Andre med hyperemesis?

Lille-mamma-mor

Augustspire 2014
Augustmødrene 2014
Svangerskap nr 2. Denne gangen kom det tidligere enn sist. Ekstrem kvalme og oppkast kom allerede i uke 6. Er snart i uke 9. Har vært sengeliggende siden uke 7, selv om jeg får full dose Afipran. Har time til mandag hos fastlegen da ferien min er brukt opp. Håper på å få sykemelding for de ukene jeg har vært dårlig og neste uke. Har kjempe dårlig samvittighet for frøkna mi som ikke skjønner hvorfor mamma er så dårlig. Vil vente til uke 12 og at det er bekreftet liv først.. [emoji22] Kun de nærmeste i familien som vet det. Er veldig lei meg for tiden, men prøver å tenke positivt!
 
Svangerskap nr 2. Denne gangen kom det tidligere enn sist. Ekstrem kvalme og oppkast kom allerede i uke 6. Er snart i uke 9. Har vært sengeliggende siden uke 7, selv om jeg får full dose Afipran. Har time til mandag hos fastlegen da ferien min er brukt opp. Håper på å få sykemelding for de ukene jeg har vært dårlig og neste uke. Har kjempe dårlig samvittighet for frøkna mi som ikke skjønner hvorfor mamma er så dårlig. Vil vente til uke 12 og at det er bekreftet liv først.. [emoji22] Kun de nærmeste i familien som vet det. Er veldig lei meg for tiden, men prøver å tenke positivt!
Jeg er konstant kvalm, så jeg føler virkelig med deg [emoji173]
 
Eg og er konstant kvalm. Spyr 1-3 ganger daglig! Helt grusomt! Eg ble sykemeldt 2 uker. Ligger veldig mye i løpet av dagen + mangen små lurer. Helt grusomt å ha det sånn. 0 energi
 
Ikke hypermessig men er på de gode dagene «bare» kvalm 4-6 timer. Og da kaster jeg ikke opp. På de dårlige dagene er kvalmen så å si konstant og det meste kommer i retur. Tærer på kreftene og ikke minst psyken å være kvalm. Sykemeldt i 2 uker nå med 1 uke igjen og kjenner det gjør godt. Kvalmen begynte før positiv test her så har vel vært kvalm i 8 uker (10+6 idag)

Her har vi fortalt gutten på 3 år at mamma har baby i magen og derfor ho er dårlig. Han var fryktelig lei seg fordi mamma «hosta i do». Så fortalte at noen mammaer blir dårlig når de har baby i magen men det går helt fint. Var vel uke 6 når vi fortalte det. Tenker at jeg uansett blir så lei meg hvis vi mister og da må vi fortelle hvorfor mamma er så lei seg. Så fant ut at det var best å fortelle.
 
Hyperemesis her og.. vært innlagt for væskebehandling i uke 6, har nå vært hjemme i 1 uke (8 uker idag). Afipran fungerte overhode ikke, så går nå på Zofran som gjør at jeg klarer å få i meg noe næring.

Jeg er sykemeldt i 4 uker, og har så dårlig samvittighet for sønnen min på 1 år som jeg ikke klarer å gjøre noen ting med :sad010Syns dette er utrolig vanskelig, og sliter meg gjennom dagene både fysisk og psykisk.
 
Huff, det tar skikkelig på både fysisk og psykisk. [emoji174] Det er sååå verdt det til slutt, men det er en lang vei forover..
 
Uff, hypermesis er noe dritt, jeg har det for 3 gang nå, hatt det siden uke 5 og blir innlagt i dag igjen for 3 gang.
Det er virkelig tungt, jeg bare griner og er så langt nede, spyr og er konstant kvalm :(

Kvalmestillende fungerer dårlig nå, akkurat som det er oppbrukt.

Fint at du tenker positiv, prøv og hold motet oppe, for det går over til slutt!
 
Hadde det med nr 2 , var da hjemme med barn nr 1 på 11 mnd +
Tablettene virket 2 dager . Gikk ned 7 kg. Dette var døden minnes jeg . Fungerte ikke hjemme . Ga seg i uke 17 og det var en befrielse å kunne spise igjen, gå ut i hagen osv

Er dårlig nå , men ikke på samme måte.
 
Uff, hypermesis er noe dritt, jeg har det for 3 gang nå, hatt det siden uke 5 og blir innlagt i dag igjen for 3 gang.
Det er virkelig tungt, jeg bare griner og er så langt nede, spyr og er konstant kvalm :(

Kvalmestillende fungerer dårlig nå, akkurat som det er oppbrukt.

Fint at du tenker positiv, prøv og hold motet oppe, for det går over til slutt!
Uff, så utrolig slitsomt! God bedring-klem!
 
Svangerskap nr 2. Denne gangen kom det tidligere enn sist. Ekstrem kvalme og oppkast kom allerede i uke 6. Er snart i uke 9. Har vært sengeliggende siden uke 7, selv om jeg får full dose Afipran. Har time til mandag hos fastlegen da ferien min er brukt opp. Håper på å få sykemelding for de ukene jeg har vært dårlig og neste uke. Har kjempe dårlig samvittighet for frøkna mi som ikke skjønner hvorfor mamma er så dårlig. Vil vente til uke 12 og at det er bekreftet liv først.. [emoji22] Kun de nærmeste i familien som vet det. Er veldig lei meg for tiden, men prøver å tenke positivt!
Uff, føler så med deg! Har ikke hyperemesis selv, men kaster opp litt nå og da selv og er småkvalm gjennom hele dagen. Hater å spy, så prøver å holde igjen i det lengste :hungover:
Et lite tips jeg har gitt noen andre oxo, er å få i seg litt salt, da man mister mye av det oxo i tillegg til vann i kroppen når man spyr så mye. En kopp varm buljong er fint å ta da. Hvis det i det heletatt fenger med salt, da :p Jeg kjenner salt smaker best etter oppkast i allefall.
 
Heldigvis ikke hypermesis her. Men kan bli litt småuggen om jeg blir sulten. Går heldigvis fort over når jeg spiser. Føler skikkelig med dere som har hypermesis altså! [emoji179] Dere er sterke!
 
Kjedelig å være så dårlig som dere er, sender klemmer! Venter så lenge som det går her[emoji4]
 
Uff, føler så med deg! Har ikke hyperemesis selv, men kaster opp litt nå og da selv og er småkvalm gjennom hele dagen. Hater å spy, så prøver å holde igjen i det lengste :hungover:
Et lite tips jeg har gitt noen andre oxo, er å få i seg litt salt, da man mister mye av det oxo i tillegg til vann i kroppen når man spyr så mye. En kopp varm buljong er fint å ta da. Hvis det i det heletatt fenger med salt, da :p Jeg kjenner salt smaker best etter oppkast i allefall.
Hva var det du ikke likte med innlegget mitt, bkno0646972? Forslaget om buljong?
 
Legen har gitt meg diagnosen hypermesis, men jeg spyr ikke. Kvalm hele dagen og brekker meg.
 
Hadde hg i forrige svangerskap, gikk ned rundt 15kg di første månedene! Denne gangen har jeg vært en del kvalm, men har gått veldig bra! Afipran gjorde meg bare sykt rastløs i hele kroppen, så hjalp ingenting. Har fått høre at gaviscon hjelper og har erfaring med at det hjalp på kvalmen senere i svangerskapet! Ble enda kvalmere første gang jeg tygget en, men hjalp altså etterhvert :)
Lykke til og håper det går over snart! Vet hvor jævelig det er!
 
Da har jeg vært innlagt med intravenøst væske siden i går tidlig. Fortsatt kvalm med oppkast da de ikke er helt enige om hvilke kvalmenedsettende jeg bør ta. De gir meg omtrent kun det jeg har tatt som ikke fungerer.. Nå gjenstår det å se hvor lenge jeg blir innlagt.
 
Back
Topp