Amming

Perlemoren

Flørter med forumet
Er det noe babyen reagerer på? Her har det vært skriking og uro i hele dag, kan det være sjokolade? Eple? Mandarin?

Hvor lang tar det fra dere spiser noe til ungen reagerer på det? Snakker vi noen timer? Baby 16 dager.
 
Har du spist løk? Det reagerte førstemann her veldig på!
Denne gangen blir det bråk hvis jeg spiser fete melkeprodukter (type fløteis eller risengrynsgrøt), så jeg driver og kutter ned på laktose og melk. Savner sjokomelk allerede. Havremelk er IKKE det samme!
 
Jeg føler jeg ikke kan spise noe som helst snart. Gutten reagerer på nesten alt av frukt og grønnsaker... Det å planlegge middag er håpløst[emoji21]
 
Føler egentlig ikke at hun reagerer på noe men jo eldere og mer melk hun får i seg jo mer «vrenger» hun seg og må rape og gulper litt mer.
 
Føler egentlig ikke at hun reagerer på noe men jo eldere og mer melk hun får i seg jo mer «vrenger» hun seg og må rape og gulper litt mer.

Høres ut som min, det. Jeg har mye melk og tror det kommer litt fort. Da ligger hun å kave og vri seg. En del gulping og raping. Kan det være noe lignende hos deg, Perlemoren? At det er luft babyen får i seg mens h*n spiser? Jeg har hørt mye forskjellig om hva babyen kan reagere på. Har bland annet lest at det ofte ikke stemmer at hva vi spiser kan føre til magevondt og luft. Jeg vet ikke, rett og slett, så prøver å slappe av rundt det. Passer på koffein inntaket og thats it (og selvfølgelig null alkohol & røyk)
 
Har du spist løk? Det reagerte førstemann her veldig på!
Denne gangen blir det bråk hvis jeg spiser fete melkeprodukter (type fløteis eller risengrynsgrøt), så jeg driver og kutter ned på laktose og melk. Savner sjokomelk allerede. Havremelk er IKKE det samme!
Prøvd soyasjokolademelk? Den er litt annerledes i både smak og "konsistens".
 
Har du spist løk? Det reagerte førstemann her veldig på!
Denne gangen blir det bråk hvis jeg spiser fete melkeprodukter (type fløteis eller risengrynsgrøt), så jeg driver og kutter ned på laktose og melk. Savner sjokomelk allerede. Havremelk er IKKE det samme!
Prøvd soyasjokolademelk? Den er litt annerledes i både smak og "konsistens".
 
I følge Ammehjelpen skal ikke mat kunne påvirke melken med mindre det er snakk om allergier eller f.eks. koffein.
 
Min lille reagerer på melke- og soyaprotein. Det går fort, symptomene kommer gjerne rett etter amming. Hun får utslett i ansiktet, så det er lett å se hva hun reagerer på. Storebroren fikk diagnosen melkeallergi, men han hadde ikke utslett, bare store smerter.
 
Min lille reagerer på melke- og soyaprotein. Det går fort, symptomene kommer gjerne rett etter amming. Hun får utslett i ansiktet, så det er lett å se hva hun reagerer på. Storebroren fikk diagnosen melkeallergi, men han hadde ikke utslett, bare store smerter.

Min har veldig mye mageplager. Han er fire uker og har den siste 1,5 uken hatt veldig utslett i ansiktet, hodebunnen og halsen, men har tenkt at det kanskje er sånn hormonutslett...Hvordan fant du ut at utslettet er pga allergi? :)
 
Min har veldig mye mageplager. Han er fire uker og har den siste 1,5 uken hatt veldig utslett i ansiktet, hodebunnen og halsen, men har tenkt at det kanskje er sånn hormonutslett...Hvordan fant du ut at utslettet er pga allergi? :)
Det forsvant etter et par dager da jeg sluttet å spise melkeprotein, og kom tilbake da jeg fikk i meg mysepulver ved et uhell.
 
Løk. Hver gang vi spiser mat med en del mengde løk så er det magevondt og grønne bleier :(
 
Det forsvant etter et par dager da jeg sluttet å spise melkeprotein, og kom tilbake da jeg fikk i meg mysepulver ved et uhell.

Eksemet ble bedre etter 4 dager uten melkeprotein, helt borte etter en uke. Ungen er plutselig rolig, sover og har ikke magevondt! Magisk. Glemte meg bort for et par dager siden og spiste kake med smør - da fikk han eksem igjen.
 
Eksemet ble bedre etter 4 dager uten melkeprotein, helt borte etter en uke. Ungen er plutselig rolig, sover og har ikke magevondt! Magisk. Glemte meg bort for et par dager siden og spiste kake med smør - da fikk han eksem igjen.
Å, så godt at du fant ut av at han ikke tåler melkeprotein! Og det lille uhellet var jo ganske praktisk, nå vet du med sikkerhet at det er det han reagerer på.
 
Back
Topp