Så spennende og gøy med gutt! Gratulerer ❤
Og sender deg en klem ang. Jobb! Heldig som har 3 fulle dager med henne hvert fall :happy:
 
Så koselig med en av hver :dummy::dummy1:
Tror jeg hadde følt det samme som deg rundt å få gutt, men som du selv sier finner man nok ut av det også :p
 
16+2
Da har vi vært på ultralyd for å finne ut kjønn, og vi er delvis i sjokk over at vi venter en gutt!
Jeg starter så klart med én gang å tenke på "hvordan skifter man bleie? Hva er annerledes? Hva med de gamle jente-klærne til Eira? Kommer de til å komme overens når de blir eldre?" Osv osv,pluss at vi hadde to alternativer for jente navn men ingen for gutt.
Jeg føler meg ikke helt forberedt siden det blir ukjent territorie. Men det kommer vel etterhvert. :)

Eira ble 10 mnd for en uke siden ❤
Hun er endelig på kanten til å krype, (har ålt seg fram og army-crawled en stund) , hun tok et krype-steg fram på lørdag så blir spennende framover.
Elsker å sette seg opp nå, så har måttet flytte reisesenga på stua ned en etasje.

Har jobbet i 2 uker nå, men kun hjemmefra. Jeg savner henne veldig selv om jeg har 4 pauser iløpet av dagen hvor jeg kan komme ned hit og kose med henne, men å likevel hardt å gå fra å være med henne 24/7 til å være begrenset.
Gruer meg til jeg må inn på kontoret 2 av 4 dager i uka. Men må bare vente og se hvordan det blir å gå.
Om jeg ikke takler det så kommer jeg til å si ifra til sjefen. Jeg gråt mye den første dagen jeg måtte starte å ta telefoner igjen fordi da kunne jeg ikke bare gå ned når jeg ville lenger. Fikk et lite panikk anfall om morgenen, ukontrollert gråt. Og en god del gråting om kvelden når jeg var ferdig på jobb.
Gikk heldigvis bedre de tre andre dagene, men tanken på å gå to dager i uka uten å se henne idet heletatt nesten er grusom.

Nei, vi få se hvordan det går. Jeg bare nyter de 3 fulle dagene jeg har med henne❤❤
Gratulerer sååå mye med en liten prins!:Heartblue Stas å få testet begge!

Forstår godt at det å dra tilbake på jobb er hardt, men håper det løsner litt ettersom tiden går:shy:
 
Bare raskt innom, skriver mer senere, men hipp hurra for en frisk lillebror!! Det er så stas! :dummy::Heartblue

Er i samme situasjon som deg mtp jobb og tid borte fra baby, så sender deg en stor klem og skriver mer senere :love7
Tusen takk :) ja det blir spennende. :)

Awww ja det er ikke lett ❤
 
Oii så spennende!!:dummy::Heartblue Skjønner at det er en liten omstilling når man er vant til et visst kjønn fra før av, men det går sikkert kjempebra!!:love017 OUL om 10 dager her, spent på om de fortsatt sier jente!:rolleyes:
Ja det blir en Omstilling men koselig å ha en av hver :)
Oyyy ikke lenge igjen til oul! Her har de ikke oul før uke 20, så er en mnd igjen her.
Regner med at du oppdaterer etter oul ❤
 
Gratulerer sååå mye med en liten prins!:Heartblue Stas å få testet begge!

Forstår godt at det å dra tilbake på jobb er hardt, men håper det løsner litt ettersom tiden går:shy:
Tusen takk :) ja det blir koselig ❤

Ja jeg håper det blir bedre etter hver. Den første ordentlige dagen var definitivt verst, men tror det blir verst å dra tilbake på kontoret.
 
Så spennende og gøy med gutt! Gratulerer ❤
Og sender deg en klem ang. Jobb! Heldig som har 3 fulle dager med henne hvert fall :happy:
Tusen takk ❤
Jo det er godt å ha de tre dagene.
Regner med at når jeg havner i tredje trimester så blir det kun hjemmekontor igjen etter anbefaling fra jordmor så i verste fall er det bare 2 mnd med kontor jobbing.
 
16+2
Da har vi vært på ultralyd for å finne ut kjønn, og vi er delvis i sjokk over at vi venter en gutt!
Jeg starter så klart med én gang å tenke på "hvordan skifter man bleie? Hva er annerledes? Hva med de gamle jente-klærne til Eira? Kommer de til å komme overens når de blir eldre?" Osv osv,pluss at vi hadde to alternativer for jente navn men ingen for gutt.
Jeg føler meg ikke helt forberedt siden det blir ukjent territorie. Men det kommer vel etterhvert. :)

Eira ble 10 mnd for en uke siden ❤
Hun er endelig på kanten til å krype, (har ålt seg fram og army-crawled en stund) , hun tok et krype-steg fram på lørdag så blir spennende framover.
Elsker å sette seg opp nå, så har måttet flytte reisesenga på stua ned en etasje.

Har jobbet i 2 uker nå, men kun hjemmefra. Jeg savner henne veldig selv om jeg har 4 pauser iløpet av dagen hvor jeg kan komme ned hit og kose med henne, men å likevel hardt å gå fra å være med henne 24/7 til å være begrenset.
Gruer meg til jeg må inn på kontoret 2 av 4 dager i uka. Men må bare vente og se hvordan det blir å gå.
Om jeg ikke takler det så kommer jeg til å si ifra til sjefen. Jeg gråt mye den første dagen jeg måtte starte å ta telefoner igjen fordi da kunne jeg ikke bare gå ned når jeg ville lenger. Fikk et lite panikk anfall om morgenen, ukontrollert gråt. Og en god del gråting om kvelden når jeg var ferdig på jobb.
Gikk heldigvis bedre de tre andre dagene, men tanken på å gå to dager i uka uten å se henne idet heletatt nesten er grusom.

Nei, vi få se hvordan det går. Jeg bare nyter de 3 fulle dagene jeg har med henne❤❤

Nå har jeg litt tid og tenkte jeg skulle skrive til deg :)

Hva tror du sjefen sier til at du kanskje kan være hjemme alle dagene og jobbe? Hvis det gjør det mye lettere for deg ville jeg snakket med sjefen ja. Jeg prøvde meg på det og fikk nei, så da tok jeg det faktisk opp med bedriftslegen som ble sjokkert og skrev et skriv om anbefaling om hjemmekontor minst 3 av 5 dager i uken. Kanskje du kan gjøre det samme om sjefen din er like lite imøtekommende som min? Jeg synes det er så feil når mange av oss har jobbet på 100% hjemmekontor i snart to år og vist hva vi får til av resultater, så skal de insistere på kontordager uansett. Kjenner jeg blir skikkelig irritert av det. Det burde legges mer opp til at man selv velger, så langt resultatene tilsier at vedkommende er egnet til å ta den avgjørelsen selv selvfølgelig. Håper det ordner seg for deg og at du slipper å kjenne på de følelsene mer enn du trenger:Heartpink Jeg hadde det jo helt likt som deg, men det går faktisk bedre nå som jeg har jobbet to måneder allerede. Jeg har hjemmekontor fulltid, så det har helt klart mye å si, men det blir også lettere med tiden. Og vipps skal du i mammapermisjon igjen og har mye tid hjemme :Heartblue

Det må ha vært et lite sjokk å få vite at dere skal få en gutt når dere har vært så innstilt på jente :joyful: Selv om dere er vant til jente, kommer dere garantert til å komme raskt inn i det med lillebror også :) Husker da jeg hadde gutt og fikk jente, det var en bitteliten overgang, men den var overraskende liten. Gutter og jenter (etter min erfaring hvertfall) er veldig like som babyer og små barn, det er når de blir 2 år + kanskje at man ser mer forskjeller bortsett fra klærne. Før det tenker jeg mye er kleskode og personlighet. Så dette kommer dere begge til å håndtere helt strålende! :love7

Mine to har to år mellom seg (gutt og jente før lillebror) og jeg tror de kommer til å få et godt forhold fremover. Akkurat nå er det mye krangling, men det tror jeg for vår del handler om at lillesøster er en tøffere type enn storebror, og at de møtes litt på "midten". Jeg ser stebarna har en annen "relasjon". Der er jenta eldst (nesten 4 år forskjell) og hun er den dominerende. Forholdet der er derfor mer definert enn med mine to, hvor aldersforskjellen er tettere og jenta yngst. Jenter modnes som regel tidligere, så jeg tipper at dine to kommer til å få det helt supert sammen i oppveksten og som voksne :) Vet ikke om jeg klarte å forklare meg godt nok? o_O
 
Nå har jeg litt tid og tenkte jeg skulle skrive til deg :)

Hva tror du sjefen sier til at du kanskje kan være hjemme alle dagene og jobbe? Hvis det gjør det mye lettere for deg ville jeg snakket med sjefen ja. Jeg prøvde meg på det og fikk nei, så da tok jeg det faktisk opp med bedriftslegen som ble sjokkert og skrev et skriv om anbefaling om hjemmekontor minst 3 av 5 dager i uken. Kanskje du kan gjøre det samme om sjefen din er like lite imøtekommende som min? Jeg synes det er så feil når mange av oss har jobbet på 100% hjemmekontor i snart to år og vist hva vi får til av resultater, så skal de insistere på kontordager uansett. Kjenner jeg blir skikkelig irritert av det. Det burde legges mer opp til at man selv velger, så langt resultatene tilsier at vedkommende er egnet til å ta den avgjørelsen selv selvfølgelig. Håper det ordner seg for deg og at du slipper å kjenne på de følelsene mer enn du trenger:Heartpink Jeg hadde det jo helt likt som deg, men det går faktisk bedre nå som jeg har jobbet to måneder allerede. Jeg har hjemmekontor fulltid, så det har helt klart mye å si, men det blir også lettere med tiden. Og vipps skal du i mammapermisjon igjen og har mye tid hjemme :Heartblue

Det må ha vært et lite sjokk å få vite at dere skal få en gutt når dere har vært så innstilt på jente :joyful: Selv om dere er vant til jente, kommer dere garantert til å komme raskt inn i det med lillebror også :) Husker da jeg hadde gutt og fikk jente, det var en bitteliten overgang, men den var overraskende liten. Gutter og jenter (etter min erfaring hvertfall) er veldig like som babyer og små barn, det er når de blir 2 år + kanskje at man ser mer forskjeller bortsett fra klærne. Før det tenker jeg mye er kleskode og personlighet. Så dette kommer dere begge til å håndtere helt strålende! :love7

Mine to har to år mellom seg (gutt og jente før lillebror) og jeg tror de kommer til å få et godt forhold fremover. Akkurat nå er det mye krangling, men det tror jeg for vår del handler om at lillesøster er en tøffere type enn storebror, og at de møtes litt på "midten". Jeg ser stebarna har en annen "relasjon". Der er jenta eldst (nesten 4 år forskjell) og hun er den dominerende. Forholdet der er derfor mer definert enn med mine to, hvor aldersforskjellen er tettere og jenta yngst. Jenter modnes som regel tidligere, så jeg tipper at dine to kommer til å få det helt supert sammen i oppveksten og som voksne :) Vet ikke om jeg klarte å forklare meg godt nok? o_O
Huff beklager sent svar. Bruker ikke forumet like mye som før.

Jeg må ha en god grunn til å bli hjemme, og å ha barn er ikke god nok grunn. Håper på å få være hjemme fra tredje trimester etter anbefaling fra jordmor. Sjefen sa det spørs på hvordan korona reglene er i landet isåfall.
Jeg har garantert bedre produktivitet av å jobbe hjemmefra men det spiller nok ingen rolle.

Hehe ja blir litt overgang å få gutt, er meste bleieskift som blir annerledes i starten da hehe.

Ååå ja. :) jo jeg håper de blir å komme godt overens men vi vet ikke før vi kommer til det :)
 
21+3 og Eira 11 mnd og én uke.

Var på oul i går, eller "anomaly scan" som de kaller det her. Det er da de sjekker om alt ser normalt ut. Men det teite i landet her er at de ikke endrer termindato selv om babyen måler annerledes enn på første ul rundt 12 uker!
Så jeg var egentlig 20+2 i går, men både hode og bein ble målt til 21+0! Altså 5 dager større. Så i hodet mitt nå så er termin 18 juli, ikke 23. Men jeg må forholde meg til 23. Juli og opprinnelig str noe jeg synes er helt teit når målene sier annerledes!
Nå står det riktignok på nett at etter første trimester så vokser alle babyer så ulikt, og det er derfor de går ut fra første trimester..
Kjenner bare at jeg blir litt bekymra over at han kommer til å være alt for stor om jeg ender opp med å gå over termin. Vil helst unngå å bruke tang igjen, og så klart også unngå keisersnitt.
Dattera mi var jo normal størrelse, og jeg fikk ikke henne ut på egenhånd.. nå hadde jeg riktignok så kraftig epidural at jeg ikke kjente noe som helst (kjente ikke at jeg presset engang, jeg bare tok i og håpa på det beste), og jeg vil helst være åpen for evt epidural denne gangen også, men kanskje spørre om å ikke ha den så kraftig..
Vet ikke jeg. Har gått fra å glede meg til revansj på fødselen til å Grue meg litt.
Det er mulig jeg kommer til å be om en ultralyd til senere i graviditeten. Hvis han ikke vokser sykt mye fortere framover så kan jeg kanskje roe meg litt..

Jaja. Uansett, over til Eira!
Hun er veldig ivrig på å reise seg opp. Hun reiste seg selv i reisesenga si i foregår, :) hun har ikke gjort det siden men jeg skal uansett senke ned sprinkelsenga til det nederste nivået nå så det ikke skjer noen ulykker.
Hun har fått en gåvogn til bursdagen sin (fått den tidligere, bursdagen er ikke før 1. April), men hun fikk den først i går så hun henger ikke helt med hva hun skal gjøre ennå. Men blir spennende tider framover. :)
Krypingen kom sigende for en stund siden, husker ikke når, men hun foretrekker armycrawling fortsatt selv om hun kan å krype :hilarious:

Annet enn det så håper jeg på at vi kan reise til Norge på fredag, men faren til samboeren, som skulle kjøre oss til flyplassen (3 timer unna) har en skade som gjør at han har vondt og er på sterke smertestillende nå, så skal snakke med ham i dag om han tror han klaret turen eller ikke. Om han er på sterke smertestillende så vil jeg ikke at han skal kjøre oss.
Krysser fingrene for at det blir tur, fordi flybillettene er ikke refunderbare.. og penger har jeg ikke akkurat mye av for tida..

Håper alle har en fin uke ❤
 
Hei.
Joda går bra men sitter på overtid nå iforhold til britisk termin (som var i går) så er rimelig lei og vil gjerne ha lillebror ut så snart som mulig :rolleyes:
Krysser fingrene for at noe skjer snart, og da blir det så klart oppdatering i dagboka :)
Håper alt er bra der også :)

Herlighet, overtid allerede? Ble ikke du gravid i forrige uke? Hehe.
Håper lillebror kommer ut og hilser på snart! Masse lykke til ❤️
 
Herlighet, overtid allerede? Ble ikke du gravid i forrige uke? Hehe.
Håper lillebror kommer ut og hilser på snart! Masse lykke til ❤️
Hahaha ja ikke sant. Tida har gått fort. Men som vanlig så har de siste ukene gått sakte :hilarious:
Takk det håper jeg også! :)
 
Hei.
Joda går bra men sitter på overtid nå iforhold til britisk termin (som var i går) så er rimelig lei og vil gjerne ha lillebror ut så snart som mulig :rolleyes:
Krysser fingrene for at noe skjer snart, og da blir det så klart oppdatering i dagboka :)
Håper alt er bra der også :)
Oi, det svangerskapet gikk fort :hilarious:
Men skjønner at du er lei ja! Det er vel ekstra tungt med en aktiv liten frøken i tillegg :joyful:
Alt er bra her, vi er i gang med prøving på nr2 og lillefrøken er meget aktiv dagen lang :D Starter i barnehagen om to uker:eek:
Gleder meg til oppdatering!
Masse lykke til :love7
 
Back
Topp