AA's DAGBOK om forsøket på familie

Bkno6629182

Andre møte med forumet
Dag 1

Dette blir dag 1 av min dagbok her inne.. men det er langt ifra dag 1 på prøvelse. Vi har nå pr dags dato prøvd i 549 dager. 549 dager der alt fokuset har vært på barn, eggløsning, eggløsningstester, sykelus, loggføring av sykelus, graviditetstester, hvordan kroppen min er, smerter, skuffelse på skuffelse på skuffelse....
549 dager der man støtt får høre " ikke tenk på det" " ikke stress" " det kommer når det kommer"..jeg hater de ordene!!!
Så kommer alle tankene, frykten og det store ønsket.
Du graver deg ned i en stor grop og så fort du kommer deg opp blir du dyttet ned igjen.

Har gått til å bli en person som ikke greier å ha fulle uker med glede, som er redd hele tiden for å ikke kunne få gleden av å bli mor til eget barn.
Redd for at det er noe galt, redd for nok en skuffelse.

Er i den gylne åra der de fleste ønsker å skape en familie. Så vil jo helt ærlig si at å slite slik vi gjør og samtidig ha venninner som spretter fram med dems nyhet..det gjør så UFATTELIG vondt!!

Er vel noen runder til unna av å tru at univers straffer meg for dårlige avgjørelser...i dont know.

Beklager ble mye tristhet her nå!
Det skal jo være en glede å prøve!
Men for meg må jeg ærlig innrømme å si at det er ett mareritt og det har det vært en stund nå :(
 
Hei kjære deg.

Jeg vil bare først og fremst gi deg en god klem. Føler så utrolig med deg! Jeg har vært der du er nå, og det gjør så vondt!! I dagboken min så finner du mine tanker og følelser på vår reise mot en spire. Kanskje det kan være til hjelp å lese/se at andre har følt / føler det samme som deg? <3 Linken til dagboken ligger under her:)

Har du eller mannen blitt utredet?

Stor klem fra Bernt <3
 
Hei kjære deg.

Jeg vil bare først og fremst gi deg en god klem. Føler så utrolig med deg! Jeg har vært der du er nå, og det gjør så vondt!! I dagboken min så finner du mine tanker og følelser på vår reise mot en spire. Kanskje det kan være til hjelp å lese/se at andre har følt / føler det samme som deg? <3 Linken til dagboken ligger under her:)

Har du eller mannen blitt utredet?

Stor klem fra Bernt <3

Hei du fine menneske!
tusen takk! Jeg skal så absolutt lese dagboken din [emoji5] det vil nok absolutt hjelpe^^

Jeg har testet meg og alt var mer enn bra, min mann er under prosessen nå [emoji5]
Spent på hva som vil komme fram
 
Dag 1

Dette blir dag 1 av min dagbok her inne.. men det er langt ifra dag 1 på prøvelse. Vi har nå pr dags dato prøvd i 549 dager. 549 dager der alt fokuset har vært på barn, eggløsning, eggløsningstester, sykelus, loggføring av sykelus, graviditetstester, hvordan kroppen min er, smerter, skuffelse på skuffelse på skuffelse....
549 dager der man støtt får høre " ikke tenk på det" " ikke stress" " det kommer når det kommer"..jeg hater de ordene!!!
Så kommer alle tankene, frykten og det store ønsket.
Du graver deg ned i en stor grop og så fort du kommer deg opp blir du dyttet ned igjen.

Har gått til å bli en person som ikke greier å ha fulle uker med glede, som er redd hele tiden for å ikke kunne få gleden av å bli mor til eget barn.
Redd for at det er noe galt, redd for nok en skuffelse.

Er i den gylne åra der de fleste ønsker å skape en familie. Så vil jo helt ærlig si at å slite slik vi gjør og samtidig ha venninner som spretter fram med dems nyhet..det gjør så UFATTELIG vondt!!

Er vel noen runder til unna av å tru at univers straffer meg for dårlige avgjørelser...i dont know.

Beklager ble mye tristhet her nå!
Det skal jo være en glede å prøve!
Men for meg må jeg ærlig innrømme å si at det er ett mareritt og det har det vært en stund nå :(
<3
 
Dag 2

Nok ett hinder i møte.
Gikk ikke denne mnd heller, i dag kom m.
Det er like tøft hver mnd, man håper også får man ikke til.
Men da er det bare å prøve igjen! :)

Har nå endelig bare tre mnd igjen til vi blir sendt videre.
Da ser vi ihverfall litt framgang :)
 
Sender deg en stor klem [emoji173] vi er mange her inne som har prøvd lenge. Det er håp for alle og heldigvis er det hjelp å få!! Vi prøvde i tre år, fikk hjelp og nå et det en liten tass i magen som sparker. Jeg gråt nesten hver dag og hadde ikke trua, men så feil kunne jeg ta. Sender deg en stor klem og ønsker deg masse lykke til [emoji173]
 
Sender deg en stor klem [emoji173] vi er mange her inne som har prøvd lenge. Det er håp for alle og heldigvis er det hjelp å få!! Vi prøvde i tre år, fikk hjelp og nå et det en liten tass i magen som sparker. Jeg gråt nesten hver dag og hadde ikke trua, men så feil kunne jeg ta. Sender deg en stor klem og ønsker deg masse lykke til [emoji173]

Åh det er godt å høre at det er en lykkelig slutt! Høres ut som vi er ganske like i hvordan vi tok det[emoji5]
Ser fram til eventuelt en lykkelig "slutt" /start for oss også [emoji5]
 
Åh det er godt å høre at det er en lykkelig slutt! Høres ut som vi er ganske like i hvordan vi tok det[emoji5]
Ser fram til eventuelt en lykkelig "slutt" /start for oss også [emoji5]
Er sikker på at det skal gå for dere og, men desverre må noen være mer tålmodige enn andre, og det er tungt og urettferdig :(

Lykke til [emoji173]
 
Dag 6

Har en tung helg i vente!
Sitter i den fine situasjonen at min beste veninne snart har termin. Så jeg skal da selvfølgelig holde babyshower for ho til helgen. Er kjempe glad på dem sine vegne! Men satt med en stor klump i halsen den dagen ho fortalte meg det!
Er noe av det værste jeg har opplevd egentlig...sett deg i den situasjonen at du er veldig glad på dem sine vegne men kjempe lei deg fordi dere har prøvd så lenge og hos din beste veninne klaffa det så og si uka etter de slutta på pilla...

Men alt i alt så trur jeg det blir en kjempe fin dag :)
 
Dag 7

Helga gikk faktisk veldig veldig bra!
Min beste veninne ble overasket og veldig glad for den fine festen!
Alt som var planlagt ble helt perfekt og folk koste seg :)
Jeg fikk ett lite "humørsynk" midt oppi det hele men jeg fikk lurt meg på kjøkkenet og rydda og ordna så det var ingen som merket [emoji5]

Alt i alt en veldig fin helg og det var veldig vellykket[emoji175]
 
Hei! :) gratulerer med dagbok! Vi har prøvd i 14 mnd og har vært til utredning og fått diagnosen uforklarlig barnløse. Går på siste hormonkur nå før forsamtale til ivf 28/6! Håper spira sitter for dere snart, prøvingen er hard og man blir jo et annet menneske av å holde på sånn her!

Klem ❤
 
Hei! :) gratulerer med dagbok! Vi har prøvd i 14 mnd og har vært til utredning og fått diagnosen uforklarlig barnløse. Går på siste hormonkur nå før forsamtale til ivf 28/6! Håper spira sitter for dere snart, prøvingen er hard og man blir jo et annet menneske av å holde på sånn her!

Klem [emoji173]

Ja det har du helt rett i! Håper det sitter for dere også snart[emoji173]️
Vi vuderer nå snart å gå privat for å få en kortere prossesstid.
 
Dag 30 fra første dag

Da var mnd snart ferdig og jeg begynner å merke symtomer på nok en mislykkede mnd...
Jeg skjønner virkelig ikke hva vi gjør feil [emoji31][emoji31] nå er vi snart på 1,5 år med konstant prøving...og helt ærlig trur jeg universe og karma straffer meg.

Æsj...unnskyld for min mørke uttalelse. Fått høre jeg blir slik like før menstruasjon [emoji85][emoji85]
Men er godt å få det ut det må jeg jo si
 
Last edited:
Ja det har du helt rett i! Håper det sitter for dere også snart[emoji173]️
Vi vuderer nå snart å gå privat for å få en kortere prossesstid.
Kunne ønske vi hadde råd selv. Var på forsamtale i Porsgrunn forrige onsdag, får ikke begynne på medisiner før slutten av oktober. Skikkelig skuffa :( når er dere igang?
 
Det skjønner jeg så godt! Har først venta så lenge også må man vente enda litt til! Veldig kjedelig :/

Nei altså vår lege ville jo ikke sende oss videre før til høsten ho. Så om vi ikke skal gjøre det privat må jeg vente til 31 august før vi i det hele tatt blir sendt videre. Så regner med at vi ikke er i gang før ja..til neste år [emoji20][emoji20]
 
Kunne ønske vi hadde råd selv. Var på forsamtale i Porsgrunn forrige onsdag, får ikke begynne på medisiner før slutten av oktober. Skikkelig skuffa :( når er dere igang?

Det skjønner jeg så godt! Har først venta så lenge også må man vente enda litt til! Veldig kjedelig :/

Nei altså vår lege ville jo ikke sende oss videre før til høsten ho. Så om vi ikke skal gjøre det privat må jeg vente til 31 august før vi i det hele tatt blir sendt videre. Så regner med at vi ikke er i gang før ja..til neste år [emoji20][emoji20]
 
Dag 31

Jeg sitter her å titter på hva vi eventuelt må igjennom..og jeg lurer....er det virkelig så dyrt??
Er jo ingen ting vi kan noe for at vi ikke får det til, så skal vi virkelig betale da 60 000++ for noe andre får til gratis?
Er det slemt av meg å føle at det er litt urettferdig?
 
Back
Topp