Avstand til skolen

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Hvor lang vei har deres barn til skolen, og hvordan kommer de seg dit?
 
4 km
Buss hjem
Er det korteste gangbare vei, eller hva de kaller det?

Grunnen til at jeg spør er fordi vi snart flytter, og der er det egentlig 4,2 km. En eller annen luring har bestemt at de skulle lage sykkelsti, og da kuttet de avstanden til 3,8 km. Nabohuset får buss, fordi de har de ekstra 200m til 4km.

Google maps sier at det tar en time å gå, han vil ikke (kan ikke, og tør ikke lære) sykle og jeg kan jo ikke slutte kl 11 på jobb etter permisjonen for å hente de dagene skoledagen er over 12...
Har søkt om buss, da, så får vi håpe at de viser litt skjønn..
 
Her blir det vel ca 7 km, og det blir buss.
 
Hadde 11 km før, fikk da taxi tom 4. klasse. Ble henvist til buss i 5. klasse. Det fungerte svært dårlig. Ingenting korresponderte og han endte med å bruke 1,5 time hver vei på turen. Byttet skole i høst, og har nå 800m. Går, sykler eller sparkesykler dit.

Er sparkesykkel et alternativ for ditt barn? Eller å kjøpe periodekort på bussen og sponse reisen selv. Evt en kombinasjon, hvor han tar bussen én vei eller enkelte dager.
 
Hadde 11 km før, fikk da taxi tom 4. klasse. Ble henvist til buss i 5. klasse. Det fungerte svært dårlig. Ingenting korresponderte og han endte med å bruke 1,5 time hver vei på turen. Byttet skole i høst, og har nå 800m. Går, sykler eller sparkesykler dit.

Er sparkesykkel et alternativ for ditt barn? Eller å kjøpe periodekort på bussen og sponse reisen selv. Evt en kombinasjon, hvor han tar bussen én vei eller enkelte dager.
Hvis de sier nei til busskort blir det til å betale selv, ja. Kommer nok til å kjøre på morgenen, men når jeg skal i jobb igjen må han dra hjem selv. Bli ni-trening med sykkelen i sommerferien, om han vil eller ei, og så buss i hvert fall på vinteren.
 
I overkant av 3km hver vei. De går/sykler hele året.
 
25 meter. Han går selvsagt :p
 
1,5 km[emoji4] eldste sykler, mellomste blir kjørt[emoji4]
 
Back
Topp