Bæremeis

Snart mamma til 2.

Andre møte med forumet
hei
Noen som har tips eller erfaring til type bæremeis? Er på utkikk etter en brukt på Finn, ønsker ikke betale for mye.
Er så mye å velge mellom og mange som kommer godt ut på «best i test».
(Barnet er nå rett under året)

Takk :)
 
Littlelife eller ospery. Gode meiser der du kan justere mye slik at den passer både store og små bærere.
 
Har du vurdert bæresele istedenfor? De aller fleste kan brukes på rygg (Google "walk like an egyptian" så får du en god måte å få mini rundt på - ser skumlere ut enn det er [emoji6]), kanskje har du en allerede?
I sele kommer ungen mye tettere inntill deg og det blir dermed ikke så tungt å bære som en bæremeis som også veier en del i seg selv. Det er fullt mulig å få ungen ganske høyt i sele slik at h*n får god utsikt (fest magebeltet rett under puppene og stram skulderstroppene godt mens du løfter rumpa til mini).

Ser for meg at rammen på en bæremeis gir falsk trygghet - stiver av ja, men skulle du falle kan den like gjerne knekke og stikke deg/ungen som å holde ungen trygg.

I tillegg til god komfort til deg får mini en god og ergonomisk sittestilling (gitt at du ikke bruker babybjørn eller Stokke, de er visst ganske stive) der h*n trygt kan sitte og sove så lenge du orker å bære. Om du ikke har sele kan eg anbefale manduca som er en ganske stor sele (kan brukes lenge, vet f.eks Ergobaby original er ganske kort i høyden) og som ofte selges ganske billig på finn.no (200-400kr?).

Og egentlig, uavhengig av sele eller meis - se om du får prøvd før du kjøper, det noen synes er ubehagelig synes andre er supert, og motsatt. Prøv nærmeste sportsbutikk eller babybutikk og test litt ulikt før du kjøper der eller brukt? [emoji4]
 
Vi har Deuter og er veldig godt fornøyd. Har også prøvd Osprey i butikk, og skulle vi ha kjøpt nå hadde nok det vært en sterk kandidat.
Det som er viktig for meg i en meis er at den har gode justeringsmuligheter slik at den passer både meg (1,60) og mannen (over 1,80). I tillegg må det selvsagt være gode justeringsmuligheter for barnet, med gode stigbøyler/fotstøtter. Tenk på sovestilling, er det en pute e.l. som barnet kan lene hodet mot?
Det må være bra med bagasjeplass i tillegg, slik at det er plass til et klesskift til barnet, bleier, litt mat og evt noe ekstra klær til meg selv. Soltak og plass til camelbak synes jeg er et must! Det er også veldig praktisk å ha en eller flere små lommer som du kan nå uten å ta meisen helt av, f.eks på hoftebeltet. Vi har et lite speil i den ene lommen slik at man kan sjekke barnet når man er alene, veldig lurt. [emoji4]
Sjekk også at regntrekket dekker godt, at ikke beina til barnet stikker utenfor, for eksempel.

Og helt uavhengig av merke på meisen; hvis man har tenkt å bruke den mye kan jeg varmt anbefale Birnabag til å ha utenpå!
 
Vi har en osprey poco noe, den uten avtagbar sekk. Lille får helt OK sittestilling i den etter at han bikket 1,5 år. Vi bruker bæresele mest da, lettere å bære og større komfort for begge, mini er bikket 2 nå, men vi bruker toddlersele.
 
Hei!
Jeg har en bergans som heter Lilletind. God meis forsåvidt :) men jeg hater å bære med meis, men når d er sagt, så er den jeg har god for kroppen min. Kan justeres til flere kropper, så mannen kan også bruke den på tross av store kroppsforskjeller mellom oss :)
 
Back
Topp