Baby 3 mnd lite opp i vekt på siste kontroll

annth

Glad i forumet
Jeg har en jente på 3 mnd som var på 3 mnds kontroll og hun hadde nesten ikke gått opp i vekt siden 6 ukers kontrollen sin.
Jeg pratet med helsesøster og fikk beskjed om å amme og gi litt mme på kvelden og skulle komme og sjekke vekten neste uke. Helsesøster var ikke beskrymret. Jeg fullammer med litt mme innimellom.

Har noen vært borti noe lignende og at de har gått opp til kurven sin igjen??
 
Amme én pupp helt "ferdig" før du bytter pupp, og bruk hjelpebryst når du gir mme.
Da får barnet i seg mme uten at melkeproduksjonen din går ned, og ved å amme lenge på én pupp, får barnet også mer av den fete melken.

Det er ikke SÅ viktig med den vekten om barnet er friskt og raskt, og noen vokser mye i lengden på kort tid, som gjør at vekten ikke nødvendigvis henger helt med.
 
Amme én pupp helt "ferdig" før du bytter pupp, og bruk hjelpebryst når du gir mme.
Da får barnet i seg mme uten at melkeproduksjonen din går ned, og ved å amme lenge på én pupp, får barnet også mer av den fete melken.

Det er ikke SÅ viktig med den vekten om barnet er friskt og raskt, og noen vokser mye i lengden på kort tid, som gjør at vekten ikke nødvendigvis henger helt med.
Takk for svar. Jeg har ikke vært borti hjelpebryst men har gitt mme med flaske allerede.
Jeg tenkte å gi alltid bryst før jeg gir mme. Jeg delammet med førstemann men det annen bakgrunn for det. Jeg får se hvordan det går i kveld, hun er nå veldig urolig etter å ha fått vaksinene tidligere i dag.
 
Jeg har en jente på 3 mnd som var på 3 mnds kontroll og hun hadde nesten ikke gått opp i vekt siden 6 ukers kontrollen sin.
Jeg pratet med helsesøster og fikk beskjed om å amme og gi litt mme på kvelden og skulle komme og sjekke vekten neste uke. Helsesøster var ikke beskrymret. Jeg fullammer med litt mme innimellom.

Har noen vært borti noe lignende og at de har gått opp til kurven sin igjen??
Lille var stor ved fødsel, gikk ned mye og så sakte opp i starten. Nå er hun godt over kurven hun ble født i igjen :happy:
 
Mi mellomste hadde gått for lite opp på en kontroll i den tiden. Jeg fikk time til ny veiing om ei uke og beskjed om tillegg av mme om hun ikke var gått opp nok da.

Jeg hadde fullammet eldste og hadde ingen plan om flasker. Og mer enn nok melk, jeg satte rett og slett av den uka til amming. Hun hadde ofte ikke så store protester mot å bli koblet av når storebror på 2,5 trengte meg til noe og det var en hektisk periode, så jeg bestemte meg for at dette skulle vi få til og la det meste annet til side og ammet den uka og fikk henne tilbake på kurven sin. Jeg har (fått hver gang) overproduksjon av melk så jeg må jobbe med å få det tilpasset ungen og hadde tatt litt for lett på det. Men siden jeg visste jeg hadde nok melk og ikke hadde lyst å begynne med flasker så gikk jeg inn for det

Men i alle fall, ja, jeg har hatt barn som falt under kurven sin men kom seg opp igjen.

Slanke unger. Undervektige unger pr i dag, men de følger kurven sin (altså, de er 9 og 7 år gamle de undervektige ,så de ammes ikke lenger. De bsre har naturlig lav kurve)
 
Da skjønner jeg. Da slipper jeg å være beskrymret. Da regner jeg med at hun tar seg opp etterhvert. :)
Jeg hadde ikke vært bekymret foreløpig i hvert fall, men ha jevnlig dialog med HS så kan dere følge med :happy:
 
Det er nok ikke unormalt.... Hvordan går det nå?
 
Back
Topp