Babyteppe av bestemorruter! :)

Vestlandsjenta

er nå mamma til to små gull <3
Novemberskattene 2014 <3
Nå har jeg begynt å hekle babyteppe av bestemorruter. Bruker babymerino og heklenål nr 4. Funnet kjempekjekk oppskrift på YouTube.
Noen andre om lager babyteppe av bestemorruter her? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har så lyst til å prøve. Kan verken hekle eller strikke, haha:rolleyes:
Oppdater med bilde etterhvert da!
 
Er det det samme som oldemorruter? :) i så fall så holder jeg på med det også :)) men har 3 andre strikke/hekle prosjekt på gang også, så går ikke så fort :p


Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)
 
Det har jeg også lyst til å prøve ;) Kjøpte meg ei heklebok for noen dager siden, så har tenkt å lære meg å hekle dette svangerskapet =) Er bestemor ruter vanskelig å lære for en nybegynner?? :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Det har jeg også lyst til å prøve ;) Kjøpte meg ei heklebok for noen dager siden, så har tenkt å lære meg å hekle dette svangerskapet =) Er bestemor ruter vanskelig å lære for en nybegynner?? :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Ja, det er vanskelig!;) jeg har holdt på i 3 timer uten særlig hell:p men blir bedre og bedre for hvert forsøk! Hadde vært kjekt hvis noen kunne lære meg dette:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det det samme som oldemorruter? :) i så fall så holder jeg på med det også :)) men har 3 andre strikke/hekle prosjekt på gang også, så går ikke så fort :p


Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)
Jeg tror bestemorruter er litt annerledes. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, det er vanskelig!;) jeg har holdt på i 3 timer uten særlig hell:p men blir bedre og bedre for hvert forsøk! Hadde vært kjekt hvis noen kunne lære meg dette:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje jeg skal prøve meg på noe enklere først da :p :p

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Hehe, jeg er jo ikke spesielt god til håndarbeid da..:p kansje du får det mye bedre til:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det tviler jeg på :p Er ikke spesielt god jeg heller :)
Du får si ifra hvis du finner noe fint som er lett å hekle:D skal prøve igjen på de hersens bestemorruter i morgen, kansje jeg får det bedre til da;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det har jeg også lyst til å prøve ;) Kjøpte meg ei heklebok for noen dager siden, så har tenkt å lære meg å hekle dette svangerskapet =) Er bestemor ruter vanskelig å lære for en nybegynner?? :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Jeg lærte meg det på youtube, syns ikke det var så himla vanskelig når jeg bare skjønte "systemet". To masker ihjørnene og ei på sidene;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg begynt å hekle babyteppe av bestemorruter. Bruker babymerino og heklenål nr 4. Funnet kjempekjekk oppskrift på YouTube.
Noen andre om lager babyteppe av bestemorruter her? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Laga sist, så bruker samme nå siden eg laga et som passer begge kjønn ;-) veldig kjekt å lage ja ;-)
Kan legge ut mitt ;-) gleder meg til å se ditt ferdig ;-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Det har jeg også lyst til å prøve ;) Kjøpte meg ei heklebok for noen dager siden, så har tenkt å lære meg å hekle dette svangerskapet =) Er bestemor ruter vanskelig å lære for en nybegynner?? :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Nei ikke vanskelig ;-) var det første eg lærte å hekle for 10 år siden minst ;-) Vær optimistisk ;-) eg lærte venninna mi å hekle de rutene..ho hadde ikke tatt i heklenål før ;-) men bruk video på nett og se først og så prøver du sammen med video ;-)
Har du hekla litt før? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Laga det 50/50 så passa det begge kjønn ;-) begynte å hekle det før eg ble gravid sist.. da det tok en del tid :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1405487187441.jpg
    1405487187441.jpg
    181,6 KB · Visninger: 56
Såg gøy ut, tror eg må prøve meg på dette :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ja, skal prøve igjen nå jeg også:) men er nok lettere hvis en har en som kan vise. Så dumt jeg ikke kjenner noen som kan hekle!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp