Avslag på overgangsstønad.

Mtsl

Første møte med forumet
Hva nå? Er det noen som har noen tips og råd?
Jeg er student på 2 året til en bachelor. Fikk innvilget overgangsstønad i fjor frem til 2019 og trodde alt var ok.
Nei da, de hadde ikke tatt stilling til utdanning og jeg mistet den nå. Selv om NAV lokal hadde funnet utdanningen min som hensiktsmessig og nødvendig.
De som har fattet vedtaket mener at jeg har en utdannelse fra før. Dette er en jobb som kun fins i turnus. Det er ikke mulighet til å jobbe som dette i en dagtidsstilling. Setter jeg meg som arbeidsledig har jeg jo lov til å takke nei til kveld, natt og turnus. Alikevel mener de at jeg ikke kan ta en utdanning. Jeg får ingen dagtidsjobber uten ny utdanning( tar økonomi og administrasjon)

Jeg er 100% alene med barnet, da far bor i utlandet og ikke ønsker samvær.

For meg er utdanningen veldig krevende så jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe ved siden av. Har prøvd og det endte i at jeg strøyk i noen fag.

Hva bør jeg gjøre? Jeg er helt psykisk nedbrutt av alt styret med far og NAV det siste året.

Er det noen vits å klage? Og burde jeg kontakte advokat for klagen?
Føler meg helt maktesløs mot systemet.
 
Hva nå? Er det noen som har noen tips og råd?
Jeg er student på 2 året til en bachelor. Fikk innvilget overgangsstønad i fjor frem til 2019 og trodde alt var ok.
Nei da, de hadde ikke tatt stilling til utdanning og jeg mistet den nå. Selv om NAV lokal hadde funnet utdanningen min som hensiktsmessig og nødvendig.
De som har fattet vedtaket mener at jeg har en utdannelse fra før. Dette er en jobb som kun fins i turnus. Det er ikke mulighet til å jobbe som dette i en dagtidsstilling. Setter jeg meg som arbeidsledig har jeg jo lov til å takke nei til kveld, natt og turnus. Alikevel mener de at jeg ikke kan ta en utdanning. Jeg får ingen dagtidsjobber uten ny utdanning( tar økonomi og administrasjon)

Jeg er 100% alene med barnet, da far bor i utlandet og ikke ønsker samvær.