Amming i bunad (bildetråd)

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Gratulerer med dagen, alle sammen!

Ammer du i bunad i dag? Isåfall hvilken? Og sleng gjerne inn et bilde :)

Jeg har ammet mine i nordlandsbunad.
0b68d847f0f7485a8b5a2317d2c2423f.png



Her er ammehjelpens uformell kåring av de mest ammevennlige bunadene:

1. Nordhordalandsbunad.
2. Nordlandsbunad.
3. Hardangerbunad.

http://www.ammebloggen.no/blog/2011/05/norges-3-beste-bunader-å-amme-i.html

Men jeg regner med det er mange bunader som kan ammes i:)
 
Oioi! Her er tråden for meg! "Hvilken bunad bør jeg ha hvis jeg får viljen min om tre barn!"
 
Er Hardangerbunad blant topp 3?! Jeg droppet bunaden i dåpen nettopp fordi den var helt håpløs å amme i. Bringeklut, søljer og masse styr. Ellers så finnes det noen knep jeg ikke har fått med meg [emoji4][emoji848]
 
Er Hardangerbunad blant topp 3?! Jeg droppet bunaden i dåpen nettopp fordi den var helt håpløs å amme i. Bringeklut, søljer og masse styr. Ellers så finnes det noen knep jeg ikke har fått med meg [emoji4][emoji848]

Helt enig! Har jeg en liten neste 17. mai blir bunaden pent i skapet ;) Ser ikke helt hvor lett det skal være å få ammet med den (verken skjorte som kan dras opp eller tøy/søyle/bringklut som kan fjernes lett) :p
 
Vil tro lofotbunaden er greit å gjøre samme i, for den har også knepping foran i vesten. :) men min passer ikke. Fant faktisk en kjole i skapet mitt som passet og som gikk an å amme i, dekket puppen ved å ta et skjal rundt halsen først, siden jeg måtte ha hele puppen ute av kjolen.
 
Ammet både storesøster og lillesøster i Nordlandsbunad :D
 
Jeg har Nordhordlandsbunad som.er øverst på ammehjelpens kåring, men synes det virker som.et herk å skulle amme i den! Stor sølje, brystduk sommer i veien. I år ble det omslagskjole fra Cubus, så får man prøve se på nund når frøkna på to uker er eldre :happy:
 
Back
Topp