Ang det å begynne å gå.

mkrago

Elsker forumet
Når sier dere at barnet begynte å gå? Første skritt, når det gikk stabilt, når det går mer enn det krabber? Jeg er litt nysgjerrig på hva definisjonen deres er.
 
Når hun reiste seg opp selv (ved hjelp av sofaen), slapp taket og gikk 8-9 skritt bortover gulvet - alene uten støtte!
(Før dette hadde hun gått lenge mens vi holdt henne i henda, eller mens hun holdt/støttet seg i noe annet.)
 
Når han reiste seg opp selv (ved hjelp av noe å støtte seg på), og gikk noen ustødige skritt bort etter gulvet uten hjelp :)
 
Når han slapp taket i gåvogna og gikk alene over gulvet.
 
Hun fikk ikke dato i boka på første skrittet uten og holde seg. Det er ikke godt nok i mine øyne... Hun gikk vel 3-4 skritt helt alene. Skal sies at det ikke skiller lange tiden, men anyway...
 
Mi går 8-9skritt aleine uten hjelp. Men seie fortsatt ikkje at ho kan å gå sjølv. Syns det må litt meir til:)
 
Jeg sier at hun tok noen skritt da hun var 13 mnd. Men at hun begynte å gå da hun var 14 mnd, fordi da gikk hun over hele gulvet
 
Fra han begynte å gå noen skritt til han gikk mer og mer var jo ganske på samme tid, i løpet av en mnd kanske. Så da sier jeg 13 mnd, for fra han begynte å prøve til han gikk mer var omtrent i samme mnd:)
 
Storesøster tok noen vaklende skritt i begynnelsen av oktober. Da hadde hun gått i flere måneder med gåvogn. I løpet av november fikk hun behov for utesko, for da gikk hun såpass mye og stødig at hun hadde behov for det, så jeg tenker at hun gikk fra slutten av oktober, begynnelsen av november -altså ikke fra første skritt ;)
 
Jeg sier at jenta vår begynte å gå når hu var 13 mnd, da gikk hu fra sofaen til rommet til storebror, 15 skritt uten å falle. Hu fikk sko når hu var 14mnd, da var hu helt stødig på beina.
 
Når de kutter krabbing og går stødig alene. Lillemann begynte å gå noen skritt etter han var 13mnd, men han var nærmere 15 før han gikk skikkelig :)
 
Når han gikk flere skritt bortover alene på eget initiativ daglig. Krabbet mye fremdeles.
 
Fra når de går mer enn 4-5 skritt uten støtte.
 
Når han gikk flere skritt og det fortsatte i tiden framover uten støtte :)
 
Back
Topp