Avvik på ordinær ul

Lykkeliten:-)

Andre møte med forumet
Hei.
Vi har nå vært på ordinær ul, og der så de at den ene nyren var litt større enn den andre. Jordmor mente det så ut som en væskeansamling eller cyster. Den andre nyren og alt annet så normalt ut. Er det noen andre som har opplevd å få liknende beskjed?
Har fått henvisning videre til Riksen, kjenner at jeg gruer meg veldig samtidig som det blir godt å kanskje få svar på hva det er og hva vi kan forvente videre..

Ikke helt den opplevelsen jeg hadde forventet på ul, men har jo ingen garanti for at alt er som det skal..
 
Håper det går fint med deg, og at du har fått mye og god informasjon. Har ikke fått beskjed om samme avvik som deg, men forrige svangerskap gang hadde jeg 2 blodårer istedenfor 3 i navlestrengen. Noe som egentlig ikke er et alvorlig avvik så lenge det var det eneste avviket, men krever ekstra oppfølging. Jeg fikk lite informasjon og brukte Google noe som ødela meg helt. Det jeg fant var mye om at det var indikator på syndrom uforenlig med liv og store sjanser for premature. Så vil absolutt anbefale deg å ikke bruke google og heller ta en telefon til lege/jordmor om du vil ha mer informasjon. (Vet godt det er så mye letter å si enn å gjøre, ender sikkert opp med å Google igjen selv om det viser avvik på ul denne gang og )
 
Skjønner at du gruer deg litt ja. Det er bra de følger opp så de kan gjøre en nøyere vurdering på riksen, krysser fingrene for deg! Jeg må inn til ekstra ultralyd hos en spesialist for å sjekke opp hjertet på nytt samt morkaken ligger feil så om den ikke flytter på seg blir det keisersnitt.
Prøver å tenke at så lenge ingenting er sagt så vil ikke jeg sette forventninger til det verste utfallet. En håper jo at alt skal gå bra, og frem til jeg får en annen beskjed så er det den innstillingen jeg vil prøve å ha.
Litt ulike situasjoner, skjønner den usikre nervøsiteten over hva som vil skje videre avhengig av utfall. Jeg krysser fingrene for best mulig utfall hos riksen for dere :)
 
Back
Topp