Adhd

M

My heart

Guest
noen som har erfaringer med Ritalin contra conserta?
Adhd medisin for barn
 
Jo, jeg har erfaring via jobb! Og d eneste jeg kan si er- det er ingen fasit på hva som vil funke. Det må testes frem! For noen funker Ritalin, for andre ikke, og d samme med conserta. Og begge har bivirkninger og fordeler!
 
Jeg har erfaring av det selv, og som det blir nevnt tidligere så er det veldig forskjellig fra person til person. Jeg tålte ingen av delene, og ingen av de funket på meg. Jeg vokste derfor opp med Adhd uten medisiner men med endring av kosthold og mye veiledning og konsentrasjonskurs osv. Jeg fikk diagnosen Adhd når jeg gikk i 9 klasse.
 
Lillebroren min har prøvd begge deler.

Ritalin gjorde han veldig "flat", men rolig da. Concerta ble han veldig aggressiv av.

Han er i en prosess for å få begynne på Ritalin igjen nå i voksen alder :)
 
Ritalin hemmer ofte matlysten, de har også større effekt på energien, ritalin kan også være vanskelig å dosere riktig, man må ofte prøve seg frem mens conserta er litt enklere men har kanskje ikke ønsket effekt
 
Lillebroren min har prøvd begge deler.

Ritalin gjorde han veldig "flat", men rolig da. Concerta ble han veldig aggressiv av.

Han er i en prosess for å få begynne på Ritalin igjen nå i voksen alder :)
Samme reaksjon som jeg fikk. Og jeg prøvde igjen også når jeg ble litt eldre, men ikke noe bra reaksjon, så droppet det. Var ikke meg selv, og ble verre. Jeg var aldri den aggressive personen, men slet med konsentrasjon og var energisk. Så å bli helt flatet ut og "miste" livs gnisten min eller bli aggressiv pga medisiner, det nektet jeg :shifty:

Håper de finner en løsning for din bror :)
 
Samme reaksjon som jeg fikk. Og jeg prøvde igjen også når jeg ble litt eldre, men ikke noe bra reaksjon, så droppet det. Var ikke meg selv, og ble verre. Jeg var aldri den aggressive personen, men slet med konsentrasjon og var energisk. Så å bli helt flatet ut og "miste" livs gnisten min eller bli aggressiv pga medisiner, det nektet jeg :shifty:

Håper de finner en løsning for din bror :)

Ikke sant! Høres veldig ut som han beskriver det :/ Han ble helt apatisk til slutt... Men skolen var sååå fornøyde da, for han ble jo så rolig ;)

Takk! Han har gått mange runder med seg selv i forhold til medisiner, så jeg håper han får den effekten han ønsker :)
 
Ikke sant! Høres veldig ut som han beskriver det :/ Han ble helt apatisk til slutt... Men skolen var sååå fornøyde da, for han ble jo så rolig ;)

Takk! Han har gått mange runder med seg selv i forhold til medisiner, så jeg håper han får den effekten han ønsker :)
Åårrrh, kjenner det sånn langt inni hjerterota mi. Stakkar!
Noen skoler er dessverre alt for uviten om hva det er å ha Adhd og hvordan det er. Jeg fikk heldigvis en ekstremt god støtte og mange fine avtaler med lærer når vi fant ut at jeg hadde Adhd og at jeg ikke kunne ha medisinen. Skolen støttet oss veldig I valget med å droppe det.

Krysser fingrene for han og sender han gode tanker om at han får den effekten han ønsker :happy:
 
Åårrrh, kjenner det sånn langt inni hjerterota mi. Stakkar!
Noen skoler er dessverre alt for uviten om hva det er å ha Adhd og hvordan det er. Jeg fikk heldigvis en ekstremt god støtte og mange fine avtaler med lærer når vi fant ut at jeg hadde Adhd og at jeg ikke kunne ha medisinen. Skolen støttet oss veldig I valget med å droppe det.

Krysser fingrene for han og sender han gode tanker om at han får den effekten han ønsker :happy:
Ja, jeg forstod ikke så mye av det da, men ser jo nå hvordan behandling han fikk :(

Så godt du møtte forståelse og fikk god hjelp <3 Vernepleieren i meg blir veldig glad når jeg hører at det finnes skoler som er så flinke :D

Takk <3
 
Min personlige erfaring er ikke så god. Jeg mistet matlyst, og fikk ikke sove. Det gikk seg heller ikke til, så da jeg som 18 åring veide 44kg så sluttet jeg.
 
Back
Topp