Aprilsnik

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei,

Jeg sniker litt fra april. Noen her som har morkake som ligger foran og kjenner derfor lite liv? Er min 3. graviditet og begynte å kjenne liv før helga. Nå i dag og i går har jeg ikke kjent noe. Der som er litt lenger på vei, kjenner dere alle liv hver dag? Bør jeg bli bekymret? Jeg er jo bekymret allerede men.. håper noen kan berolige meg litt hvertfall. Har kontroll hos legen på onsdag, men føles jo som en evighet til.
 
Hei. Jeg har morkake foran. Altså ut mot magen. Jeg begynte først å jevnlig kjenne liv i uke 21. Det er ikke forventet sånn sett at du skal kjenne liv før uke 24.
Men er du bekymret, så skader det ikke å ta en telefon. Men jeg ville ikke vært bekymret ennå.
Lykke til :)
 
Hei. Jeg har morkake foran. Altså ut mot magen. Jeg begynte først å jevnlig kjenne liv i uke 21. Det er ikke forventet sånn sett at du skal kjenne liv før uke 24.
Men er du bekymret, så skader det ikke å ta en telefon. Men jeg ville ikke vært bekymret ennå.
Lykke til :)
Alt er nok i skjønneste orden, men nå som jeg først har kjent liv, hadde det vært fint med livstegn hver dag. Men i din situasjon så kunne det gå dager uten livstegn fra din mageboer før uke 21?
 
Alt er nok i skjønneste orden, men nå som jeg først har kjent liv, hadde det vært fint med livstegn hver dag. Men i din situasjon så kunne det gå dager uten livstegn fra din mageboer før uke 21?
Skjønner jeg absolutt :)
Jeg tror nok jeg kjente litt nå og da fra uke 18. Men det var så sjelden at jeg ikke helt skjønte at det var babyen. :)
 
Jeg har kjent liv siden uke 13, og siste uken (er 24 uker nå) ganske mye. Kjenner at bevegelsene ofte er ned mot blæren eller høyt oppe. Sikkert pga morkaken som ligger midt foran.
I begynnelsen kunne det gå langt mellom bevegelsene, men nå hadde jeg i alle fall blitt bekymret hadde det gått lang tid.
Men du kan prøve å framprovosere bevegelse og se, og det ER lov å ringe føden/legen viss man er veldig bekymret [emoji846]
 
Jeg har også morkaken foran. Nå kjenner jeg mye liv hver dag (morkaken dekker ikke nederste del av fremre vegg), men for tre uker siden var det nok relativt mye mindre, ja. Det kommer jo veldig an på hvordan den lille ligger også, så den kan jo ha snudd seg for et par dager.
 
Jeg har kjent liv siden uke 13, og siste uken (er 24 uker nå) ganske mye. Kjenner at bevegelsene ofte er ned mot blæren eller høyt oppe. Sikkert pga morkaken som ligger midt foran.
I begynnelsen kunne det gå langt mellom bevegelsene, men nå hadde jeg i alle fall blitt bekymret hadde det gått lang tid.
Men du kan prøve å framprovosere bevegelse og se, og det ER lov å ringe føden/legen viss man er veldig bekymret [emoji846]
Har prøvd å fremprovosere bevegelser ved dytt, drikke brus osv, uten hell. Hadde det vært ukesvis til kontroll, hadde jeg nok ringt jordmora mi, men siden jeg skal til legen på onsdag får jeg beholde roen til da selv om det ikke alltid er så lett.
 
Jeg har også morkaken foran. Nå kjenner jeg mye liv hver dag (morkaken dekker ikke nederste del av fremre vegg), men for tre uker siden var det nok relativt mye mindre, ja. Det kommer jo veldig an på hvordan den lille ligger også, så den kan jo ha snudd seg for et par dager.
Jeg var på ultralyd forrige uke. Da så vi han spraket mye, men jeg kjente ingenting. Da lå han med rygge ut mot morkaka, og sparket innover.
 
Har prøvd å fremprovosere bevegelser ved dytt, drikke brus osv, uten hell. Hadde det vært ukesvis til kontroll, hadde jeg nok ringt jordmora mi, men siden jeg skal til legen på onsdag får jeg beholde roen til da selv om det ikke alltid er så lett.

Ok, men ring heller viss du ikke kjenner noe fremmot onsdag. Lykke til [emoji846]
 
Jeg er 23+2 og var på ekstra UL for å sjekke noen ting med babyen i dag, blant annet lite bevegelse/liv i det siste. Morkaken min har lagt seg helt foran nå, så selv om vi så henne sparke fint og kraftig, så kjente jeg svært lite - kanskje bare 1/5 av alle bevegelser. Men jeg kjenner henne likevel hver dag nå, men det begynte ikke å være jevnlig bevegelse før en to uker siden. :)
 
Jeg er 21+1 i dag, og har kjent tydelige bevegelser i en uke ca. Jeg har morkaken foran, og har kjent mest romstering, eller små blaff nedover i magen. Det er først de siste dagene at jeg har kjent mer tydelige spark. Jeg er tredjegangs, og var også litt bekymret en stund, spesielt når jeg leste om alle som var kortere på vei og kjente mye. Men som de andre sier, det er først i uke 24 du SKAL kjenne hver dag, men ikke vær redd for å ta kontakt med jordmor om du er bekymret.
 
Førstegangs og har morkaka foran (25+5 i dag). Har tatt det hele veldig med ro, for hørt det var vanlig å kjenne spark seint/lite bevegelse pga morkakens plasserering. Kjente vel spark utenpå første gang for to uker siden, men enda kjenner jeg ikke mye hver dag. Ble litt urolig urolig i går da jeg ikke merka noe som helst, men våknet til bevegelser i dag heldigvis :)
 
Har morkake foran og fekk beskjed på ul at det godt kunne hende eg ikkje ville kjenne så mykje, og at eg isåfall ikkje måtte bli bekymra. Men eg har kjent mykje bevegelser frå tidlig av.
 
Jeg kjente ikke noe hver dag til å begynne med, er i uke 25 +6 i dag, å kjenner det hver dag, men er ikke så veldig markante bevegelser hele tiden nei. Merker godt forskjellen fra forrige svskp, det er en demper der ja [emoji23]
 
Hei,

Jeg sniker litt fra april. Noen her som har morkake som ligger foran og kjenner derfor lite liv? Er min 3. graviditet og begynte å kjenne liv før helga. Nå i dag og i går har jeg ikke kjent noe. Der som er litt lenger på vei, kjenner dere alle liv hver dag? Bør jeg bli bekymret? Jeg er jo bekymret allerede men.. håper noen kan berolige meg litt hvertfall. Har kontroll hos legen på onsdag, men føles jo som en evighet til.
Jeg har menstermin 31.mars, tultermin 2.april og oultermin 6.april og morkaka foran. Er først de siste 2 dagene at jeg har følt meg sikker på at det jeg kjenner er babyen og ikke fordøyelsen [emoji23] Jeg går ut ifra menstermin, for vet når vi hadde oss og når el var ;).

Kjente henne første gang 10.oktober - i uke 16, men så gikk det mange uker hvor jeg ikke kjente noe. Hun kicket til på oul 3.november (19+2) men så ble det stille igjen. De sa på oul at jeg ikke kunne forvente noe før i ule 23/24 og det stemte det. Nå har jeg kjent henne flere ganger om dagen de siste tre dagene.. Prøv å slapp av (vet det er vanskelig)
 
Back
Topp