Babyen med hodet ned i uke 28

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Var hos fastlegen på 28 ukers kontroll i går og hun sa at babyen hadde lagt seg med hodet ned. Er ikke det litt tidlig? Trodde ikke de gjorde det før senere?
 
Da ligger den vel sånn akkurat nå, men ville ikke blitt overraska om den snudde seg igjen heller :)
 
Tror det er veldig individuelt når de snur seg, men tror de enda har plass nok til å boltre inni der så ikke sikkert det er på permanent basis enda. Jeg føler i hvert fall at spark varierer såpass at jeg antar hun snur seg litt opp og ned inni magen enda :)

Trodde heller ikke det var vanlig at de sjekket leie før etter uke 30, men praksis varierer nok mye fra sted til sted. Her sjekket legen kun hjertelys og sf-mål på 28-ukerskontrollen.
 
Mi har også hodet ned akkurat nå, og det føles som en lettelse, kjenner meg helt sprengt når hun ligger på tvers.
Men ja, de turner rundt i enda noen uker. Det endelige svaret på leie får man vel ikke før i uke 36.
 
Last edited:
Hos meg lå han også med hodet ned i uke 28, jordmor sa ikke noe på det. Merker han har ligget sånn en stund nå siden jeg kjenner hikking der og sparkingen oppover. Også er jeg så himla tissatrengt når jeg går, så han ligger vel med hodet på blæra mi :)
 
Her har hun ikke noe plan om å legge seg til rette.
Her er det turning og flytting flere ganger om dagen. Og når hun først ligger samme sted en stund er det desverre i seteleie :dead:
 
Her ligger hun også ofte med hodet ned, men en halvtime senere kan hun jo ligge en helt annen vei :p Lenge enda til hodet festes.
 
29+5 i dag og var hos legen. Han gadd ikke sjekke en gang for som han sa "i øyeblikket du går ut døra kan han jo ha snudd seg igjen, så det gidder vi ikke enda"
 
Jeg var hos jm på tirsdag, og hun sa at det da var for tidlig å sjekke leie, siden de snur seg så mye nå. Og vet fra ultralydene hver 14.dag at det varierer mye mellom seteleie og hodeleie. Så vi får se hva det blir etterhvert [emoji4]
 
Her sjekket legen leie sist, uke 26 mener jeg det var...men gjorde det mest for "moroskyld" da babyen vil evt legge seg med hodet ned permanent lmen del nærmere fødsel
 
Her lå han også med hodet ned på forrige kontroll i uke 27. Men det er enda såpass tidlig at de kan fortsatt snu mange ganger på seg :)
 
Back
Topp