Avsluttet! Sommerparker/dyrepark osv.

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Hei kjære foreldre :)

Hvor er det best å dra med to barn som er 3 år og 6 år gamle? Vi tenker å være borte i ca 3-5 dager og da bo på hotell eller lignende. For eksempel Hunderfossen, Kristiansand dyrepark, Lilleputthammer? Sånne type steder. Vi tenkte å reise i juli, uke 29 eller 30 en gang.

Noen som har gode tips? Eller vet om flere gode steder?

Barna er veldig aktive (blir aldri slitne), de er glade i det meste: bading, klatring, teater/show, dyr osv.

PS: jeg kommer til å være ganske så gravid da (har termin i slutten av august), så gjerne muligheter for meg til å slå meg ned og slappe av litt innimellom slaga :p

Setter skikkelig pris på alle svar og håper vi kan få til en minnerik miniferie før vi får en liten en til :Heartred
 
Last edited:
Foldvik i Larvik er en fin park om dere skal forbi området :) Mye aktiviteter for begge alderstrinn og du kan hvile.
 
Velg Foldvik sier jeg også :D
 
Har vært der før, fantastisk sted :) Men nå ønsker vi et sted hvor vi kan være lenger enn en dagstur og med overnatting.

Da likte sønnen min både Kristiansand dyrepark og Hunderfossen igrunnen :)
Så det kommer jo litt an på hvor i landet dere vil drs også. Skulle vel si Dyreparken er et godt hakk større arealmessig og dermed slitsomt som høygravid. Man kommer liksom ikke helt unna en del trasking der. Både Hunderfossen og Lilleputthammer er mindre. Barna er fortsatt ganske små så jeg tipper de blir fornøyde uansett. Sønnen min virkelig elska Hunderfossen og å ta diverse førerkort, se den interaktive kinoen de har der og mer. Vil si han fikk mer ut av det enn Dyreparken hvertfall. Men så er han også bare medium fan av sabeltann.
Hvis du spør hva jeg hadde valgt som høygravid, så skulle det vært Hunderfossen eller Lilleputthammer av disse to.
Bjørneparken er et annet alternativ til reisemål også forresten.
 
Jeg har vært i Lilleputthammer og Hunderfossen og vært fornøyd med begge turene.

Lilleputthammer var vi når jenta var 2,5 år og det var perfekt for hennes alder, lite kø så kunne prøve karusellene mange ganger. Er også mye du som gravid kan prøve. Men muligens litt kjedelig for største, altså drt var litt hun ikke turte prøve så er noe for selv større, men alt i alt mindre enn eks. Hunderfossen. Vi kjøpte pakke med overnatting i hotellet ved siden av, veldig greit å være så nær :)

Hunderfossen var vi når hun var 3,5 (og lillebror 2mnd). Det var helt supert da hun turte litt ner fart og spenning, men fremdeles mye som er beregnet for hennes alder. Drt er også et utendørs badeland. Ikke veldig lange køer der heller (var siste uken i juli), masse matsteder, men kan ha med mat også. Vi bodde i hyttene ved siden av, også gøy og fantes minigolf og litt slikt (prøvde ikke) når parken stenger. Igjen flott å være nær parken, men blir større avstander enn Lilleputthammer.

lykke til med ferieplanlegging :)
 
Da likte sønnen min både Kristiansand dyrepark og Hunderfossen igrunnen :)
Så det kommer jo litt an på hvor i landet dere vil drs også. Skulle vel si Dyreparken er et godt hakk større arealmessig og dermed slitsomt som høygravid. Man kommer liksom ikke helt unna en del trasking der. Både Hunderfossen og Lilleputthammer er mindre. Barna er fortsatt ganske små så jeg tipper de blir fornøyde uansett. Sønnen min virkelig elska Hunderfossen og å ta diverse førerkort, se den interaktive kinoen de har der og mer. Vil si han fikk mer ut av det enn Dyreparken hvertfall. Men så er han også bare medium fan av sabeltann.
Hvis du spør hva jeg hadde valgt som høygravid, så skulle det vært Hunderfossen eller Lilleputthammer av disse to.
Bjørneparken er et annet alternativ til reisemål også forresten.
Jeg har vært i Lilleputthammer og Hunderfossen og vært fornøyd med begge turene.

Lilleputthammer var vi når jenta var 2,5 år og det var perfekt for hennes alder, lite kø så kunne prøve karusellene mange ganger. Er også mye du som gravid kan prøve. Men muligens litt kjedelig for største, altså drt var litt hun ikke turte prøve så er noe for selv større, men alt i alt mindre enn eks. Hunderfossen. Vi kjøpte pakke med overnatting i hotellet ved siden av, veldig greit å være så nær :)

Hunderfossen var vi når hun var 3,5 (og lillebror 2mnd). Det var helt supert da hun turte litt ner fart og spenning, men fremdeles mye som er beregnet for hennes alder. Drt er også et utendørs badeland. Ikke veldig lange køer der heller (var siste uken i juli), masse matsteder, men kan ha med mat også. Vi bodde i hyttene ved siden av, også gøy og fantes minigolf og litt slikt (prøvde ikke) når parken stenger. Igjen flott å være nær parken, men blir større avstander enn Lilleputthammer.

lykke til med ferieplanlegging :)

Tusen tusen takk for gode og utfyllende svar :D :Heartred
 
Hei kjære foreldre :)

Hvor er det best å dra med to barn som er 3 år og 6 år gamle? Vi tenker å være borte i ca 3-5 dager og da bo på hotell eller lignende. For eksempel Hunderfossen, Kristiansand dyrepark, Lilleputthammer? Sånne type steder. Vi tenkte å reise i juli, uke 29 eller 30 en gang.

Noen som har gode tips? Eller vet om flere gode steder?

Barna er veldig aktive (blir aldri slitne), de er glade i det meste: bading, klatring, teater/show, dyr osv.

PS: jeg kommer til å være ganske så gravid da (har termin i slutten av august), så gjerne muligheter for meg til å slå meg ned og slappe av litt innimellom slaga :p

Setter skikkelig pris på alle svar og håper vi kan få til en minnerik miniferie før vi får en liten en til :Heartred
Kan si at dyreparken i Kristiansand er det mange steder og sitte, og en stor lekeplass der du kan slappe av mens barna leker. Det er også korte show fler steder i parken og dyrepresentasjoner, samt forestilling på kvelden. Også er det badeland der. Men, det er veeeldig mye folk der i juli.
 
Dyreparken i Kristiansand er flott for ungene, men diger å gå i for en høygravid.
Da er hunderfossen og lilleputthammer bedre. Kombineres fint med veimuseet (gratis, og populært hos unger som liker biler og gravegreier i alle fall) og barnas bondegård eller bor sånn, for du tenger ikke 3-5 dager i lilleputthammer.

Hunderfossen er egebelig mer for dem som er over meteren (hvilket mange 3 åringer ikke er), men lilleputthammer er fint for den alderen dine er.
 
Vi trivdes veldig godt i dyreparken i kristiansand. Verdt hver eneste krone. Vi skal tilbake i år, nå er de 4 og 5 år.
MEN, som høygravid? da måtte jeg hatt rullestol i så tilfelle, er så sykt stort og mye tråkking.
Lilleputthammer er også veldig fin syns jeg, og passer nok din aldersgruppe helt perfekt. Veldig fint og ikke for stort :)

Eller dersom du er villig til å reise et stykke så er også mikkelparken virkelig å anbefale, men det er jo kanskje langt dersom du reiser fra østlandet. det er en veldig fin park :)
 
Vi har bestilt billetter til Dyreparken og Elisa oss hus vis Airbnb sammen med to vennepar, så vi blir 6 voksne og 7 barn (en som er nyfødt).

Tror det kan bli veldig spennende å være der som høygravid :hilarious: Men tar det litt som det kommer. Får jo bare ta det med ro og låne meg en rullestol dersom det trengs :p Tror barna kommer til å stortrives:smiley-bounce016:Heartred

Satser bare på at vi får fint vær!
 
Mikkelparken i Hardanger er supert for din aldersgruppe av barn. Ikke alt for stort heller, og du kan få sluppet godt av anbefaler da å leie hytte på den campingplassen som ligger rett ved. Den er skikkelig bra, med utendørs basseng og lekeplass også
 
Takk for tips :) Men nå er ferien «fullbooket» og det ble 3 dager i Kristiansand dyrepark. Tror jeg kommer til å angre på det slik som sommeren utvikler seg nå (veldig varmt), meeen får ta flere pauser og heller ta det med ro :)

Haha - ungene kommer sikkert til å kose seg da :D også får du ta med støttestrømper og ta pauser underveis
 
Haha - ungene kommer sikkert til å kose seg da :D også får du ta med støttestrømper og ta pauser underveis
Ja, tipper ungene får det helt nydelig :D Det er planen! Håper bare at jeg ikke får mye vann i kroppen :eek:
 
Den lille dyrehagen. Ja, liten, men oversiktlig og flott for unger. Våre på 3.5 og 1.5 elsker de store lekeplassene og at man kommer tett på dyrene. Vi foreldre liker at den er liten og oversiktlig. Perfekt som gravid vil jeg si da du kan sitte ned og ha oversikt uten å måtte gå langt.
 
Takk for tips :) Men nå er ferien «fullbooket» og det ble 3 dager i Kristiansand dyrepark. Tror jeg kommer til å angre på det slik som sommeren utvikler seg nå (veldig varmt), meeen får ta flere pauser og heller ta det med ro :)

Ta med deg vannflaske, og ta gode pauser ❤️ når dere har tre dager der, så trenger man vel ikke haste seg gjennom hele parken på en dag heller..! :)
Jeg gikk én dag på Tusenfryd sist jeg var gravid, og følte jeg holdt på å dævve. Skulle vært transportmiddel gjennom parken ass :hilarious:
Form er individuelt da, men min var relativt ræva fra før av, og jeg tenkte ikke på at man måtte GÅ veldig rundt. :p
 
Back
Topp