Andre melkejeksel

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Hvor tidlig fikk deres barn andre melkejeksel (også kjent som «2 års-jekselen»)?
Har en på 17 mnd her som viser mye av de samme tegnene som ved tidligere tannfrembrudd. Han har alltid vært tidlig ute med tenner (fikk sine første to da han var 12 uker gammel), men 17 mnd er kanskje litt tidlig for andre melkejeksel?
 
Dette vet jeg lite om selv, men jeg fant denne artikkelen hvor det står at 20 melketenner skal være på plass innen barnet er to år gammelt, så det er vel ikke usannsynlig at tennene kan komme allerede nå?

Artikkelen var veldig liten, men her er den iallefall Tannfrembrudd
 
Dette vet jeg lite om selv, men jeg fant denne artikkelen hvor det står at 20 melketenner skal være på plass innen barnet er to år gammelt, så det er vel ikke usannsynlig at tennene kan komme allerede nå?

Artikkelen var veldig liten, men her er den iallefall Tannfrembrudd

Måtte flire en del her nå, for den artikkelen var jaggu liten også [emoji23] Scrollet forbi første reklamen og forventet å finne mer tekst under, men nei, der var den ferdig gitt [emoji28][emoji38]
Men hvis alle 20 pleier å være på plass før 2 års alder, så kan det nok fort være noe som driver og jobber nedi gommene nå. Disse jekslene bruker jo eeeeevigheter på å bryte gjennom. «Gleder» meg.. [emoji849][emoji85]
 
Måtte flire en del her nå, for den artikkelen var jaggu liten også [emoji23] Scrollet forbi første reklamen og forventet å finne mer tekst under, men nei, der var den ferdig gitt [emoji28][emoji38]
Men hvis alle 20 pleier å være på plass før 2 års alder, så kan det nok fort være noe som driver og jobber nedi gommene nå. Disse jekslene bruker jo eeeeevigheter på å bryte gjennom. «Gleder» meg.. [emoji849][emoji85]
Ja, er ikke den største artikkelen jeg har sett nei. Skal innrømme det.
Får håpe dem bryter igjennom snart, er grusomt når det pågår. Masse lykke til med tannfrembrudd!
 
Hvor mange jeksler kommer egentlig? Jenta mi hadde 4 jeksler før 1år. Har alle fremtennene,men mangler fortsatt hjørnetenner [emoji28]
 
Hvor mange jeksler kommer egentlig? Jenta mi hadde 4 jeksler før 1år. Har alle fremtennene,men mangler fortsatt hjørnetenner [emoji28]

Kommer hvertfall 8 jeksler (to på hver side, i over- og underkjeve). Og de er vanligvis på plass rundt 2 års alder, etter hva jeg har skjønt. Tredje settet med jeksler er vel 6 års-jekslene..?
 
Min som fyller 2 neste mnd har plutselig siklet hele dagen i fleere uker, jeg overdriver ikke. I dag var det bedre, ikke våt på genseren i det hele tatt. Han har også vært litt mer sutrete enn vanlig men det er vanskelig å tolke. Har tenkt han er i trassalder også.

Sjekket munnen ved tannpuss i kveld og det var kommet gjennom 1 av 4 stk:) han var tidlig med alle tennene før disse. Vet ikke når denne brøt gjennom nøyaktig.

Mener å ha hørt at det kan variere noe veldig med tennene!:)
 
Back
Topp