Babyønske og dose 3 - what to do!?!

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Så gikk det ikke denne PP….
Får hive meg på neste tenker jeg…
MEN !
jeg skal jo ha booster dose 3 første uken i mars..:eek::bored:
Så nå lurer jeg virkelig på hva jeg skal gjøre….:wtf:
Flere som lurer på dette midt oppi baby makingen?:wideyed:
Vil jo være så godt beskyttet som mulig under en gravididet, særlig nå med de nye variantene:hungover:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::bag::arghh:o_O:oops:
 
Jeg hørte akkurat på en episode av Foreldrerådet podkast (Spesial: Dr. Thorbjørn forteller alt du trenger å vite om vaksinen som gravid, utgitt 7. januar). Det var en fødselslege der, og en professor som gir råd på TryggMammaMedisin og Relis. De anbefaler nå vaksinen til prøvere og gravide i alle trimestre (ja, også første).
 
Tar vaksinen uten tvil her. Jeg har fått time denne uken for at det skal passe inn med prøving. Det gikk helt fint å be om time nå selv om jeg ikke hadde fått tildelt en. Kanskje det går de fleste plasser i landet?
Lykke til med videre prøving, håper det sitter kjapt :)
 
Samme situasjonen her og får tredje dose midt i andre IVF-forsøk. For meg er det uansett ikke et alternativ å droppe vaksinen - jeg tar den uansett, også tredje dose nå midt i en PP og IVF. Som det skrives over her- hørte samme episode av podcasten det henvises til. Anbefalingen er å følge vaksineprogrammet. Lykke til og alt godt :) Husk: de fleste bekymringer blir det ikke noe av. <3
 
Tok dose 3 sist uke, og Har El-dag idag. Ingen forskyvning av syklusen og alt virker som det skal :cat:
 
Jeg og mannen tok dose 3 rett før vi begynte å prøve, fikk mensen som normalt og ble gravid på første forsøk :) Greit å ha det gjort før man går gravid og må ta stilling til hvilket trimester osv.
 
Så gikk det ikke denne PP….
Får hive meg på neste tenker jeg…
MEN !
jeg skal jo ha booster dose 3 første uken i mars..:eek::bored:
Så nå lurer jeg virkelig på hva jeg skal gjøre….:wtf:
Flere som lurer på dette midt oppi baby makingen?:wideyed:
Vil jo være så godt beskyttet som mulig under en gravididet, særlig nå med de nye variantene:hungover:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::bag::arghh:o_O:oops:
Jeg har time den 17. januar, men IKM 14, januar. Så hvis testen er negativ og TR kommer tar jeg boosterdosen, m den er positiv og TR uteblir vet jeg ikke om jeg tør ta den, og om jeg tør å la være å ta den:sorry::bookworm:
 
Jeg har time den 17. januar, men IKM 14, januar. Så hvis testen er negativ og TR kommer tar jeg boosterdosen, m den er positiv og TR uteblir vet jeg ikke om jeg tør ta den, og om jeg tør å la være å ta den:sorry::bookworm:
Nei ser den om man er gravid ! Da hadde nok jeg også ventet :)

men da tror jeg at jeg skal vente neste PP og hive meg på vaksinen om det ikke har noe å si for graviditet rett etterpå :D men tørr ikke ta den om
Jeg er gravid…
 
Så gikk det ikke denne PP….
Får hive meg på neste tenker jeg…
MEN !
jeg skal jo ha booster dose 3 første uken i mars..:eek::bored:
Så nå lurer jeg virkelig på hva jeg skal gjøre….:wtf:
Flere som lurer på dette midt oppi baby makingen?:wideyed:
Vil jo være så godt beskyttet som mulig under en gravididet, særlig nå med de nye variantene:hungover:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::bag::arghh:o_O:oops:
Jeg fikk dose to samme dag ca som EL og jeg er nå gravid med termin i juni :) Absolutt muligheter, men forskning viser jo også muligheter for at noe kan krølle seg litt… Det viktigste for meg var å være beskyttet.
 
Jeg fikk dose to samme dag ca som EL og jeg er nå gravid med termin i juni :) Absolutt muligheter, men forskning viser jo også muligheter for at noe kan krølle seg litt… Det viktigste for meg var å være beskyttet.
Ahaa ! Gratulerer :woot::dummy1::dummy::Heartpink
Ja jeg ble gravid etter første dose faktisk :wideyed: ganske med en gang, uplanlagt:eek:
Så endte det i SA, så tenkte vi at da bare kjører vi på og prøver på nr 2 :p så kanskje det kan ha en positiv effekt :angelic:
 
Jeg tok første dose 10 dpo, før jeg visste jeg var gravid. Mistet spira :( jeg tror, men vet ikke, om det var derfor. Legen sa da at jeg skulle vente med å prøve igjen til etter dose 2, eller ikke ta dose 2 hvis jeg ble gravid før. Rakk heldigvis dose to før el og spira satt igjen på el etter dose 2.
Jeg er frisk, under 45, og velger nok å ikke ta dose 3 nå som jeg er gravid, selvom jeg er 21 uker på vei. Men det sitter igjen det at jeg mistet. Men som sagt, det trenger ikke være pga vaksina, men..
 
:Heartpink
Jeg tok første dose 10 dpo, før jeg visste jeg var gravid. Mistet spira :( jeg tror, men vet ikke, om det var derfor. Legen sa da at jeg skulle vente med å prøve igjen til etter dose 2, eller ikke ta dose 2 hvis jeg ble gravid før. Rakk heldigvis dose to før el og spira satt igjen på el etter dose 2.
Jeg er frisk, under 45, og velger nok å ikke ta dose 3 nå som jeg er gravid, selvom jeg er 21 uker på vei. Men det sitter igjen det at jeg mistet. Men som sagt, det trenger ikke være pga vaksina, men..
Så trist å høre :Heartpink
Jeg ble faktisk gravid rett etter dose 1, men mistet jeg også. Tenkte kanskje dosen tullet med kvaliteten på eggene og at det var derfor jeg mistet. Men min Gyn sa jeg skulle vente 2 uker etter vaksinen og så begynne å prøve igjen.
Ikke alltid lett å skjønne seg på hvorfor man mister men man gjør jo alt man kan for å beskytte den lille spiren :dummy::dummy1::Heartpink
Godt å høre den satt etter dose 2 :flower
 
Jeg får vel tilbud i februar hvis det skal gå 20 uker etter 2. dose. Tror ganske sikkert jeg bare skal ta den, selv om jeg er i første trimester. Jeg er mye mer redd for å få korona og nå er det smitterekord der jeg bor. Men jeg lurer litt på jeg vil be om Pfizer i stedet for Moderna, vet ikke hvor mye bivirkninger jeg orker på toppen av alt annet. Men akkurat det må jeg undersøke litt nærmere.
 
Jeg har el nå-ish. Skal ta booster på mandag.
 
Jeg får vel tilbud i februar hvis det skal gå 20 uker etter 2. dose. Tror ganske sikkert jeg bare skal ta den, selv om jeg er i første trimester. Jeg er mye mer redd for å få korona og nå er det smitterekord der jeg bor. Men jeg lurer litt på jeg vil be om Pfizer i stedet for Moderna, vet ikke hvor mye bivirkninger jeg orker på toppen av alt annet. Men akkurat det må jeg undersøke litt nærmere.

FYI, Moderna er halv dose i boosteren, bare så det er sagt :) Jeg fikk også 2xmoderna i fjor, men kommer nok til å be om pfizer på boosteren siden jeg har lest at det visstnok har en bittelitt bedre effekt å blande vaksinetypene (så de som fikk pfizer i fjor anbefales moderna som booster og motsatt)
 
FYI, Moderna er halv dose i boosteren, bare så det er sagt :) Jeg fikk også 2xmoderna i fjor, men kommer nok til å be om pfizer på boosteren siden jeg har lest at det visstnok har en bittelitt bedre effekt å blande vaksinetypene (så de som fikk pfizer i fjor anbefales moderna som booster og motsatt)
OK, det visste jeg ikke. Jeg har en av hver fra før, med Moderna som 2. dose.
 
Back
Topp