Altså ...

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
...det er visst noen ting man ikke skal forstå seg på, men opplys meg gjerne hvis noen av dere andre har erfaring og kan si noe om dette.

Jeg surfer jo litt nå og da, og i går kveld kom jeg over et syn jeg ikke helt har klart å glemme. Nemlig denne BH´en fra Medela:
99935_Medela_Medela__Easy_expression_BH__NY_type__1.jpg

99935_Medela_Medela__Easy_expression_BH__NY_type__2.jpg



I følge teksten er dette en utbedret utgave som tillater følgende: "Med den nye forsterkningen langs den øvre kanten og rundt pumpeåpningene holder den trakten og flasken sikkert og enda bedre på plass. Den gir deg frihet til å gjøre andre ting mens du pumper."

Andre ting mens jeg pumper ... Mener de da at jeg skal løpe rundt i huset; henge opp tøy, lage mat osv mens maskineriet fortsatt går? Jeg synes liksom jeg ser det for meg, at jeg løper rundt og gjør andre ting med full melking på gang. Som om ikke utstyret er nok i veien uansett hvor godt pumpa sitter på brystet? :hilarious::hilarious::hilarious:

Sorry, jeg klarer bare ikke annet enn å le nå, Men hvis noen av dere andre varmt kan anbefale dette til en som har planlagt innkjøp av dobbel Meleda brystpumpe, så hyl for all del ut!
 
Tenker jo det kaaaaaaaan være praktisk med at du slipper holde pumpene. Da kan du jo surfe på mobilen/PC eller gjøre andre (stillesittende) ting ;)
 
Ja, DET er absolutt et poeng! :cool: Jeg fikk bare assosiasjoner til alt annet enn stillesittende ting, og det ble et komisk syn for meg.
 
Ja, DET er absolutt et poeng! :cool: Jeg fikk bare assosiasjoner til alt annet enn stillesittende ting, og det ble et komisk syn for meg.

Haha tenkte det samme første gangen :p
 
Hver gang jeg ser den der får jeg assosiasjoner til et fjøs hvor det er melking på gang. Aner ikke hvorfor. :D
 
Melkeku, du og du, la nå melken strømme... Jaujau... har mange ganger ønsket meg en sånn der, så jeg kan strikke, lese eller gjøre ett eller annet med fingrene annet enn å holde fast i pumpe i 20 min hver 3. time...
 
Melkeku, du og du, la nå melken strømme... Jaujau... har mange ganger ønsket meg en sånn der, så jeg kan strikke, lese eller gjøre ett eller annet med fingrene annet enn å holde fast i pumpe i 20 min hver 3. time...

Om det skulle blitt mye pumping her hadde jeg også vurdert det :)
 
Funker like greit med en vanlig ammebh da. Selv om den virker mer praktisk.
 
Du får jo armene fri da [emoji23]
 
Synes den så smart ut, jeg :D
Teit, men smart.
 
Med lang erfaring i å pumpe melk på jobb, så vil jeg si at en amme-bh som man kan feste flaskene i er et must. Jeg hadde en type ammebh som flaskene hang godt fast i, så jeg brukte ingen andre amme-bher på jobb enn det merket. Nå tar heldigvis pumping av melk bare 5-10 min av gangen, ikke 20 min, men om man pumper 2 ganger for dag, så kan jo det å kunne jobbe med PC mens man pumper bety å kunne gå hjem 15-20 min tidligere hver dag. Gull verdt!
 
Funker like greit med en vanlig ammebh da. Selv om den virker mer praktisk.
Ikke alle amme-bher. Bør ha de som har stoff-remse både over og under puppen, ikke bare under.
 
Med lang erfaring i å pumpe melk på jobb, så vil jeg si at en amme-bh som man kan feste flaskene i er et must. Jeg hadde en type ammebh som flaskene hang godt fast i, så jeg brukte ingen andre amme-bher på jobb enn det merket. Nå tar heldigvis pumping av melk bare 5-10 min av gangen, ikke 20 min, men om man pumper 2 ganger for dag, så kan jo det å kunne jobbe med PC mens man pumper bety å kunne gå hjem 15-20 min tidligere hver dag. Gull verdt!

Heldige du! Jeg brukte over 20 min på å tømme mine jur med pumpe [emoji6]
 
Jeg husker ikke hvor mye tid jeg brukte, men jeg hadde bare en håndpumpe sist og det var slit, så skal ha elektrisk nå. Kan veldig godt hende dette er en smart sak, fantes ikke for 10 år siden, for å si det sånn.
 
Heldige du! Jeg brukte over 20 min på å tømme mine jur med pumpe [emoji6]
Med dobbel elektrisk? Jeg fikk beskjed av jordmor at det som ikke kommer på 10 min er det ikke verdt å pumpe ut. Da bedre å ta 5 min til en halvtime senere om man trenger mer melk. Det øker produksjonen også. Man trenger jo ikke tømme puppene. Med håndpumpe tok det en evighet.
 
Jeg husker ikke hvor mye tid jeg brukte, men jeg hadde bare en håndpumpe sist og det var slit, så skal ha elektrisk nå. Kan veldig godt hende dette er en smart sak, fantes ikke for 10 år siden, for å si det sånn.

Bare 9 år siden jeg drev med det :)
 
Med dobbel elektrisk? Jeg fikk beskjed av jordmor at det som ikke kommer på 10 min er det ikke verdt å pumpe ut. Da bedre å ta 5 min til en halvtime senere om man trenger mer melk. Det øker produksjonen også. Man trenger jo ikke tømme puppene. Med håndpumpe tok det en evighet.

Med dobbel elektrisk, ja. Kunne glatt få 300 ml fra hver pupp på den tiden. Ungen klarte ikke ta unna... Hadde 25 liter melk i fryseren da jeg la ned meieriet.
 
Bare 9 år siden jeg drev med det :)

Ja, altså kan godt hende jeg var i tåka så jeg aldri oppfattet at sånt var en greie. :hilarious: Jeg var jo fortsatt i tåka fra førstemann. Haha.
 
hehe jeg likte tankene dine Cadillac! :D
De gangene jeg har pumpa, så har jeg alltid hatt sykt dårlig tid og da skulle jeg ha investert i den BHen der, sånn at jeg har fått gjort andre ting samtidig. Som feks sminke meg, laget mat og få spise. :p
 
Med dobbel elektrisk, ja. Kunne glatt få 300 ml fra hver pupp på den tiden. Ungen klarte ikke ta unna... Hadde 25 liter melk i fryseren da jeg la ned meieriet.
Jeg fikk nok også 300ml på 20 min, men da 260ml på 10min:) Jeg donerte melk, så ble ikke noe overskuddslager i fryseren.
 
Back
Topp