Ammeslutt

Satinsky

Prinsemamma
Da har vi sluttet med ammingen! Nå er det snart 2 døgn siden han fikk for siste gang. Heldigvis går det veldig bra med både mor og barn. Jeg var litt trist i går fordi denne viktige tilknytningen mellom oss ikke skal være der mer, men etter to måneder med en til to amminger i døgnet, og jobbstart i turnus på mandag, følte jeg at tiden var inne. Heller det enn at vi skal slutte samtidig som han begynner i barnehagen om tre uker. Lillegutt har det bra, tyr litt mer til pappa nå, og det er normalt siden pappaen har permisjon og hovedansvaret. Hvordan er det med dere andre? Har dere sluttet, eller ammer dere fortsatt?
 
Ammer fortsatt 2 ganger pr døgn, før han legger seg ,og på mårran før vi står opp. Usikker på når jeg skal slutte helt.
 
Ammer 3 ggr i døgnet. Morgen, når jeg er kommer fra jobb og kveld. Tenkte gjøre det en måneds tid til...til hun hadde vært 1 år ut i fra termin. Da tenker jeg kutte den ene gangen på tidlig ettermiddag. Så fortsetter vi med morgen og kveld en god stund til forutsatt at hun vil ha. Nå har jeg en 8-16 jobb. Skjønner godt at du slitter nå når du skal tilbake i turnus!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ammer ikke :) sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Sånn at jeg ikke har to stk hengende i puppen!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ammer ikke lenger. Hadde lite melk og guttungen har aldri vært noe spesielt glad i puppen, så til slutt var hver amming en liten kamp. Ga meg når han var ca. 9 måneder, da var det mer kamp enn kos uansett.
 
Ammer fortsatt. Kos kos kos :) skal fortsette med det til hun blir et og halv år i såfall :)
 
Ammer fortsatt. Kos kos kos :) skal fortsette med det til hun blir et og halv år i såfall :)
Samme tenker jeg.Blir det til at vi slutter før, så gjør ikke det noe. Men håper vi fortsetter til hun blir nærmere halvannet år:) .. Vi ammer ca 4 ganger i døgnet, noen ganger mer noen mindre..
 
Sluttet å amme for 1 uke siden. veldig vanskelig å holde melkenivå stabil når eg jobber turnus. Litt synd egentlig for han ville ammes morgen og kveld, og jobben prøvde å tilrettelegge men når eg er eneste sykepleier på jobb kan eg ikke komme 30 min for sent om morningene eller gå fra vakt om kvelden for å amme ( i følge Sjefen for hele helsetjenesten i kommunen :-( )Prøvde å pumpe meg i løpet av vaktene for at melkenproduksjonen ikke skulle synke, men utrolig nok får eg nesten aldri 30 min til å pumpe meg uten at alarmen går og eg må hjelpe pasientene. veldig skuffet av meg selv som ikke har greier å tilfredstille småen med pupp lenger :-( . Håpte å holde på så lenge han ville. Vet han lider ingen nød med mme, men savner kosestunden vår med ammingen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Han får en gang i døgnet :) har vært forkjølet og våknet om natten de siste dagene, så han har fått dosen sin da. Ellers om morgenen om det passer seg, eller rett før legging :)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Slutta nå her om dagen, han har begynt å ta tak i brystvorta m tennene å dra hodet bakover.. :/


Sent from my iPad using BV Forum
 
Auuu høres vondt ut:-/


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ja, d er skikkelig vondt.. Best å slutte mens puppene enda er hele ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Uff nå sitter jeg og vurderer hva jeg skal gjøre og. Hun biter ikke men hun suger på en måte slik at de helt bye fortennene som nettopp er kommet ut gnisser på rne siden av brystvorten. Har fått sår og det er jo grise vondt når hun suger og tannen på nytt gnisser mot såret.
 
Var slik her de første ukene etter framtennene kom. Men nå merker jeg ingenting lenger.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Var slik her de første ukene etter framtennene kom. Men nå merker jeg ingenting lenger.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ok da dkal heg holde ut!
 
Dro fram igjen brystvortekremen fra tidligere også. Syns det lindret godt :)
Ja har funnet frem purelanen jeg og! Heldigvis bedre til kvelden nå! Har egentlig ammet 3 ggr for dsgen men de to siste dagene redusert til to for å se om det kunne hjelpe. Og det ser det jo ut til at det har!
 
Bra :) Vi er også på 2, noen ganger 3 om han våkner midt på natta :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp