Ansvaret den gravide har

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Jeg tenkte aldri tanken engang som ikke-gravid og det er egentlig først nå den siste tiden det har gått opp for meg hvilket enormt ansvar den gravide egentlig har for barnet. Man kan ikke spørre noen om råd, man må følge sin egen magefølelse og vite når man må kontakte helsevesenet. Jeg er så redd for å gjøre noe feil, at babyen dør fordi jeg ikke fanget opp et eller annet. Og spesielt som førstegangs er det jo helt umulig å vite hva som er normalt og ikke, og det som er normalt for noen kan være unormalt for andre. Jeg synes egentlig det er litt skummelt.

Har dere tenkt på det?
 
Ja, jeg syns det er skikkelig skummelt.

Men jeg syns kanskje det er enda verre at vi kan gjøre ALT riktig, og barnet kan bli skadet eller dø likevel. Helt utenfor vår kontroll. Det er jævlig. :(
 
Det er rett og slett veldig skummelt både å gå gravid, men også å bli foreldre. Å elske et lite menneske så høyt, det er skummelt! Men dette går bra :Heartred
 
Ja, tenker masse på at jeg/vi har et ansvar no, og kommer til å ha et ansvar resten av livet for er annet menneske. Vi snakket om det i går at fremtiden plutselig så helt annerledes ut og uvisst ut i forhold til det den gjorde for 6 måneder siden. Er førstegangs, så syns det er skikkelig skummelt til tider og vi aner ikke hva vi går til [emoji23]
 
Back
Topp