Ang. dren

AnetteN

Forumet er livet
Nora er mye plaget med ørene sine og skal få dren innlagt. Noen som vil dele sine erfaringer? Hvordan gikk inngrepet? Bedre etterpå ? Hvor lenge måtte være hjemme fra barnehage?
 
Min datter var nå i november og fikk lagt inn dren.
Hadde time kl 9 og hun ble vell lagt på operasjonesbordet kl 11-11:30, så belag dere på lang ventetid, MED fastende barn...... (synest så synd på henne, var så sulten) Husk emla bedøvelseplaster.

Operasjonen varte vell en halvtime eller noe, men hun fjernet også polypper.
Etterpå ble hun lagt til observasjon. Hun var ikke god etterpå, trolig grunnet narkosen, hun var kvalm og hadde vondt i hals/nese. Kastet opp blod. Sorry detaljene. Men de ga beskjed om at det kunne skje før det skjedde så det var ikke skummelt på noen måte.

Mange av de andre barna kom inn etter operasjonen og var 1- 1,5 time til observasjon før de fikk reise hjem, vi var ca 3- 3,5 timer, så det varierer.
De ga også beskjed om at hun kunne ha vondt i noen dager etterpå og at hu kunne ha behov for smertestillende. Det fikk vi aldri behov for.
De ga også beskjed om at hun måtte spise myk mat de første dagene og helst mat uten melkeprodukter i, siden de kan bli kvalm av det.

Jeg vil si at til tross for at hun hadde fått litt komplikasjoner under/etter operasjonen, så gikk det over all forventning når hun kom hjem, ikke vondt elle noe sa hun.

Tror det var 3 dager hun måtte være hjemme fra bhg, eller 2, er ikke helt sikker på det. Vi var inne en torsdag, så hun var i bhg på mandagen igjen.

De sa også at barnet kan vær ute å leke de første dagene, men med en voksen som følger med.

Vi merket med en gang etter hun hadde fått dren at hun fikk mye bedre hørsel, så for henne var dette absolutt verdt et sykehusbesøk.
Var hos dr.kaada i går på etterkontroll og han sa at alt såg perfekt ut. :)

Ble langt dette her, men håper det var svar på noe av det du lurte på.
 
Tusen takk for svar.[:D] Har gått til innkjøp av Emla plaster. Vet du hvor mange timer før opr en ikke kan spise? Gruer meg til det kjenner jeg samt når hun skal bli lagt i narkose. Nora er livredd når er hos legen. Gleder meg til det er overstått og hun forhåpentlig har blitt bedre i ørene.
 
Back
Topp