Amming om natta

Nekinna

Glad i forumet
Mailykke 2018
Hvor mange ganger ammer dere i løpet av natta? Da fra ca kl 19 til kl 7 på morgenen...

Vi har hatt 2-3 ammingen i løpet av den perioden helt siden hun ble født... helt til denne uka! Nå er vi på annenhver time hele natta..

Går jo rundt som en zombie her...
 
Vesla sovner ikke før ca 20.30/21, men totalt så blir det vel 3-5 ganger. Det var en gang hun bare spiste 1-2 ganger, så dette veksler litt.. hvor gammel er bebisen din? Kan det være utv.trinn 4? Det var ekstra mye oppvåkninger på natten for oss rundt uke 17.
 
Ammer 1830, ca 22, ca 2 og ca 5 og så i 7-8tiden når vi har stått opp. :)
Men ved utviklingstrinn 4 så ammet jeg annenhver time etter midnatt i 1-2ukers tid.
 
Ha ha frøkna er 18 uker så kanskje jeg må lese om disse utviklingstrinnene på nytt... håper virkelig det går over igjen...
 
Husk at utviklingstrinn regnes ut ifra terminsdatoen og ikke fødselsdatoen :) så min gutt som er født ca 1 uke over var da i et utvikkingstrinn tidligere enn jeg brått regna med :hilarious:
 
Ammes i søvn ca halv ni - ni, så ett til tre måltider før kl 7. (Eller typ sju om han er i utviklingstrinn )
 
Hvor mange ganger ammer dere i løpet av natta? Da fra ca kl 19 til kl 7 på morgenen...

Vi har hatt 2-3 ammingen i løpet av den perioden helt siden hun ble født... helt til denne uka! Nå er vi på annenhver time hele natta..

Går jo rundt som en zombie her...
Høres ut som oss. Da hun var 2-3 mnd så ammet vi vel ca 2 ganger på natt, og hun hadde lange soveperioder uten mat, men fra 3-4 måneder nå så har det blitt superofte, annenhver time, enkelte netter hver time! Men merker jeg har varierende melkemengde, så de dagene jeg faktisk kjenner melkespreng, så spiser hun gjerne bare hver tredje time, mens de jeg føler det er relativt tomt, mye oftere. Har tenkt at det er pga at hun er større og trenger mer mat, så idag er hun 4 mnd og vi har tenkt å forsøke oss på grøt. Håper kveldsmåltid med grøt kan hjelpe litt mot den hyppige nattammingen
 
Ammer ca 1800, 2000, 2300 og så 07.00. Ammer tett på dagtid da [emoji4]
 
Vi ammer ved leggetid ca kl. 22. Også står vi opp rundt kl. 9, da får hun frokostpupp. Imellom der ammer vi vel 3-4 ganger sånn ca. Vi samsover og ammer i senga, så jeg har ikke alltid helt oversikt ettersom søvn og amming glir over i hverandre. :)
 
Ammes ofte mellom kl 18-21, sover fra ca rundt 21 og våkner ikke før etter kl 07. En sjelden gang det ammes på natt, da har det gjerne vært sykdom eller at hun blir vekket. Begynte rundt 1 mnd alder å sove 6 timer i strekk på natt, nå er det gjerne 10 timer uten amming.
Storebror ammet gjerne 1-3 ganger i løpet av natten på denne tiden.
 
Ammer kl 19, ca 04 (+/- en time) og 09 [emoji4] Samme ved utviklingstrinn 4, men måtte opp og gi han smokken 3-5 ganger i løpet av natta da...
 
Får flaske i 19-20 tiden.. så våkner han innimellom på natt i 3-4 tiden.. da duger puppen... så våkner han igjen alt mellom 07 og 09
 
Ca 1800, ca 2230/2300 og så alt fra 0500-0700 [emoji4]
 
Ammer kl 19-20 når han legges❤
Så ca 02 og ca 05, står opp ca 8!
Kan ikke klage!

Har hatt noen uker i utviklingstrinnet nå som har vært beinharde... amming hver time. Ser ut som det er over nå!
 
Vi hadde lenge amming ca 19, 23, 02, 05, 07ish, altså 3 nattamminger. Nå er det blitt 1-2, juhu! Gjerne enten 01-02 og 04-05, eller om vi er heldige kun rundt 03! Dytter i smokk ofte, da ;-)
 
Han legger seg ca 19 og sover da mellom 3 og 5 timer, etter det går det gjerne 2-3t mellom hver oppvåkning. Men jeg har ikke helt snøring, sjekker sjelden klokka, men søvn kvaliteten varierer så vi har gode og dårlige netter. Vi hadde også nylig en periode der han våknet opptil en gang i timen
 
Back
Topp