Baby brekker seg

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Babyen min er fem uker og har siden han var ny ikke gulpet særlig etter måltid. Han kan derimot ligge i senga, på sofaen og sove også plutselig brekke seg og det høres ut som han har satt noe i halsen, jeg tar han selvfølgelig opp med en gang, slår han på ryggen osv.. Av og til kommer det slim opp, noen ganger ingenting. Han kan også skrike til han plutselig "mister pusten" og jeg må holde han opp og dunkle han i ryggen for å få han til å puste igjen.. Fortalte det til min mor, og hun kunne ikke huske at noen av oss søsknene hadde hatt det sånn, så da ble jeg bekymret om det kanskje er noe galt?? Bar noen andres babyer det sånn?? Har ved et par tilfeller våknet på natten av at han har det sånn.. Tenker hva som kunne skjedd dersom jeg ikke hadde våknet.. Skummelt
 
Babyen min brekker seg også innimellom. Helt uten synlig grunn. Kommer ikke noe opp,men jeg skvetter veldig!
 
Jeg tenker at du burde ta det opp med helsesøster/lege :) Høres ikke noe ålreit ut :/
 
Min også gjør det. Han brekker seg på sitt eget slim. Jeg tok det opp med legen og fikk beskjed om at det var vanlig og at jeg kunne forsøke å skylle nesen med saltvann ( slimet/spyttet er veldig seigt) for å tynne det ut.
 
Last edited:
Min også brekker seg nå og da uten at jeg ser noen grunn til det( kommer ikke noe opp)
Men ofte om nattan så høres det ut som han setter i halsen begynner plutselig å hoste å puste litt rart. Jeg skvetter til hvergang. Virker ut som gul/sureoppstøt :/ sytes det er kjempe ekkelt :(
 
Min brekker seg også. Høres fælt ut, men hun ser ikke ut til å bry seg og er like fornøyd etterpå :)
 
Trodde det var normalt jeg ? :-/ mine har ihvertfall alltid gjort det...

...men når det gjelder å miste pusten, så ikke slå i ryggen, men blås i ansiktet hans :)
 
Takk for svar folkens! Betryggende at det ikke bare er mini som har det sånn.. Hjalp veldig å høre at det er normalt :) Sånn er det å være bekymret førstegangs... Lurer jo på om alt mulig er normalt hehe
 
Takk for svar folkens! Betryggende at det ikke bare er mini som har det sånn.. Hjalp veldig å høre at det er normalt :) Sånn er det å være bekymret førstegangs... Lurer jo på om alt mulig er normalt hehe
Signerer den!! Beskymra for alt her også hihi
 
Back
Topp