Aktiv baby

Frkn

Forelsket i forumet
Jenta vår er svært aktiv fra hun står opp til hun går og legger seg. Føler det må skje noe HELE tiden. Om jeg legger henne ned på lekematten må jeg avlede henne fra å "ta situps" for å vise at hun heller vil opp. Hun godtar ikke vognbagen lengre, så vi har byttet til sportsvogn som kan legges flat, men også i den ligger hun og tar situps. Bruker bæresele MYE, og hadde det vært opp til henne så ville hun ha blitt bært rundt hele dagen sånn at hun kan se og plukke på ting. Hun elsker å bli kastet i luften og lekt litt røft med, lite plingplong pludring her i gården. I stedet for å bpludre roper hun og skriker hun(ikke nødvendigvis sint).

Hun er glad i at ting skjer rundt henne og det er veldig slitsomt å alltid måtte planlegge aktiviteter for baby, å aldri kunne ha en hjemme dag......

Flere som har en aktiv baby her?
 
hehe.. dette er som å se storesøster hos oss :p Hun var også sånn! Det måtte skje noe hele tiden! Nå er hun 1 år og 10 mnd og hun ELSKER når pappa kaster henne rundt :p Hun har vært en liten adrenalinjunkie siden hun var helt fersk :p Lillesøster derimot er litt mer bedagelig! LIker ikke den røffe leiken, men begynner å ta seg opp litt aktivitetsmessig :) Hun har hatt veeeeldig god tid på det meste, men nå er hun aktiv som du sier, tar situps overalt! Hele tiden! I babysetet på tripptrappen, i vogna, i bilstole, på fanget, når hun ligger flatt.... all the time :p Men det er vel en del av utviklingen deres :)
 
Min første var akkurat slik, han er helt turbo nå når han er 2år til tross for astma er han høyt og lavt [emoji28] Han begynte å skubbe seg bakover gulvet rett før han var 3mnd, snudde seg på magen hver natt fra han var 5 1/2uke (sover enda på magen) Så følte eg aldri hadde baby med han [emoji15] Lillesnupp er mer rolig og tar det meste med klinkende ro, foruten om å kjefte høylytt på lekene [emoji23] Skriker og kjefter, så ikke lett å vite om ho vil opp eller ikke, tatt ho opp noen ganger og da blir ho illsint [emoji28]
 
Min første var akkurat slik, han er helt turbo nå når han er 2år til tross for astma er han høyt og lavt [emoji28] Han begynte å skubbe seg bakover gulvet rett før han var 3mnd, snudde seg på magen hver natt fra han var 5 1/2uke (sover enda på magen) Så følte eg aldri hadde baby med han [emoji15] Lillesnupp er mer rolig og tar det meste med klinkende ro, foruten om å kjefte høylytt på lekene [emoji23] Skriker og kjefter, så ikke lett å vite om ho vil opp eller ikke, tatt ho opp noen ganger og da blir ho illsint [emoji28]

Haha!!!! Her og! Lurer på hva hun kjefter på!!!!!!!!
 
Her tar han også situps hele tiden, men han kan fint ligge og leke med seg selv ( må da ha god plass for å rulle rundt og leke med alt hahah) han både pludrer og skriker (ikke sint her heller) og vi bruker også sportsdelen om vognen skal brukes mye en dag da han blir sint om vi tvinger han til å ligge unødvendig mye :) han blir 5 mnd den 24 mai
 
Jenta vår er svært aktiv fra hun står opp til hun går og legger seg. Føler det må skje noe HELE tiden. Om jeg legger henne ned på lekematten må jeg avlede henne fra å "ta situps" for å vise at hun heller vil opp. Hun godtar ikke vognbagen lengre, så vi har byttet til sportsvogn som kan legges flat, men også i den ligger hun og tar situps. Bruker bæresele MYE, og hadde det vært opp til henne så ville hun ha blitt bært rundt hele dagen sånn at hun kan se og plukke på ting. Hun elsker å bli kastet i luften og lekt litt røft med, lite plingplong pludring her i gården. I stedet for å bpludre roper hun og skriker hun(ikke nødvendigvis sint).

Hun er glad i at ting skjer rundt henne og det er veldig slitsomt å alltid måtte planlegge aktiviteter for baby, å aldri kunne ha en hjemme dag......

Flere som har en aktiv baby her?
Min er født i midten av januar og ganske lik aktivitet her og... Mamma er sliten i armene og trenger en god søvn :hilarious:
 
Legg henne på magen i stedet? Jenta mi ligger på magen hele tiden har og utforsker det som er :)
 
Legg henne på magen i stedet? Jenta mi ligger på magen hele tiden har og utforsker det som er :)

Hun ligger på magen, slår hendene i bakken og prøver å reise overkroppen opp. Etterpå tar hun ned igjen hendene og presser bena inn mot magen, veeeldig lyst å krype.... Da kan hun fort bli litt sint.....ellers ruller hun rundt på magen hele tiden, ganske ufrivillig virker det som!
 
Søvn ja.... Savner det.....
Min sovna litt i går og våknet kl 2 og begynte å ta situps haha og holdte på sånt til kl 9 da var det ut av senga og vil bare sitte nå . Sovna nå, etter så lang tid uten søvn. Prøvde trille tur men hun ville opp så måtte bære henne hjem.
 
Min sovna litt i går og våknet kl 2 og begynte å ta situps haha og holdte på sånt til kl 9 da var det ut av senga og vil bare sitte nå . Sovna nå, etter så lang tid uten søvn. Prøvde trille tur men hun ville opp så måtte bære henne hjem.

Bæresele er gull verdt med sånne babyer! Datteren min eter heldigvis til faste tider gjennom natten, så sovner Hun igjen, men savner det å kunne sove sammenhengende mer enn tre timer om gangen :D
 
Her er han også begynt å ta situps med de søteste uttrykkene i ansiktet når han tar i :p Han er fortsatt veldig bedagelig, ligger gjerne leeenge å prater og klirrer med lekene på babygymmen og han kan ligge på mage å se på at vi styrer med ett eller annet på kjøkkenet for eksempel. Han er såpass bedagelig at jeg lurer på om han ikke har tenkt å begynne å snu på seg mer men... 5,5 mnd så det kommer sikkert til sin tid :)
 
Høres ut som vår gutt det der :p Han er så rastløs og tar situps med en gang han blir lagt ned eller skyver seg avgårde på ryggen. Han liker litt herjing, og vil bare stå i fanget vårt og hoppe og bli løftet opp i luften hele tiden, han ler og smiler kjempemasse, men er jo kjempetungt å holde han sånn.... Bruker babygymmen en del, han blir helt vill og røsker tak i lekene alt han har. Han skravler og hyler skikkelig høyt her og, tror bare han har funnet ut at han kan gjøre det og det er gøy, hvertfall hvis vi prøver å hysje på han. Vi har senga hans inntil vår med den ene siden skrudd av, men nå har han begynt å snu seg på tvers når han våkner og ta beina over i vår seng, dyna klarer han heller ikke å ha på seg lengre, har våkna flere ganger av at han ligger og sparker meg i ryggen eller armen :p
 
Som å høre om min første! :D Hun vi har nå er motsatt! Veldig rolig og liker seg best hjemme i kjente omgivelser :)
 
Her er han også begynt å ta situps med de søteste uttrykkene i ansiktet når han tar i :p Han er fortsatt veldig bedagelig, ligger gjerne leeenge å prater og klirrer med lekene på babygymmen og han kan ligge på mage å se på at vi styrer med ett eller annet på kjøkkenet for eksempel. Han er såpass bedagelig at jeg lurer på om han ikke har tenkt å begynne å snu på seg mer men... 5,5 mnd så det kommer sikkert til sin tid :)

Får vel nyte det mens man kan :)
 
Back
Topp