Babysett på stokke tripp trapp stol *samme som generell*

Har no, kun for å kunne svare deg demontert babysetet på den nye tripp trappen og prøvd å montere det på den gamle tripp trappen fra 1976. Og det fungerer ikkje!

* Mellomrommet på ryggen ( dei to bak ryggen) er mykje mindre på den gamle, enn den nye stolen.
*hullet til å sette/tre bøylen mellom beina på er mykje større på den gamle enn på den nye stolen.

Det går derfor ikkje an å bruke babysetet på den gamle stolen!

Men går vel an å kjøpe brukt babysete kanskje? til den gamle sorten?
 
HelloKittyen skrev:
Har no, kun for å kunne svare deg demontert babysetet på den nye tripp trappen og prøvd å montere det på den gamle tripp trappen fra 1976. Og det fungerer ikkje!

* Mellomrommet på ryggen ( dei to bak ryggen) er mykje mindre på den gamle, enn den nye stolen.
*hullet til å sette/tre bøylen mellom beina på er mykje større på den gamle enn på den nye stolen.

Det går derfor ikkje an å bruke babysetet på den gamle stolen!

Men går vel an å kjøpe brukt babysete kanskje? til den gamle sorten?


Så utrolig snilt gjort av deg og teste!:):) Takk for svar!:))

Ringte faktisk barnas hus i dag, hvor dem faktisk sa at ved litt makt kunne en få på plass babysettet på gamle stoler..men dette stemmer jo da tydeligvis ikke!

Svigermor har en babybøyle som kan brukes til stolen, men da er det kun ryggbrettet vi ikke kan bruke.. tripp trapp stolen har jo blitt brukt i mange mange år før ryggbrettet kom på markedet, så vi klarer oss kanskje uten til og begynne med.. Hun skal jo ikke sitte lenge i stolen, kun mens vi spiser / i en kort periode.

Hvilken erfaring har du med babysettet? Hvor lenge kan dette brukes? :)

 
Så bra svaret hjalp deg!!
Eg har desverre ingen erfaring med babysettet fra før av, jenta mi er no 5 1/2 mnd. Men svigerinna mi sa at dei hadde brukt den ryggstøtta ein veldig kort periode,  før dei hadde tatt den vekk, så du klarer deg nok fint uten den!
Me har rulla sammen eit håndkle ( av str vi bruker til å tørke hendene med på badet), og lagt foran Oda, mellom ho og bøylen på ein måten. Då sitt ho stødig og godt den korte stunda ho sitt i tripptrappen!
 
Tusen takk for gode tips!:) Setter virkelig pris på det!


Har hørt noe si at det ikke tar lange tiden før det blir for trangt i babysettet med både bøylen og ryggbrettet og at de derfor ikke kan bruke dette lenge. Det som er litt rart er at på hjemmesiden til stokke leste jeg at det skal kunne brukes opp til ca3år?? Høres ekstremt lenge ut og veldig tvilsomt at en ville løftet en 3åring inn og ut av stolen på det viset, har ei venninne med datter på 2år hvor de ikke har den vanlige bøylen på en gang, for hun går så fint opp og ned selv og setter seg:)

Da skal jeg i gang med å pusse den gamle tripp trappen og så male den:) Håper det går greit og at den blir fin:)  Gleder meg til snuppa kan ta den i bruk!emoticon
 
Alltid fint å kunne utveksle tips og erfaringar!

Eg syns det ser ut til at det er veldig godt plass i forhold til ryggstøtta, men er spent på å sjå kor lenge den blir brukt. Ser som deg, ikkje for meg å ha den til ein 3 åring. I bhg øver me på at ungane skal få prøve og sitte uten bøyle når dei behersker å sitte stødig og godt. Dette for å øve opp balansen, og for at dei skal å utvikle seg, og kome seg videre. På samme måte øver me og tidlig med å drikke av kopp. Trenge ikkje sy "puter under armene" på dei på ein måte. Viktig å la dei få nye utfordringar når dei mestrer ein ting!

Lykke til med oppussing og maling av stolen :)

Her har forresten storebror ( sønnen til sambo), sambo sin gamle tripp trapp. Den er mørke brun, og eg syns den er flott som den er! Den er litt retro på ein måte, og eg like det veldig godt!!
Hvilken farge er din gamle?
 
Det er fullt mogleg å montera ny type baby-sett på gammal Tripp Trapp. Eg legg ei forklaring her i fall nokon annan skulle snubla over denne tråden. Ein må vera roleg, og helst litt nevenyttig.

Følgjande må gjerast:

- saga hakk i den nederste bøylen i ryggen, på kvar side
- bora eit lite hol ved sida av dese hakka, på "framsida", for å passa til ein tapp på "bøylen".
- Skjæra litt av plastdelene i babysettet, på visse plassar.

Eg har laga ei forklaring med bilete, og lagt det her. (linken fiksa 2016)
 
Last edited:
Back
Topp