Ang mat og drikke....

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Spiser dere alt eller har dere måtte holde dere bort fra spesielle matvarer/drikke?
Her ble det hvertfall skriking etter Lasanje med løk (måtte bare teste ut i tilfelle det gikk).
Fikk også en med vondt i magen etter å ha drukket brus, spist taco og sjokolade (jada....kjempe lurt med alt på en og samme kveld :( ).
Men så leser jeg et sted at de egentlig skal tåle det meste bare vi ikke spiser/drikker mye på en gang.....

Blir ikke klok på det....
Kanskje bare tarmene er umodne nå i starten og magen hans er vond uansett...... :(
 
Spiser dere alt eller har dere måtte holde dere bort fra spesielle matvarer/drikke?
Her ble det hvertfall skriking etter Lasanje med løk (måtte bare teste ut i tilfelle det gikk).
Fikk også en med vondt i magen etter å ha drukket brus, spist taco og sjokolade (jada....kjempe lurt med alt på en og samme kveld :( ).
Men så leser jeg et sted at de egentlig skal tåle det meste bare vi ikke spiser/drikker mye på en gang.....

Blir ikke klok på det....
Kanskje bare tarmene er umodne nå i starten og magen hans er vond uansett...... :(
Jeg spiser det jeg vil og han har ikke reagert noe egentlig så vidt jeg vet. Har hvertfall ikke vært noe skriking, kaving eller noe. Men min første reagerte på sterk/krydret mat(det gjør jeg og) så holder meg unna Bali, tandoori, Tikka masala ol. Leste en plass at det er en myte at babyene det reagerer på brus siden kullsyra ikke går over i melka. Kan være tacokrydderet din reagerte på? Det er jo ganske sterk. Blir aldri helt klok på sånne ting. De reagerer jo hvis de får for mye melk også :p
 
Jeg spiser det jeg vil og han har ikke reagert noe egentlig så vidt jeg vet. Har hvertfall ikke vært noe skriking, kaving eller noe. Men min første reagerte på sterk/krydret mat(det gjør jeg og) så holder meg unna Bali, tandoori, Tikka masala ol. Leste en plass at det er en myte at babyene det reagerer på brus siden kullsyra ikke går over i melka. Kan være tacokrydderet din reagerte på? Det er jo ganske sterk. Blir aldri helt klok på sånne ting. De reagerer jo hvis de får for mye melk også :p
Heldig du er da :)
Jeg leste også det med kullsyra et sted, og at det heller var koffeinet de reagerte på (i cola, Pepsi Max o.l). Kanskje jeg skal prøve meg på litt solo i helga heller ;)
Tror bare jeg må prøve meg litt frem ja, og heller holde meg unna sterk mat som du sier :)
Jeg spiste mye salami også i starten, for det hadde jeg savna sånn da jeg gikk gravid. Tror det ble litt i neste laget for lillegutt. Hvitløk er kanskje litt sterkt det også :(
 
Mini har reagert på koffein (cola zero og kaffe) og brokkoli. Løk har jeg ikke turt å prøve. Tenker jeg prøver meg frem, og kommer til å teste kaffe etterhvert når han er litt større og tarmene er mer modne :)
 
Hun hadde noen skrikerunder etter kjøttkakesaus/medisterkaker oh etter en sjokolademuffins. Kan være tilfeldig, men velger å være forsiktig med hva jeg trykker i trynet :p
 
Er veldig forsiktig med krydret mat, drikker hverken kaffe eller brus. Ellers normalt kosthold med masse meieriprodukter :D
 
min første reagerte på epler, det var ikke lett å finne at det var akkurat epler men slik var det :)
Jentunge på 14 dager tåler alt so far, inkl. løk erter og litt kaffe, jeg har ikke prøvd kål da.. men det kan nok forandre seg - eller ikke!
 
Er spiser og drikke alt eg vil. Men er forsiktig med kaffe. Der er det Max 3 kopper til dagen. Men som regel bare 1. Resten er som normalt.
 
Ligger unna sjokolade og store mengder sukker, etter noen ekle dager. Holder meg også unna løk og koffein, men sistnevnte pga melkeproduksjon.
Hvitløk har jeg lest gir melka en søt smak, så spiser så mye salami jeg vil :D
 
Jeg prøver meg litt frem, men ligger unna verstingene: kaffe og løk. Får selv luft i magen av kaffe, så da får gjerne babyen også det.

Er forsiktig med brus, et glass går fint men mer så blir det luft på oss begge to.
 
For mye av noe på en gang er vel problemet, i følge helsesøster, det gjelder visst å ha mangfold til hvert måltid.
 
Min første reagerte på alt... Levde på brød med agurk en stund. Disse to reagerer ikke på noe spesielt, har hatt litt luft i magen men ikke noe uttalt problem. Holder meg unna løk og brus og sterk mat da, uten at det er utprøvd å spise det.
 
Gutten vår har mye vondt i magen og hyler/gråter hysterisk i hytt og pine.. Jeg blir veldig oppblåst og får vondt i magen av for mye brød/melprodukter. Så det har jeg kuttet til et minimum. Syns det har hjulpet noe, ihvertfall i et par dager. Idag har han hatt mye vondt igjen. Har spist sjokolade, bolle og yoghurt idag. Lurer på om det er noe av det som har gjort utslaget.. Syns det er vanskelig å vite hva som trigger, og leit at han får så vondt :-(
 
Her har hun vært ganske fin i magen etter at jeg kutta ut jordbærsyltetøy.
Hun tålte ikke at jeg drakk farris bris :( jeg som var SÅ avhengig under svangerskapet.....
 
Her er det foreløbig bare løk han reagerer på, men faderullan da, det er jo løk i sånn ca absolutt alt som finnes :p
 
Tror jeg må kutte ut sjokolade i en periode og se om det er det han reagerer på :eek:

:eek:
Trodde en liten periode at mini reagerte på det, men så spiste jeg sjokolade igjen og heldigvis så var det ingen reaksjon da :p var kaffen jeg hadde med sjokoladen visstnok..
 
Back
Topp