Alder mellom søsken

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Hva mener du er det beste aldersspennet mellom søsken og hvorfor?:) :)
 
2år syntes jeg er en fin alder mellom søsken, det er to år mellom meg og broren min og vi har ett ordentlig godt forhold å har hatt det hele veien.
Det blir 1.5år.mellom våre og håper de vill få ett like tett bånd ❤
 
Det er nesten 4 år mellom mine to og må si at det er en fin aldersforskjell da jeg ikke kjenner til noe annet. De er i hvertfall veldig glad i hverandre og kan leke fint sammen allerede ved en alder av 5,5 og 1,5 år. Og vi opplevde at babytiden med nr. 2 ble en del lettere siden han eldste var såpass stor.
Denne gangen blir det ikke mer enn 22 mnd mellom de to yngste. Hun på nesten 2 år er veldig mammadalt, så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå, men håper de blir gode venner etterhvert :)
 
Jeg ville nok helst hatt 2-3 år mellom, slik at de gjennom barndommen har gode lekekamerater i hverandre. Min gutt har savnet søsken i mange år, og det er litt sårt at han ikke fikk søsken tett nok til å alltid ha en lekekamerat. Her blir det 8 år mellom mine, så de vil ikke kunne leke sammen på den måten. Men derimot så får lille en storebror som kan leke med, som kan passe litt på, og som har stort tålmodighet og forståelse. Og når lille skal begynne på skolen så er storebror på ungdomsskolen og er stor nok til å følge til og fra skoen :D
 
Det er nesten 4 år mellom mine to og må si at det er en fin aldersforskjell da jeg ikke kjenner til noe annet. De er i hvertfall veldig glad i hverandre og kan leke fint sammen allerede ved en alder av 5,5 og 1,5 år. Og vi opplevde at babytiden med nr. 2 ble en del lettere siden han eldste var såpass stor.
Denne gangen blir det ikke mer enn 22 mnd mellom de to yngste. Hun på nesten 2 år er veldig mammadalt, så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå, men håper de blir gode venner etterhvert :)
Samme som her.
Men syns aldersforskjellen på de eldste er alt for stor. De er alt for ulike. Vanskelig å finne på noe sammen.
Spent nå på to tette :) Håper de får mye glede av hverandre!
 
Samme som her.
Men syns aldersforskjellen på de eldste er alt for stor. De er alt for ulike. Vanskelig å finne på noe sammen.
Spent nå på to tette :) Håper de får mye glede av hverandre!

Det er 5 år mellom søsteren min og meg og vi fant ikke hverandre før hun flyttet hjemmefra :p Så aldri for sent ;)
Håper også at de får mye glede av hverandre!! Er veldig spent :)
 
1,5 år mellom meg og broren min og vi kranglet som katt og hund hele oppvesksten. Startet med at jeg kastet leker i hodet på han da han lå i lekegrinda :rolleyes: Så tett i alder er ingen garanti, men her var det vel sjalusi og etter hvert det at vi var utrolig ulike personligheter som var utslagsgivende.

Tror vi satser på ca 2 år med nr to hvis vi kommer dit, hvis ikke blir man jo aldri ferdig om man vil ha 3 :p
 
Er 5 år mellom eldste og mellomste, det har foreløpig gått veldig fint:) De koser seg masse sammen, og kan fint leke alene sammen:)

Blir nesten 2 år mellom mellomste og minsten:)
 
Jeg hadde 4 år mellom meg og min søster, det syns jeg er for mye. Man er liksom på helt forskjellige planeter hele oppveksten da.

Mellom våre blir det 2 år, og det blir sikkert sjalusi og mye bleieskifting. Men vi håper jo de vil ha mye glede av det når de blir eldre [emoji4]
 
Jeg ønsket 2 tette, men naturen ville det annerledes og det blir 6 år i mellom. Nå ser jeg mange fordeler med det. Vi har hatt masse tid til førstemann og nå er hun så stor at hun er mest opptatt av å leke med nabobarna. Hun elsker også å hjelpe til hjemme både med å rydde og vaske. Nå tenker jeg vi får en rolig og fin tid med nummer 2 også. Når det gjelder leking har naboen akkurat fått ei lita jente og det bor en haug med barn her så det skal gå så bra så. Dessuten er det 6 år i mellom venninnen til dattera vår og storesøsteren hennes og de har stor glede av hverandre. Datteren vår forguder henne og hun har sittet barnevakt for oss. Jeg nyter de siste dagene med ro og fred og gleder meg villt til tiden som kommer!
 
Tenker at om vi får velge (og alt går knirkefritt), kommer nummer to når minsten er ca 2-3 år :) Jeg var akkurat fylt 3 når lillebror kom, og den aldersforskjellen fungerte veldig fint. 5 år (som det er mellom meg og storebror) fungerer også bra, men blir for lenge å vente for min del :p
 
Mellom meg og broren min er det ca 13 måneder i mellom. Godt utbytte av hverandre, men også håpløst mye krangling! :p jeg ønsket meg ikke to tette, men mellom de to eldste er det 14 måneder i mellom. Visste hva jeg gikk til da :hilarious: De er akkurat som jeg og broren min var. Har ei lillesøster som er 8 år yngre, vi går ikke overens nå heller :hungover:

Så mellom han som kommer nå og hans storesøsken så blir det ca 6 og 7 år forskjell. Tror det skal gå supert! Han fikk et søskenbarn nå i april som han blir gjevngammel med da
 
Mine to eldste var det 2 år og 10 mnd mellom...heilt perfekt :) Han eldste var aldri sjalu og bare hjelpsom, de har hatt så mye glede av hverandre, og er kjempe gode venner som har like mye glede av hverandre den dag i dag. Har tenkt hun attpåklatten som kommer nå er sistemann, heldigvis gleder guttene seg masse, men blir ikke heilt det samme uten søsken i nær alder for henne.
 
Hei! Hva mener du er det beste aldersspennet mellom søsken og hvorfor?:) :)

Det blir 2 år og 1,5 mnd mellom mine! Har ingen formening om det er bedre eller ikke bedre ifht aldersforskjell men er veldig spent! Håper jo de kan få litt glede av hverandre etter hvert
 
14 måneder mellom de to vi har. Veldig tungt i begynnelsen, men helt fantastisk å Se søskenkjærligheten mellom de. Er så avhengige av hverandre og har alltid noen å leke med. Selvsagt krangler de så busta fyker også men det tenker jeg de fleste søsken gjør. Nå blir det 5,5 år mellom minste og den som kommer. Tror det også
Blir positivt, de er store og kan hjelpe mer til og lillebror vil nok se veldig opp til de. Det er noe med alle forskjeller tenker jeg, ikke alt kan man styre heller
 
Back
Topp