babyens hud

Mize27

Flørter med forumet
Marsboerne2017
Er det flere som har babyer med mramorert hud? Leser litt forskjellig på nettet. Min lille gutt har hatt mramorert hud i flere uker uten at han fryser eller er varm... han har også nå fått kviser, ser ut som at han er i puberteten... vet det er hormonkviser og at de går over men den mramorerte huden bekymrer meg litt...
 
Er det flere som har babyer med mramorert hud? Leser litt forskjellig på nettet. Min lille gutt har hatt mramorert hud i flere uker uten at han fryser eller er varm... han har også nå fått kviser, ser ut som at han er i puberteten... vet det er hormonkviser og at de går over men den mramorerte huden bekymrer meg litt...

Kan du legge ut et bilde? Det kan være lettere å forstå det da. Min er blitt veldig kvisete i det siste, men det er jo normalt etter en mnd tid :)
 
Jeg synes huden til lillemor er ganske marmorert, men jeg har tenkt at det bare er fordi huden er så tynn at de tynne blodårene under huden synes gjennom. Jeg vet ikke om det er riktig, da..hun har også noen få nupper med hormonutslett på nesa..
 
Sniker: Min datter ble født for tidlig, og var liten og tynn. Hun hadde grunnet dette marmorert hud i mange måneder. Det er gjerne fordi det mangler litt underhudsfett, og når dette kommer vil marmoreringene forsvinne med tiden :) Dette kan være hos terminfødte også.
 
IMG_8112.JPG
Her er bilde av hvordan huden ser ut.

Har egentlig ikke lagt merke til at han verken fryser eller er varm når han får slik hud..
 
Vis vedlegget 223426
Her er bilde av hvordan huden ser ut.

Har egentlig ikke lagt merke til at han verken fryser eller er varm når han får slik hud..
Slik så min datter ut også. Etter hva jeg ser på bildet, så er han en forholdsvis slank baby, så det kan være så enkelt som at det forsvinner ettersom det kommer mer underhudsfett. Skal se om jeg har bilde av min lille [emoji4]
 
9f9692bb178e0f95413e3531fd93c374.jpg


Sånn her så mi ut, mer eller mindre hele tiden de første månedene. Uavhengig av om hun var kald eller ei. Det ble begrunnet med mangel på underhudsfett, og gikk seg til med tiden [emoji4]

Er du bekymret så nevn det på helsestasjonen når dere er der på kontroll.
 
Back
Topp