Baby spiser OFTE på natta (MME)

Godisbjørn

Flørter med forumet
Hei!
Mitt lille vesen er en rar skrue... Før la hun seg i 19 tiden, drakk en flaske på natta mellom 2-5 og sov til 8.. Så behagelig! Forstår såklart at de er i ulike vekstfaser osv osv.. Men i en lang stund nå (typ siste 2 mnd) så legger hun seg fortsatt kl 19, men spiser 2-4 ganger fra hun legger seg til hun våkner kl 7.. På dagen får hun grøt/frukt/middag for hun nekter å ta flaske (med mindre vi kjører bil...) Hun spiser gode porsjoner og virker alltid god og mett. Har trodd hun har vært sånn pga tenner, men hun har klødd i disse gommene siden hun var 4 mnd, så jeg har ikke peiling. Hun har ikke fått noen tenner enda, ble 7 mnd på lørdag.. Noen som opplever det samme? Evt har noen tips til hvordan man avvenner en flaske eller to på natta?
 
Har dere prøvd kun vann? Min umiddelbare tanke var tørste. Drikkes det mye vann på dagtid?
 
Har dere prøvd kun vann? Min umiddelbare tanke var tørste. Drikkes det mye vann på dagtid?
Hun drikker vann til hvert måltid på dagen og litt sånn jevnt og trutt ila dagen. Har ikke prøvd å gi vann på natta... Kan jo såklart prøves. Ofte våkner hun hver andre time og når hun da får mat så spiser hun absolutt ikke alt...
 
Her har han drukket alt fra 2-5 flasker fra han legger seg og til han står opp. Ville ikke ha noe melk på dagtid, unntak var i vogn på tur, kanskje i bil. Snakket med hs om dette, og fikk beskjed om å prøve å tynne ut melka så han får vann tilslutt. Han drikker nå ca 210-250ml før han sovner, også blir det kanskje 250ml iløpet av natten, gråter ofte for å få melk, men han drikker ikke like mye på dagtid lenger. Vil ikke ha bare vann, og brekker seg når han får tilbud. Men drikker fortsatt lite på dagtid, enda nattemengden er betraktelig mindre. Men han er ikke misfornøyd, så da må jeg nesten bare tro at han er fornøyd? Spiser grøt til lunsj, frukt til mellommåltid og får en eller annen form for middag når vi spiser.. Kommer an på hva vi skal ha. Vil ikke ha drikke når han spiser fast føde
 
Ville innført flere faste måltider, evt øke opp menge grøt på kvelden, og vanna ut mme på natta. De burde ikke være så veldig sultne på natta om de har spist seg mette ila dagen :)
 
Back
Topp