Baby snart 8 mnd og mat

Lille meg 90

Glad i forumet
God dag. Har en liten gutt på snart 8 mnd som nekte å spise middag. Har også prøvd å lage hjemmelaget mat. Det spis han i hvertfall ikke. Han spis alt av fast føde som vi tilbyr. Men ikke middag. Sånn har han styrt sia han ble 7 mnd. Fra 4-6 mnd så spiste han middag som bare det. Men den dagen han ble 7 mnd, så begynte han å nekte. Hva kan jeg gjøre? Blir så fortvilt.
 
Følger! Eldstemann sluttet plutselig å spise middag da han var ca 1,5. Spiser noen ganger litt.
 
Man blir jo så fortvilet når de nekte. De må jo få middag i seg

Sant :( vi hadde en periode han spiste igjen i sommer. Generelt virker det som om han ikke har tid til å sitte stille og spise. Vi gir litt grønt til andre måltider og satser på at det hjelper på næringsinntaket i hvert fall :)
 
Lillegutt har styrt i 1 mnd no. Han blir ilsk når vi prøve å gi. Har prøvd å gi forkjellige middagsmat. Han brek seg så blir han sint
 
No spis han kun lapskaus. Alt annet brekker han seg av. Hva kan jeg gjøre for å få han til å spise forskjellige typer middag?.
 
Bare vær tålmodig, tilby og ikke press :) Det er morsmelk (mme når det ikke ammes) som skal være viktigste maten helt til de blir tolv måneder :) Det er uansett helt vanlig at matlysten går i bølger, så lenge mini er frisk snur det nok snart Dog kan stress rundt matsituasjonen føre til at mat blir ekkelt da, så prøv å ta det med ro :)
 
Bruke å tilby. Han slutter å spise helt hvis jeg prøver å tilby annen mat tenker sånn at han kan ikke bare få lapskaus. Da spis han seg lei på det. Å han har gjort det sia han ble 7 mnd. Håper han spiser alt av middag han får tilbud snart☺️
 
De må ikke ha middag:) De må spise selvfølgelig. Normalt å spise mindre eller endre preferanser innimellom. Er sikkert lurt å snakke med hs også. Men så lenge han spiser greit, drikker greit og bare ikke er så interessert i middag så hadde jeg ikke stresset:)
 
Har ringt hs. Ho skal ringe meg opp. Han har begynt å tulle med brødskiva og. alt annet bortsett fra middag og no brød spis han. Han drikker også som normalt☺️
 
Back
Topp