier det, altså må kanalen være skikkelig lukket og slimproppen ikke gått... De anbefaler å være forsiktig med offentlige boblebad, da de faktisk kan være bakteriebomber... Så om ikke det er noe gale med livmorhals og livmormunnen så kan du bade som du føler for det...
De anbefaler ikke bading etter uke 34 slik som ejg fikk beskjed sist....
 
Jeg gleder meg til å bade i syden!:D
 


humbug skrev:
Jeg gleder meg til å bade i syden!:D

Jeg og, og ikke lenge til 16.juni
 
Her var det mange gode tips. Jeg tror jeg skal vente med å bade til etter UL i uke 12, for jeg aner jo ikke hva som skyltes blødningen jeg hadde.. Det er uansett meldt dårlig vær her i noen dager, og sommeren er enda lang! ;-)
 
Bada fra dag en til siste dag med jenta mi :) sjøen, havet, basseng, privat boblebad! Har allerede badet i basseng og sjøen ;)
 


MiniPuselabb skrev:
Bada fra dag en til siste dag med jenta mi :) sjøen, havet, basseng, privat boblebad! Har allerede badet i basseng og sjøen ;)


Samme her :)
 
Back
Topp