Ammefri som vikar

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg er tilkallingsvikar i helsevesenet og det pleier ikke å være problemer med å få vakter som regel.
Nå skal jeg snart tilbake etter permisjon med lillegutt på (da) 8mnd, og jeg ammer. Jeg jobber i det offentlige, og vet at man har krav på ammefri.
Problemet er at jeg ikke tør å kreve det, da jeg er redd for å ikke få vakter. Men samtidig slet jeg nettopp med tette melkeganger etter å ha gått nærmere 5timer uten å amme, og er livredd for å få det igjen.

Noen gode forslag? Jeg har god kontakt med sjefen og er ikke redd for å foreslå ting for henne, så gjerne kom med noen forslag jeg kan komme med til henne :) Hvordan kan jeg løse dette uten at jeg taper vakter, men heller ikke risikerer tette melkeganger?
 
Pumpe? Få gubben til å sette barn i bilen og komme til deg? :hilarious:
 
Pumpe? Få gubben til å sette barn i bilen og komme til deg? :hilarious:
Jeg har 40min til jobb, tror det blir litt tungvint å dra begge ungene ut i den tiden frøkna skal ha luren :D men pumpe burde jo gå fint, kan ikke skjønne at det skal være noe problem hvis ikke det er ekstremt travelt hele dagen da :happy:
 
Du har rett til ammefri til å pumpe. Når og hvor ofte er etter barnets og ditt behov. Du har krav på å få tilrettelagt for å pumpe på arbeidsplassen. Et rom som kan låses som ikke er toalettet.

Du har også krav på ammefri ut i fra ditt barns behov (klokkeslett).


Hvordan får du vakter? Er det slik at du kan be om vakter/sette deg opp på vakter før du tar opp det med ammefri? Så ser du om det blir færre vakter når du har bedt om ammefri. Da kan du i såfall ta det opp som diskriminering.
 
Du har rett til ammefri til å pumpe. Når og hvor ofte er etter barnets og ditt behov. Du har krav på å få tilrettelagt for å pumpe på arbeidsplassen. Et rom som kan låses som ikke er toalettet.

Du har også krav på ammefri ut i fra ditt barns behov (klokkeslett).


Hvordan får du vakter? Er det slik at du kan be om vakter/sette deg opp på vakter før du tar opp det med ammefri? Så ser du om det blir færre vakter når du har bedt om ammefri. Da kan du i såfall ta det opp som diskriminering.
Man søker på ei nettside, evnt ei ringeliste man skriver seg opp på :)
Tror jeg skal gjøre det slik du foreslår, å ta imot vakter først og så si at jeg må ha litt tid til å pumpe i løpet av dagen en gang :)
 
Back
Topp