Alder på baby

sukkerklumpen

Flørter med forumet
Hei Noe jeg lurer på angående å telle måneder på babyen. Min er født 31.Mai og når er han 1 mnd? Han er født på en onsdag. Så jeg tenker han er 1 mnd (4 uker) førstkommende onsdag (28.06). Eller tenker jeg feil? Siden juni ikke har 31 dager, er han 1 mnd den 01. Juli da? Bagatell kanskje, men har tenkt litt på akkurat dette
 
Tenker det er forskjell på å telle uker og måneder [emoji4] Min er født 1. juni, så tenker han er 4 uker på torsdag og 1 mnd den 1. juli [emoji1]
 
Enig [emoji1375] når man snakker om hvor mange mnd baby er går man på dato.. 10 mai, juni, juli osv.. Litt upraktisk å skulle holde styr på antall uker også hele veien, eller å holde styr på hvor mange dager det er i de ulike mnd når man kommer uti februar-mars neste år[emoji6]
 
Storesøster er født 31.mars. Tror jeg kalte henne 1mnd 30.april. Men tenkte aldri noe særlig over det.. Det tar ikke lang tid før du slutter å telle i uker og går over til ca et halvt år ;)
 
Jeg går i surr på hvor mange uker hun er. For de fleste spør både om korrigert alder og ukorrigert. Så her er det hovedsakelig mnd det går i.
 
Back
Topp