Baby gråter i bilen

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
I den siste mnd har lille på 4 mnd virkelig mislikt å kjøre bil. Han kan hylskrike fra A-B. Tidligere likte han godt å kjøre bil, så jeg vet ikke om dette er en fase eller om det er noe som plager han?

Jeg har lurt litt på om stolen kan være vond etter han har vokst så mye? Vi har aton q.
 
Det samme gjorde vår gutt. Han sov så godt på bilturer, men plutselig snudde det helt og han bare skreik. Vi måtte bytte bilstol da han var 5 mnd. Da ble det bra igjen :)
 
Det samme gjorde vår gutt. Han sov så godt på bilturer, men plutselig snudde det helt og han bare skreik. Vi måtte bytte bilstol da han var 5 mnd. Da ble det bra igjen :)

Såpass! Akkurat så her. Må gjerne prøve å bytte stol vi også. Håper det hjelper:)
 
Eldste ble lei og sutrete og det gikk over når han fikk stor stol og satt med oppreist og kunne se ut.

Yngste gråt mye. Det hjalp å legge bilstolen bakover. Den var for bratt i basen i vår bil, så tok vekk basen og satt setet med seler for da var det ikke så bratt.
 
Min startet samme greia for noen uker siden, ved 4mnd.. Men kan finne på å sovne innimellom også da.. Er så redd det kan oppleves som skrikekur jeg da, siden jeg ikke får til å hjelpe/bysse :-(
 
Eldste ble lei og sutrete og det gikk over når han fikk stor stol og satt med oppreist og kunne se ut.

Yngste gråt mye. Det hjalp å legge bilstolen bakover. Den var for bratt i basen i vår bil, så tok vekk basen og satt setet med seler for da var det ikke så bratt.

Dette mistenker jeg er problemet her også. Jeg så i dag at hodet hang litt når han sov i bilen. Vet ikke om han klarer å få det opp igjen selv når han våkner.
Jeg trodde disse bilstolene skulle vare til babyen var ett år, men det ser ikke slik ut her nei :p

Jeg kan prøve å feste med belte heller og se om det blir bedre. Men det er mer stress da, særlig når det regner[emoji28]
 
Min startet samme greia for noen uker siden, ved 4mnd.. Men kan finne på å sovne innimellom også da.. Er så redd det kan oppleves som skrikekur jeg da, siden jeg ikke får til å hjelpe/bysse :-(

Det tenker jeg også! Er så redd han føler seg alene og forlatt. Prøver å synge å snakke til han men føler ikke han hører meg gjennom skrikingen. Må stoppe flere ganger å bysse på han :(
 
Det tenker jeg også! Er så redd han føler seg alene og forlatt. Prøver å synge å snakke til han men føler ikke han hører meg gjennom skrikingen. Må stoppe flere ganger å bysse på han :(
Hva med å ha han foran?
Så ser han deg.
 
Han her misliker å kjøre bil på kvelden. Tror det er fordi han kjemper imot søvnen... hjelper ikke å sitte bak med han eller noe. .. prøver å time kjøring til sovetid like etter mat og stell for at han muligens tar å sovner da.
 
Dette mistenker jeg er problemet her også. Jeg så i dag at hodet hang litt når han sov i bilen. Vet ikke om han klarer å få det opp igjen selv når han våkner.
Jeg trodde disse bilstolene skulle vare til babyen var ett år, men det ser ikke slik ut her nei :p

Jeg kan prøve å feste med belte heller og se om det blir bedre. Men det er mer stress da, særlig når det regner[emoji28]

Skjeldent de varer så lenge :)
 
Her og begynte det når han var 2 mnd, fra å kose seg i bil til full hylskriking, prøvde alt. Byttet til toddlersete når han var ca 5 måneder og det hjalp litt, men ikke helt, men det ble lettere når han kunne se mer, og han foretrekker å kjøre i dagslys heller enn når det er mørkt. Fungerer litt å synge, prate, ha greit med leker/ting å holde på med, og det er veldig greit om vi timer det til soving og at han er god, mett og fornøyd når vi går i bilen, da sovner han stort sett fort. Det er ikke alltid det er mulig såklart, så noen ganger må vi jo bare, men trøster det vi kan. Men på langturer foretrekker vi derfor å ta tog/fly om vi ikke kan kjøre på natta :p Men kjøre ved leggetid fungerer greit da, når vi kan :)
 
Likt her, har en på 2 mnd som HYLskriker i bilstol! Jeg gruer meg i flere dager hvis jeg vet vi skal en plass... det er så ille at det høres ut som han kreperer baki der:( selv en 15 min kjøretur er et mareritt :(
 
Dette mistenker jeg er problemet her også. Jeg så i dag at hodet hang litt når han sov i bilen. Vet ikke om han klarer å få det opp igjen selv når han våkner.
Jeg trodde disse bilstolene skulle vare til babyen var ett år, men det ser ikke slik ut her nei :p

Jeg kan prøve å feste med belte heller og se om det blir bedre. Men det er mer stress da, særlig når det regner[emoji28]

Hvis hodet henger bør du endre vinkelen på setet eller kjøpe nytt hvor det kan endres. :)
 
Likt her, har en på 2 mnd som HYLskriker i bilstol! Jeg gruer meg i flere dager hvis jeg vet vi skal en plass... det er så ille at det høres ut som han kreperer baki der:( selv en 15 min kjøretur er et mareritt :(

Vi hadde det også sånn lenge, men det gikk over etterhvert. Vi måtte bare kjøre så lite bil som overhodet mulig, og sørge for at han var tørr, mett og at vi tok pauser ofte.
Det er jo ytterst sjeldent at man MÅ kjøre bil, med mindre man må ha med babyen på butikken f.eks.
 
Hadde samme problemet med mi. Husker ikke helt, men tror d var fra 2-3 mnd el no. Hadde låsninger, så fikk behandling samt vi byttet stol når hu var 4 mnd, nå går d mye bedre :)
 
Back
Topp