Ammekurs

Mia_mini

Elsker forumet
Sist jeg var hos jordmor informerte hun om ammekurs som de har en gang i måneden.
Tenkte det kanskje var greit å få med seg ettersom jeg gjerne vil amme.

Noen andre som skal på dette?
Eller har vært på?
 
Jordmora mi har satt om en ekstra time til å snakke om amming. Kun private som tilbyr kurs her jeg bor.. koster 1500 kr, så er fint å få det gratis av jordmor ;)
 
Jeg skal på ammeforberedende kurs på helsestasjonen i oktober. Er en gruppe for folk som har termin på sen-høsten/vinteren.
 
har ikke vært på det men er sikkert bra for førstegangsfødende ja. håper dere får utbytte av det
 
Hadde det vært, så hadde jeg nok blitt med på det :) Kursing er noe jeg må ta opp med jordmor neste gang, vil gjerne ha et fødselsforbredende også, om det er :)
 
Jeg skal på ammekurs på helsestasjonen på torsdag. Fødselsforberedendekurs tilbys bare privat her, men jordmor anbefaler det veldig så vurderer å dra på det også :) koster rundt 1000 kr
 
Hvis jeg hadde fått tilbudet første gang, og hadde vist det jeg gjør i dag, hadde jeg takket ja!! Hadde nok spart meg for mye frustrasjon og mange tårer...
 
Skal på ammekurs i november, gratis med helsestasjonen. Nabokommunene har ikke dette tilbudet (har venninne som har termin to uker før, og hun må ta privat hvis hun skal ha).

Skal og på fødselsforberedendekurs via helsestasjonen, vi fikk velge mellom for par eller kun meg, vi valgte for par, siden vi begge skal være tilstede ved fødsel [emoji4] I nabokommunene har de kun for den som skal føde, far får ikke være med.

Syns det er dumt at det skal være sånn forskjell bare man bor 10-20 minutter lengre vekke.
 
Da har jeg vært på ammekurs. Syntes egentlig ikke det var så nyttig. [emoji849] Videoen var gammel og sikkert bra før folk begynte å Google, men var primært for å få inn beskjeden om at "bryst er best", gikk litt inn på utfordringer, men ikke så mye. Det var 16 folk i rommet og nesten ingen hadde spørsmål etterpå. Jeg har masse spørsmål men det ble for mange og detaljerte på trøske, sterilisering av utstyr osv, så gadd ikke ta det der. Får heller fortsette Google og følge Ammehjelpens FB.
 
Da har jeg vært på ammekurs. Syntes egentlig ikke det var så nyttig. [emoji849] Videoen var gammel og sikkert bra før folk begynte å Google, men var primært for å få inn beskjeden om at "bryst er best", gikk litt inn på utfordringer, men ikke så mye. Det var 16 folk i rommet og nesten ingen hadde spørsmål etterpå. Jeg har masse spørsmål men det ble for mange og detaljerte på trøske, sterilisering av utstyr osv, så gadd ikke ta det der. Får heller fortsette Google og følge Ammehjelpens FB.

Jeg ser litt for meg at det er sånn det blir her og. Jeg leser en bok hvor det står veldig detaljert forklart, blant annet, og er litt usikker på om det er overflødig. Det er veldig nærme termin og, siden det som var før det var stappfullt og vel så det, så om jeg ikke orker dropper jeg det.

Jeg føler på generell basis at helsestasjonen tror man er vokst opp bak en stein. De har i hvert fall ikke fått med seg at Internett finnes, virker det som :hilarious:
 
Det finnes jo sikkert de som primært lærer av mødrene sine og av andre slektninger som får barn. Der kan det nok versere mange myter og misforståelser, da er sånne kurs bra.
 
Det finnes jo sikkert de som primært lærer av mødrene sine og av andre slektninger som får barn. Der kan det nok versere mange myter og misforståelser, da er sånne kurs bra.

Joda, men hvis videoen er gammel og informasjonen man får er "utdatert" blir det jo egentlig det samme som å høre det av foreldre/den eldre garde.
 
Joda, men hvis videoen er gammel og informasjonen man får er "utdatert" blir det jo egentlig det samme som å høre det av foreldre/den eldre garde.

Utdatert var den vel ikke, bare veldig opptatt av å markere et skille fra 70-tallet og praksisen da. Det var vel mere at den ble litt vel basic når man har lest seg opp litt fra før av.
 
Back
Topp