Ang Maxi Cosi CabrioFix

Tsecret

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Skulle montere Maxi Cosi CabrioFix setet i vår Audi A4 og syns han sitter så voldsomt opp i ryggen og med haken på brystet. Ser ikke noe godt ut i hele tatt. Alt lyser grønt, så skal være riktig og da.
Han er veldig liten 2,5 kg, så kanskje det er derfor det blir sånn?
Hva er deres erfaring?
 
Vi opplevde det og det var fordi jeg hadde lagt spedbarnsinnlegget litt feil. Vet ikke om det er tilfelle hos deg da? Min var også 2.5 kg når vi skulle hjem fra sykehuset, og så fort de viste hvordan det skulle ligge har det gått veldig bra.
 
Da passer nok ikke bilsetet i deres bil. Om setene er bratte og basen til setet ikke passer inn i setet vil barnet sitte feil i setet.
 
Du kan prøve å montere uten base :)
 
Haka ned på brystet må du unngå, det er ikke bra for de aller minste. De får ikke puste godt nok.

Hva er hellingen på setet?
Skal være omtrent 35 graders helling for så små

Mål mellom selene på ryggen, med en app som heter clinometer (for Android iallfall)
 
Har også fått små babyer med det setet men aldri opplevd det du gjør. Da er nok setet feil i bilen deres. Desverre passer ikke alle seter i alle biler. Den passer i alle våre 3 biler men i min søsters bil ( var mamma så broren min sin først) så passer det dårligere.
 
Back
Topp