Baby ruller om natta men får ikke snudd seg tilbake, hjelp

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
babyen min blir 4 mnd neste uke. Denne uken har han lært å rulle fra rygg til mage:love7 problemet er at han ikke kommer seg tilbake i mageleie igjen. Han elsker og rulle og ruller hele tiden , og vi må hjelpe han tilbake.

Problemet er at han gjør det om kvelden/natta også :nailbiting: han kommer seg jo som sagt ikke tilbake. Han sier vanligvis i fra. Jeg har calling med kamera, men kamera er ikke på hele tiden (bevegelse senor). I ste når jeg skjekka lå han i mageleie med ansiktet ned :eek: kjempe skummelt. Takk og pris for aerosleep madrass med luftfilter

Hva kan jeg gjøre for å stoppe han? På dagtid flytter vi han jo tilbake. Men om natta skal vi jo helst sove. Er ikke bra når han snur seg og ikke kommer tilbake. Nesten slik at jeg ikke tørr å legge meg i kveld :oops:
 
Kan han løfte hode fra side til side i mageleie? I såfall vil han flytte hode hvis/når han trenger luft (det fikk ihvertfall jeg fortalt på helsestasjonen).
Hva med å støtte opp med tepper/håndklær el liknende rundt ben og midje for å hindre han i å snu seg rundt?
 
Min er 3 mnd og jeg legger han på magen på dagtid da han sover utrolig godt på den måten. Ligger på sofaen så jeg følger med på han, han flytter hode etter behov.
Kanskje du kunne latt din sove på magen på dagtid sånn at du ser at han flytter på seg ved behov, for tror det er vanskelig å hindre de når se snur seg av seg selv? [emoji4] ellers kan du jo høre hva Hs tenker og om hun har noe tips
 
Back
Topp