Ammere som har fått mensen tilbake?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har ikke fått mensen igjen og nå er lille 6,5 mnd. For et par uker siden hadde jeg skikkelig eggløsningssmerter, og i går spottet jeg såvidt men var over til i dag. Kan mensen oppleves veldig lett når man ammer? Noen med erfaring?
 
Fikk tilbake ved 7 mnd med begge. Hadde kraftigere blødninger enn vanlig de første syklusene før det stabiliserte seg.
 
Med første så fikk jeg mens først etter 6-7 måneder og deretter 3 måneder til neste gang. Husker det var svak blødning den første gangen.
Tror det varierer sterkt fra person til person.
 
Fikk ikke tilbake mens før jeg holdt på å slutte med ammingen; 12 mnd. Ammet da ca en gang annenhver natt i et par uker før jeg stoppet helt.
 
Fikk tilbake ved 7 mnd med begge. Hadde kraftigere blødninger enn vanlig de første syklusene før det stabiliserte seg.
Uff, hørtes ikke deilig ut :(
 
Med første så fikk jeg mens først etter 6-7 måneder og deretter 3 måneder til neste gang. Husker det var svak blødning den første gangen.
Tror det varierer sterkt fra person til person.
Blødde du mange dager i starten? Her spottet jeg bare såvidt en dag og så var det ikke mer. Merkelige greier.
 
Fikk tilbake mensen med forrige da hun var 7 måneder. Tror det var en helt vanlig mensen i lengde. Litt lengre syklus, men ikke verre enn at vi klarte å klaffe med eggløsning og graviditet igjen på el nr 2 :D
 
Blødde du mange dager i starten? Her spottet jeg bare såvidt en dag og så var det ikke mer. Merkelige greier.

Man skal blø i minst 3 dager om det skal regnes som mens.

Rundt seks måneder er det hormonforandringer i kroppen og blandt annet sammensetningen i morsmelken endrer seg. Mange får tilbake syklus ved denne tiden. Men det kan ta litt tid før alt er tilbake til normalen som før.
 
Back
Topp