Arver barna sko?

Lykketreff

Gift med forumet
Jeg vet at skoene former seg etter foten, men er det likevel greit å arve? Jeg har fått tre poser med klær av en venninne, og der var det blant annet flere par sko (sandaler, ett par tøfler, vintersko, etc.).

Har tidligere kjøpt et par pensko/bunadsko brukt, da de vil bli brukt maks tre ganger av eldste og kanskje tre ganger av lillebror (og de var bare brukt ved noen få anledninger av første eier).

Ville dere brukt disse skoene?
 
jeg er veldig usikker der selv. Har lest at det ikke har noe å si om man arver sko så lenge dem ikke er utslitt. Og da ville man jo ha kastet dem uansett. Barna har skoene på seg såpass korte stunder om gangen så de vil ikke forme beina dems. Så hvis skoene ikke hadde sett veldig brukt ut tror jeg kanskje jeg hadde latt frøkna bruke dem, men veldig usikker.
 
Nei. Kun pensko og bunadssko og støvler uten for som er pent brukt arves her.
 
Pensko og denslags uten tvil. Skisko går fra den ene til den andre uten en tanke.

Nærmest ubrukte andre sko går også greit, men slitte sko utgår.
 
Kommr helt an på
Vi arvet ett skopar som var brukt to ganger å.det brukte vi men ellers ikke
 
Nei, sko er vel omtrent det eneste vi ikke kjøper brukt/arver, minsten arver ikke av største heller.

jeg er veldig usikker der selv. Har lest at det ikke har noe å si om man arver sko så lenge dem ikke er utslitt. Og da ville man jo ha kastet dem uansett. Barna har skoene på seg såpass korte stunder om gangen så de vil ikke forme beina dems. Så hvis skoene ikke hadde sett veldig brukt ut tror jeg kanskje jeg hadde latt frøkna bruke dem, men veldig usikker.

Nei, her gjør vi ikke det.

Nei. Kun pensko og bunadssko og støvler uten for som er pent brukt arves her.

Pensko og denslags uten tvil. Skisko går fra den ene til den andre uten en tanke.

Nærmest ubrukte andre sko går også greit, men slitte sko utgår.

Kommr helt an på
Vi arvet ett skopar som var brukt to ganger å.det brukte vi men ellers ikke

Takk for svar, alle sammen! Jeg tror vi kan ha de arvede skoene som back up, hvis vi skulle glemme i bhg en dag eller noe sånt, så bruker vi i hovedsak andre sko :) penskoene bruker vi, da. Det blir så sjeldent uansett. De andre er ikke utslitt, men det er tydelig at de er blitt brukt av noen andre tidligere :)
 
Tenker de første skoene går pga kort bruk.
 
Han har brukt samme str ca en sesong så langt, men skoene vi har fått er fortsatt en str for store. Tror uansett de vil passe noen mnd.
Sko er veldig dyre og en Str for stor er ikke så ille :) tenker breie sko som vintersko antagelig ikke former seg like mye som tette joggesko
 
Kommer ann på men helst ikke. Her bruker yngste sko etter eldste. Men har noe med at yngste er 15 mnd og eldste gikk ikke før hu var 14 mnd. De skoene er mer eller mindre ubrukt. Ser de joggeskoene mine datter hadde i fjor passer også i fjor. Så nå blir noen skoene kastet etterhvert som de blir for små. Har fått arvestoffet som liksom var pent brukt. Så fine ut også. Men etter å studert de nøye så så de ikke ut.
 
Kommer an på type sko. Pensko og andre sko som brukes lite eller ekstrasko sånn i tilfelle gjennombløte sko ser jeg ikke noe problem i å arve, de skoene som brukes mye/hver dag som barnehageskoene derimot kjøper jeg nye.
 
Fysio sa at sko de bruker mye skal være nye, men det som ikke brukes mye kan fint arves!
 
Kommer ann på men helst ikke. Her bruker yngste sko etter eldste. Men har noe med at yngste er 15 mnd og eldste gikk ikke før hu var 14 mnd. De skoene er mer eller mindre ubrukt. Ser de joggeskoene mine datter hadde i fjor passer også i fjor. Så nå blir noen skoene kastet etterhvert som de blir for små. Har fått arvestoffet som liksom var pent brukt. Så fine ut også. Men etter å studert de nøye så så de ikke ut.

Fysio sa at sko de bruker mye skal være nye, men det som ikke brukes mye kan fint arves!

Kommer an på type sko. Pensko og andre sko som brukes lite eller ekstrasko sånn i tilfelle gjennombløte sko ser jeg ikke noe problem i å arve, de skoene som brukes mye/hver dag som barnehageskoene derimot kjøper jeg nye.

Takk for svar :) vi kommer til å gjøre det sånn som dere sier; bruke dem litt hvis de ser OK ut, men ha andre sko som førstevalg :)
 
Her kjøper jeg nye sko som primær sko, men har arve sko som back up. Skjer overaskende ofte at skoene er gjennomvåte, og da er det fint å ha noe back up å ha på til det blir tørt.
 
Har arvet noen sko de har fått bruke, men da som pensko, ekstra sko eller litt bruk av og til. De har stort sett et par vintersko, et par joggesko og et par sandaler til hver sesong som alltid kjøpes nye, og disse blir brukt til hverdags i bhg/skole.
 
Nei.
 
Nei arver ikke sko.
Eller, pensko eller sko som er minimalt brukt tenker jeg går greit.
 
Back
Topp